سرویس: استان ایلام
کد خبر: 32027
|
20:54 - 1397/02/14
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

اقتدار موشکی و قدرت نظامی مانع جنگ است/ نمایندگان مجلس اجازه افزایش تعرفه آب، برق و گاز را ندهند

اقتدار موشکی و قدرت نظامی مانع جنگ است/ نمایندگان مجلس اجازه افزایش تعرفه آب، برق و گاز را ندهند
امام جمعه ایلام گفت: تولید ملی و خرید کالای ایرانی شاه‌کلید قفل‌های اقتصادی کشور است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "محمدنقی لطفی"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: تولید ملی و خرید کالای ایرانی شاه‌کلید قفل‌های اقتصادی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رهبر انقلاب می‌فرماید وقتی جنس داخلی مصرف می‌شود سبب افزایش ثروت ملی می‌شود. مردم وقتی که مردم یک جنس تولید داخل را جای جنس تولید خارج خرید می‌کنند به  به همین اندازه کار و اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی ادامه داد: با این عمل کارگر ایرانی را وادار به کار کرده و اینکه ابتکار خودش را وارد میدان کند، البته نقش آحاد مردم در همه سطوح تولید ملی را باید ترویج کرد ، بدون تردید یکی از مولفه‌های مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی توسط مردم و دولت است.

* دستگاه دیپلماسی در مقابل تهدیدهای آمریکا از موضع‌گیری انقلابی رهبری تبعیت کند

خطیب جمعه ایلام گفت: دستگاه دیپلماسی در موضع‌گیری سیاسی در مقابل تهدیدهای رئیس جمهور آمریکا از موضع‌گیری انقلابی و شجاعانه رهبری انقلاب تبعیت کند.

وی ادامه داد: عامل اساسی در گستاخی و باج‌خواهی رئیس جمهور آمریکا و سران کشورهای اروپایی فقدان موضع‌گیری انقلابی و گاها انفعالی دستگاه دیپلماسی کشور و بانیان توافق هسته‌ای و برجام است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اگر موضع‌گیری‌های در تراز ملت بزرگ و شجاع و امام رهبری در سیاست خارجی به ویژه برخوردهای قلدرمابانه رئیس جمهور آمریکا انجام می‌گرفت و در ابتدای اجرای برجام به محض کارشکنی و فقدان پایبندی به مفاد برجام انقلابی عمل می‌شد حالا شاهد خروج از برجام بدون برد نبودیم.

لطفی تصریح کرد: رهبر عزیز انقلاب هم فرمودند برجام خسارت محض بود چرا که برجام دستاورد مهمی در موضوع لغو تحریم به دنبال نداشت.

* تعلیم و تربیت از اهداف بعثت انبیاء و سیره امامان معصوم است

خطیب جمعه ایلام گفت: تعلیم و تربیت از اهداف بعثت انبیاء و سیره امامان معصوم است. آموزش علم و پرورش نفوس انسان‌ها از مهم‌ترین اهداف انبیاء است.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام نیز تعلیم را از اهداف مهم رسالت جهانی خویش معرفی می‌کند بنابراین پیامبر و ائمه معصومین از هر فرصتی برای آموزش مردم بهره می‌بردند.

* آمریکایی‌ها و اروپائی‌ها فتنه جدیدی را شروع کرده‌اند

خطیب جمعه ایلام گفت:  آمریکایی‌ها و اروپائی‌ها فتنه جدیدی را شروع کرده‌اند، رژیم‌های آمریکا و اروپا در ادامه روند موجود و باقی ماندن در برجام و اعمال تحریم‌های جدید و طرح مسائل انحرافی همانند مسائل دفاعی و موشکی و مسائل منطقه هماهنگی کامل دارند.

وی ادامه داد: هدف اصلی مذاکرات هسته‌ای و برجام مسئله لغو تحریم‌ها بود، برجام نهایی شد و آمریکا هم تاکنون در برجام حاضر است، آمریکا در برجام بود و تحریم‌هایی که توسط اوباما وضع شده بود تمدید شد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: در زمان رئیس جمهور فعلی آمریکا تحریم‌های دیگری نیز اعمال شد و علاوه بر آن از ورود ایرانیان به آمریکا منع شدند.

* اقتدار موشکی و قدرت نظامی مانع جنگ است  

خطیب جمعه ایلام گفت: اقتدار موشکی و قدرت نظامی مانع جنگ است و قدرت بازدارندگی دارد اگر در مورد موشک‌ها مذاکره کنیم و امتیاز دهیم خطر جنگ حتمی است.

لطفی تصریح کرد: مسؤولان توان دفاعی خود را نادیده بگیرند و با باج‌دهی به آمریکا و کشورهای اروپایی به خاطر باقی ماندن آمریکا در برجام کوتاه بیایند قطعا زمینه تهاجم نظامی آمریکا را فراهم کرده‌اند.

* مدافعان حرم اهل بیت (ع) زمینه سازان قیام جهانی ولی عصر هستند

خطیب جمعه ایلام گفت: مدافعان حرم اهل بیت (ع) زمینه سازان قیام جهانی ولی عصر و منتظران واقعی انقلاب مهدی آل محمد هستند.

وی ادامه داد: در روایات و احادیث بسیاری آمده است که انتظار فرج ارزشمند ترین عبادت محسوب می‌شود، انتظار ظهور موعود و منجی عالم بشریت همواره با آگاهی و بصیرت و شناخت همراه است.

* برپایی مراسم راهپیمایی عظیم اربعین مصداق بارز منتظران واقعی مهدی (عج) است

لطفی تصریح کرد: برپایی مراسم راهپیمایی عظیم و با شکوه اربعین حسینی بزرگداشت حماسه عاشورا و برپایی جشن‌های غدیر و نیمه شعبان فلسفه انتظار را روشن کرده و مصداق بارز منتظران واقعی مهدی (عج) است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: فرهنگ انتظار مقدمه تحقق مهدویت است و تبعیت از ولایت از دیگر نشانه‌های منتظران واقعی است.

* مردم تحمل افزایش قیمت‌های آب و برق و گاز را ندارند

خطیب جمعه ایلام گفت: مردم تحمل افزایش قیمت‌های آب و برق و گاز را ندارند، افزایش در تعرفه‌های انرژی و فشار آوردن به دوش مردم است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت معیشتی و ناتوانی در تامین زندگی افزایش‌ قیمت‌ها به صلاح مردم نیست، البته نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نباید اجازه افزایش این موارد را بدهند و دولت نیز باید ملاحظه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی مردم داشته باشد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد