سرویس: استان ایلام
کد خبر: 30454
|
09:02 - 1396/10/03
نسخه چاپی

گفتگوی ایلام بیدار با تنها بانوی مدال آور جهانی رشته کنگ فو در استان؛

مدالم را به شهید مدافع حرم "حشمت سهرابی" تقدیم می‌کنم/ قهرمانی دلچسب در مسابقات آسیایی

مدالم را به شهید مدافع حرم "حشمت سهرابی" تقدیم می‌کنم/ قهرمانی دلچسب در مسابقات آسیایی
بختیاری تنها مدال آور بانوی ایلامی است که در رشته رزمی کنگ فو مدال جهانی دارد؛ وی در این مدت توانسته نائب قهرمانی در مسابقات جهانی سال 2015 در کشور آلمان را نیز به دست بیارود.

گروه ورزشی ایلام بیدار::این روزها اخبار بسیار خوبی در حوزه ورزش کشور و استان به گوش می رسد؛ موفقیت های پی در پی جوانان این استان در رشته های مختلف ورزشی بارقه امید زیادی را در دل جوانان ایجاد کرده است.

هر جوان ایلامی که در این رشته ها به خصوص در مسابقات فرا ملی به مقامی دست پیدا می کند نه تنها افتخاری برای استان بلکه افتخاری برای کشور محسوب می شود که نام ایلام و ایرانی را سربلند کرده است.

کژال بختیاری از همان ورزشکارانی است که در هفته های گذشته برای ایلام و ایران افتخارآفرینی کرد؛ ورزشکاری که توانست در مسابقات آسیایی در ایران به مقام اول در وزن خود دست پیدا کند و مدال طلا را از آن خود کند.

وی دارای مدرک ارشد تربیت بدنی است و در مدت کم ورود خود به رشته ورزشی رزمی کنگ فو توانسته حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد بختیاری هم اکنون کاپیتان تیم ملی بانوان در رشته رزمی کنگ فو است.

بختیاری تنها مدال آور بانوی ایلامی است که در این رشته کنگ فو مدال جهانی دارد؛ وی در این مدت به افتخارات زیادی دست پیدا کرده که از جمله آن می توان به نائب قهرمانی در مسابقات جهانی سال 2015 در کشور آلمان اشاره کرد.

وی مدال طلای اخیر خود در مسابقات آسیایی را به تنها شهید مدافع حرم استان ایلام "حشمت سهرابی" تقدیم کرده است.

چگونگی ورود به عرصه رزمی کنگ فو

"کژال بختیاری"، قهرمان کنگفوی آسیا و نائب قهرمان جهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اجتماعیایلام بیداراظهار کرد: مدت شش سال است که در رشته ورزشی کنگ فو فعالیت دارم و به صورت اتفاقی وارد این عرصه شدم و بعد از ادامه فعالیت در این رشته رزمی توسط کمیته استعداد یابی تیم ملی به اردوی تیم ملی دعوت شدم.

وی گفت: کارم را از شهر ایلام و استادیوم تختی شروع کردم؛ در همان ابتدا شش ماه به طور ویژه مربی کنگ فو داشتم و بعد از آن بدون مربی کار خود را در این رشته رزمی ادامه دادم.

این بانوی ورزشکار ایلامی افزود: با توجه به اینکه ملی پوش هستم لذا مدت سه سال است که در مسابقات استانی شرکت نکرده ام اما قبل از آن و از سال 90 تا 93 همیشه مقام اول استان ایلام را به دست آورده ام.

بختیاری ادامه داد: در این مدت با پشتکارها و تلاش هایی که داشته ام توانسته ام به موفقیت هایی در این رشته ورزشی رزمی به دست بیاورم هر چند که حمایت های پدر و مادرم نیز بسیار اهمیتی داشته و مرتبط بودن رشته تحصیلی ام با کار ورزشی نیز بی تأثیر نبوده است.

قهرمانی آسیا توسط بانوی ایلامی

قهرمان کنگ فوی آسیا بیان کرد: در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا به میزبانی ایران و در شهر مشهد مقدس در مجموع 31 کشور در بخش خانم ها و آقایان شرکت کرده بودند؛ اما در وزن 54- کیلوگرم تعداد 13 کشور شرکت کرده بودند.

سطح فنی بازی ها خیلی بالا بود، هیچ حریفی برای باخت به میدان نیامده بود و با انجام چهار بازی سخت به مقام طلا دست پیدا کردم؛ حریفانم در این پیکارها از کشورهایی همچون قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان و افغانستان بود اما به نسبت بازی با افغانستا با توجه به نزدیکی این کشور با ایران و آشنایی بیشتر با روش های تمرینی سخت تر بود.

در همین مسابقات نیز و در همین وزن آقای اشنودی از استان ایلام نیز توانستند به مقام طلای این دوره از مسابقات آسیا دست پیدا کنند؛ با توجه به اینکه استان ایلام یک استان کوهستانی و مستعد رشته های رزمی است به خصوص کنگ فو که قدرت بدنی بالایی را می طلبد.

قبل از مدال طلای آسیا سال 2015 در کشور آلمان توانستم نائب قهرمانی مسابقات جهانی را به دست بیاورم و این امید را همه فدراسیون داشتند که در این مسابقات نیز مدال کسب کنم.

لزوم حمایت از ورزشکاران

با توجه به اینکه عمر ورزشی ما ورزشکاران دیر یا زود تمام می شود و ورزشکاران می مانند و بدنی که آنقدر مشت و پا خورده که نسبت به دیگران خیلی زود از کار بیفتد و فرسوده شود حتی هم اکنون به مدت چند سری است که در اردوها از شدت تمرین و ضعف بدنی دچار مشکلات جدی می شوم.

به علت استفاده از لثه بند در طول تمرین و مسابقات لثه های ورزشکاران در این عرصه رزمی فرسوده شده است؛ این انتظار وجود دارد بعد از اتمام عمر ورزشی بتوانیم در خدمت ورزش استان باقی بمانیم.

در پایان نیز لازم می دانم از زحمات رئیس هیئت کنگ فوی استان ایلام نیز تقدیر و تشکر لازم را داشته باشم.

 

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد