سرویس: اجتماعی
کد خبر: 27439
|
11:22 - 1396/04/15
نسخه چاپی

نتیجه انباشت زباله در جدول های شهر ایلام؛

بوی نامطبوع، پشه و مردمانی دلزده از شهرداری+تصاویر

بوی نامطبوع، پشه و مردمانی دلزده از شهرداری+تصاویر
این روزها سرازیر شدت پساب جدول آب در مسیر چهارراه مقاومت با ایجاد فضایی نامطبوع و غیربهداشتی اعتراض کسبه و ساکنان منطقه را در پی داشته است.

گروه اجتماعی ايلام بيدار::یکی از مهمترین مباحث در معرفی یک شهر مبلمان و زیبایی شهر برای نشان دادن فرهنگ آن منطقه به مسافران می باشد.

در مناطقی که بیشتر مسئولان استان ها به فکر ایجاد فضاهایی برای زیباسازی شهر بمنظور افزایش فرهنگ استفاده از اماکن و فضاهای سبز به مردمان خود هستند اما در ایلام شاهد بهم زدن این مبلمان و زیبایی شهر و نشر بی نظمی و فرهنگ های نامناسب از سوی خود مسئولان هستیم.
یکی از این موضوعات مهم در فرهنگ سازی برای اهالی شهر، ایجاد فضایی زیبا و سالم و انجام خدمات شهری به نحو احسن از سوی سازمان های ذیربط است تا جایی که مردم با الگو گیری از فعالیت های عمومی مسئولان اقدام به انجام رفتارهایی متناسب می کنند.
جمع آوری آوری به موقع زباله، رسیدگی به جداول انتقال پساب شهری با استفاده از تجهیزات مدرن شهری از مهمترین وظایف شهرداری ها در کمک به زیباسازی شهر بوده وتوجه به این امر را برای مسئولان می طلبد.
اما این موضوع در برهه ای از اوقات در شهر ایلام گویا به فراموشی سپرده شده و مشاهده برخی مشکلات در جمع آوری زباله و همچنین تمییز کردن جداول برای جلوگیری از آبگرفتگی مشکلاتی را در وضعیت شهر بوجود آورده است.
بعنوان نمونه یکی از مشکلات مطرح در شهر، دپو زباله در تقاطع خیابان امیرکبیر و بازار روز ایلام بوده که باعث تجمع حشرات، حیوانات موذی و مهمانی گربه ها در این قسمت از شهر در برخی شب ها می شود.
یکی دیگر از مشکلات باکس های فلزی زباله در سطح شهر بوده که فارغ از کهنه بودن برخی از آنها بوی بد و متعفن برخی از آنها در قسمت های مرکزی شهر به مانند خیابان سلمان فارسی باعث آزار مردم و عابرین می باشد.
اما موضوع اصلی این گزارش به مشکلات چهاراه مقاومت شهر ایلام برمی گردد که ساکنین و مغازه داران این محدوده در تماس هایی با ایلام بیدار از آبگرفتگی جداول و سرازیر شدن آب آن در خیابان اصلی که باعث ایجاد فضایی نامطبوع و متعفن شده گلایه مند بود.
متأسفانه چند روزی است که مسیر عبوری یکی از جدول های این خیابان با تلی از خاک مسدود شده و این امر باعث آبگرفتگی شدید در این خیابان شده و در مسیری دیگر وجود آشغال های زیاد که جمع آوری نشده اند باعث آبگرفتگی در قسمت دیگری شده و عملا خیابان اصلی بجا تردد وسایل نقلیه و عابرین به محل عبور پساب جداول تبدیل شده بطوریکه برای عبور از آن باید از اسنشاق هواه جلوگیری شود.
یکی از مغازه داران این مسیر با باراز گلایه شدید از این وضعیت به خبرنگار ما گفت: مدت سه روز است که این اتفاق در این محل رخ داده و متأسفانه هیچکسی پاسخگو نیز نمی باشد.
وی اظهار کرد: این مشکل حتی در تعداد مشتری های روزانه نیز تأثیر گذاشته و باعث کسادی فروش شده است.
 

حرمت امامزاده با متولی است

یکی از نکات جالب توجه خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار مشاهده مغازه های عرضه مواد غذایی ، شیرینی فروشی و رستوران در این منطقه بوده که راعیت اصول بهداشتی از ضروریات آنها می باشد.
با این وضعیت پیش آمده خود به خود ذهن به سمت این ضرب المثل رفته که "حرمت امامزاده با متولی است" و این یعنی اینکه شهرداری بعنوان متولی شهر بایستی بانی فرهنگ شهر بوده و با چنین مشکلاتی عملا نیز نباید انتظاری از سایرین داشت.
حال امید است با انتشار این خبر مسئولان خدمات شهر در شهرداری ایلام پاسخگوی مردم در این زمینه باشند چرا که کسبه این مسیر عوارض و مالیات شهری را پرداخت می کنند و داشتن محیط بهداشتی و سالم حق اولیه و طبیعی آنها است.
ذکر این نکته نیز ضروری بوده که مسدود کردن مسیر آبراه جدول به هر دلیلی قانع کننده نبوده و هر دلیلی داشته می توان با نصب یک کف کش پساب مسیر را به گونه ای هدایت کرد تا به خیابان اصلی تعرض نکرده و بهداشت محیط نیز رعایت شود.
 
 
انتهای پیام/ی

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد