سرویس: استان ایلام
کد خبر: 21209
|
10:19 - 1395/04/02
نسخه چاپی

گزارش ویژه ایلام بیدار؛

گشایش فیش های نجومی در پسابرجام/ هر دم از این باغ بری می رسد

گشایش فیش های نجومی در پسابرجام/ هر دم از این باغ بری می رسد
گشایشی که رئیس جمهور بعد از برجام از ان دم می زد به حقوق های نجومی مدیران دولت مطبوعش رسیده و احتمال اینکه در روزها و ماه های آتی موارد دیگری نمایان شود وجود دارد.

گروه سیاسی ایلام بیدار::27 دی ماه سال گذشته بود که در بیانیه مشترک ویر امور خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بیانیه ای صادر شد که طی آن روز اجرای برجام و لغو تحریم های مالی و اقتصادی ملی و چندجانبه رسما آغاز شد.

همین باعث شد تا جشن های مختلفی برای این منظور از سوی دولتمردان برپا شود و در این روز به جشن و پایکوبی پرداختند، موضوعی که دولت بر این عقیده بود که دیگر تمامی تحریم ها برداشته شده است به خصوص تحریم های مالی و اقتصادی و ملی.

اما دیری نپایید که بعد از این بیانیه تحریم های جدیدی از سوی امریکا و کشورهای غربی برعلیه ایران وضع شد به طوری که با روح برجام و مذاکراتی که در طول سال ها به دست آمده بود در تضاد بود.

علاوه بر این دولت امریکا با دست درازی مبلغ دو میلیارد دلار از پول های بلوکه شده ایران را به دلیل های واهی غارت کرد تا بار دیگر چهره خبیث این شیطان بزرگ برای همه به خوبی نمایان شود.

حتی کار در این قضیه به جایی رسید که دولتمردان نیز از این موضوع خشمگین شده و دست به شکایت نسبت به این دستبرد زدند تا بلکه بتوانند این مبلغ را به کشور بازگردانند.

اگر بخواهیم از منظر دیگری به این موضوع بنگیرم قرار شد بعد از برجام بسیاری از مشکلات که در دوران دولت یازدهم به رکود و تورم برخورده بودند پایان یابند اما نه تنها این امر حاصل نشد بلکه هم اکنون شرایط بدتری را تجربه می کنند.

واحدها و کارخانجات تولیدی در پسابرجام که قرار بود مشکلات انها حل شود و دیگر مشکلات قبل از برجام را نداشته باشند اما اکنون در تعطیلی به سر می برند و به نوعی یکی پس از دیگری در حال تعطیلی هستند که از نمونه بارز انها می توان به کارخانه "ارج" اشاره کرد که براساس عکس هایی که از این کارخانه منتشر شده اکنون بخش های زیادی از ان مطروکه شده اند.

انگار برجامی که قرار بود همچون یک معجزه براساس آنچه که دولتمردان وانمود می کردند حلال مشکلات باشد خود آن به دست مایه ای برای دیگر مشکلات تبدیل شده است تا بلکه به واسطه ان که نه تنها فرجی برای ملت داشته بلکه مشکلاتی را به وجود آورد که در عمر سه سال از دولت یازدهم نیز به وجود نیامده است.

رسوایی برای رئیس جمهور در برهه ای حساس

اما این آخر ماجرا نبوده و قطعا نیست؛ در چند روز گذشته اخباری در خصوص فیش های میلیونی و حقوق های نجومی مدیران دولت یازدهم منتشر شده که با واکنش های گسترده ای همراه شده است.

در رابطه با گستردگی این واکنش ها همین بس که رسانه های خارجی نیز بر تحلیل های مختلف در این خصوص روی اورده اند و به طور مثال روزنامه گاردین با اشاره به افشای پرداخت حقوق‌های نجومی به مسئولان دولتی، نوشته است که این «رسوایی» در برهه‌ای حساس برای روحانی رخ داده است.

این روزنامه نوشته است: افشا شدن اینکه کارکنان دولت ایران دستمزدهای نجومی دریافت می‌کرده‌اند، این کشور را تکان داده و حمایت عمومی از رئیس‌جمهور حسن روحانی را همزمان با تداوم رکود اقتصادی و بهبود اندک وضعیت رفع تحریم‌های بین‌المللی از ماه ژانویه، در معرض خطر قرار داده است.

گاردین نوشته است که این افشاگری‌ها به «بروز خشم گسترده» در جامعه منجر شده و همچنان صفحه یک روزنامه‌ها را به خود اختصاص داده و حتی به استعفای مدیر یکی از شرکت‌های بیمه‌ای منجر شد.

گشایش های پسبرجام به پتروشیمی ایلام رسید

اما بعد از انتشار فیش های نجومی به تدریج شرایط برای انتشار سایر این فیش ها در کشور مهیا شد و یکی پس از دیگری این فیش ها در حال انتشار هستند که البته استان ایلام نیز از این قاعده دولت یازدهم مستثنی نبوده (!) ودر  روزهای گذشته خبری مبنی بر دریافت حقوق چند ده میلیون تومانی توسط برخی کارکنان همراه با فیش حقوقی آنها منتشر شد که واکنش‌های گسترده ای به دنبال داشت.

این فیش های حقوقی نشان می داد، تنها شش کارمند پتروشمی ایلام در فروردین ماه  امسال،200 میلیون تومان حقوق دریافت کرده اند.

همچنین بر اساس اسناد منتشر شد،مدیر این مجموعه در اسفند ماه 94 بابت حق ماموریت خود 27 میلیون تومان دریافت کرده و قطعاً حقوق اسفند این مدیر چند برابر حق‌ مأموریت خواهد بود.

در حقیقت گشایشی که رئیس جمهور بعد از برجام از ان دم می زد بعد از غارت امریکا از پول های ایران و پروژه نفوذ به حقوق های نجومی مدیران دولت مطبوعش رسیده و با توجه به این وضعیت احتمال اینکه در روزها و ماه های آتی موارد دیگری نمایان شود کم نیست.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد