سرویس: استان ایلام
کد خبر: 17251
|
15:33 - 1394/08/12
نسخه چاپی

فرافکنی عجیب نوبخت در خصوص سیل ایلام/حقیقت اظهارات سخنگوی دولت چه بود

فرافکنی عجیب نوبخت در خصوص سیل ایلام/حقیقت اظهارات سخنگوی دولت چه بود
پاسخ نوبخت مبنی بر اینکه من نگفته ام سیل ایلام تقصیر دولت قبل است به نوعی فرافکنی و فرار سخنگوی دولت از سخنان اصلی خود است؛در واقع نوبخت سخنی را تکذیب کرده که اصلا بیان نشده است.

گروه سیاسی ایلام بیدار::محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری که صبح امروز با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار  خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه با گذشت بیش از دوسال از روی کار آمدن دولت یازدهم، هنوز شاهد هستیم که مشکلات کشور به دولت قبل منتسب می‌شود، بالاخره دولت کی قصد دارد فعالیت های خود را شروع کند، گفت: این حرف که این دولت همه چیز را به دولت قبل متصل می کند هم درست است و هم نادرست، ممکن است 10 سال بگذرد و اسم این دولت آورده شود.

وی ادامه داد:اینکه اکنون هر اتفاقی را به عهده دولت قبل بگذاریم، درست نیست و من نگفته‌ام دلیل سیل ایلام دولت قبل بوده است.

سخنی که گفته نشده تکذیب شد

پاسخ نوبخت مبنی بر اینکه من نگفته ام سیل ایلام تقصیر دولت قبل است به نوعی فرافکنی و فرار سخنگوی دولت از سخنان اصلی خود است؛در واقع نوبخت سخنی را تکذیب کرده که اصلا بیان نشده است.

حقیقت سخنان نوبخت چه بود

بارش شدید و بی سابقه باران که بر پایه اعلام هواشناسی در سه روز پایانی هفته گذشته 324 میلی متر بوده است باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر، وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو شخصی و آسیب جدی به تاسیسات زیربنایی و راه های استان ایلام شد.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و حسین فریدون دستیار اجرایی رئیس جمهوری اولین دولتمردانی بودند که روز جمعه(8 آبان)در کمتر از 24 ساعت پس از وقوع سیل به ایلام سفر کرده و بلافاصله از مناطق آسیب دیده از سیل شهر ایلام بازدید کردند.

بعد ار بازدید از سطح شهر نوبخت در دانشگاه ایلام حضور می یابد  تا در نشست مشترک شورای بحران و برنامه ریزی استان ایلام شرکت نماید.

وی در آنجا می گوید:«همان‌طور که امروز دولت تدبیر و امید میراث‌دار مشکلاتی است که موجب شده یک حادثه‌ی طبیعی مانند سیل خسارات این‌چنینی به بار بیاورد، باید با تدبیر و دقت گام برداشت و نقص‌ها را جبران کرد تا این مشکلات برای همیشه حل شوند.»

این اظهارات نوبخت برای برخی افکار عمومی تا حدودی قابل تامل بود؛ آنها معتقد بودند که بعد از گذشته حدود 2 سال و نیم از دولت یازدهم، انداختن تخریب های صورت گرفته ناشی از یک حادثه طبیعی به گردن دولت قبل تا حد زیادی قابل قبول نیست.

نوبخت در آن جلسه انتقادات تند دیگری نیز از دولت های نهم و دهم بیان کرد و ادامه می دهد:«زیرساخت های استان ایلام متعلق به دولت قبل است و متاسفانه در دولت که رفتارهای عوامفریبانه ای داشت عملا هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت زیرساختی استان ایلام صورت نگرفت.»

اظهارات نوبخت در این جلسه در ادامه با واکنش فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) مواجه می شود.

سردار سید صادق حسینی با انتقاد از این اظهارات سخنگوی دولت و انداختن همه مشکلات گردن دولت قبل گفت: کمبود زیرساخت ها و امکانات معطوف به دولت قبل نیست، بلکه دو دولت اصلاحات و سازندگی نیز در این امر دخیلند.»

وی ادامه داد: «همه دولت ها در وضعیت خراب استان ایلام شریک هستند و بهتر است به جای اینکه این موضوع را سیاسی کنید،به مشکلات مردم رسیدگی نمایید.»

فرافکنی عجیب نوبخت

با نگاهی به سخنان گفته شده در نشست شورای بحران ایلام و پاسخی که امروز سخنگوی دولت به سوال خبرنگاران در خصوص مقصر جلوه دادن دولت قبل پی به فرافکنی عجیبی می بریم.

ظاهرا آقای سخنگو به مانند دیگر سخنگویان،فرار از پاسخ را خوب یاد گرفته و با بیان جملاتی که هیچ گاه گفته نشده به تکذیب آنها دست می زند.

اکنون باید از جناب نوبخت پرسید که آیا تمام زیرساخت های استان ایلام متعلق به دولت قبل است؟آیا دولت های سازندگی و اصلاحات هیچ زیرساختی برای ایلام آماده نکردند؟آیا استان ایلام در 10 سال گذشته به وجود آمده که تمام زیرساخت های  آن متعلق به دولت قبل باشد که اگر چنین باشد باید به دولت قبل هم تبریک گفت که این چنین کار کرده و زیرساخت های زیادی برای مردم ایلام ایجاد کرده است.

دولت یازدهم کی کار خود را آغاز می کند

این روزها اما دولتمردان یازدهم به عقیده بسیاری از کارشناسان و حتی خود مسئولان اقتصادی نه تنها در تحقق وعده های اقتصادی خود نظیر خروج از رکود توفیق  چندانی بدست نیاورده بلکه در مقابل برخی ایرادات مدیریتی که منجر به خسارت برای مردم می شود، همه چیز اشکالات را به دولت قبل ارجاع می دهد.

میزان و حجم شعارهای دولت یازدهم و انتقاد آنها از دولت قبل شاید در آغاز راه می توانست جامعه و حتی منتقدان را تا حدودی قانع کند، اما بعد از حدود دو سال نیم از آغاز به کار دولت یازدهم شاید این ادعا که «همه مشکلات مربوط به دولت گذشته است» برای افکار عمومی راضی کننده نباشد.

حال جامعه منتظر است تا ببیند دولت یازدهم تا چه زمانی می خواهد مشکلاتی که با برنامه ریزی کوتاه مدت قابل حل است را به کم کاری دولت گذشته _ که قطعا مانند دیگر دولت های قبلی کم کاری ها و نقص های فراوانی در مدیریت کشور داشته _ بیندازد؟

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب