سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 17237
|
08:27 - 1394/08/12
نسخه چاپی

فرماندار سیروان:

یادواره 252 شهید شهرستان سیروان برگزار می شود

یادواره 252 شهید شهرستان سیروان برگزار می شود
فرماندار سیروان از برپایی اولین یادوراه 252 شهید شهرستان سیروان خبر داد.

به گزارشايلام بيدار به نقل ازسیروان نوین، مراد یگانه، فرماندار سیروان در جلسه یادواره شهدای شهرستان سیروان گفت: امروز آنچه که داریم از برکت خون شهدا و جان فشانی  و ایثارگری آنهاست.

این مسئول اظهار کرد: همه ملت ایران معتقدند اگر خودگذشتگی و ایثارگری شهدا نبود حال کشور به اشتغال اجانب و خارجی ها بود.

وی افزود: با دلاوری و رشادت شهدا و رزمندگان امروز جمهوری اسلامی ایران دارای عزت، اقتدار و منزلت در بین ملت های جهان است.

فرماندار سیروان با بیان اینکه همیشه بایستی نام و یاد شهدا در جامعه زنده نگه داشته شود، ادامه داد: روحیه شهادت و فرهنگ شهادت طلبی و ایثار باید در جامعه حفظ شود چرا که قدرت شیعه به خاطر داشتن روحیه شهادت و شهادت طلبی است.

یگانه یکی از عوامل موفقیت رزمندگان را در زمان جنگ تحمیلی ایمان به خدا دانست و خاطرنشان کرد: ایمان رزمندگان ما در جنگ تحمیلی باعث پیروزی ما در مقابل رژیم بعثی عراق شد و حتی نگذاشتن یک وجب از خاک کشورمان جدا شود.

وی یکی از راه های زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا را برگزاری یادواره شهدا عنوان کرد و گفت: امسال یادواره 252 شهید شهرستان سیروان برای اولین بار در این شهرستان برگزار خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان تاکید کرد: این یادواره بایستی طوری برنامه ریزی و برگزار شود که در شان و منزلت شهدا باشد.

یگانه همچنین از چاپ کتاب شهدای شهرستان خبر داد و افزود: کتاب شهدای شهرستان که شامل زندگی نامه، وصیت نامه، خاطرات و ... شهدای این شهرستان است چاپ خواهد شد.

در ادامه این جلسه علی غلامی، فرمانده سپاه ناحیه سیروان با اشاره به اهمیت جایگاه شهدا در نظام جمهوری اسلامی و در بین مردم اظهار کرد: شهدا همواره در بین مردم دارای یک جایگاه ویژه بوده و رشادت های آنها در یاد و خاطر ملت ایران باقی خواهد ماند.

وی با تاکید بر انتقال فرهنگ شهادت و ایثار در بین نسل جوان ادامه داد: نسل جوان ما باید با شهدا و دلاوری های آنها آشنا تا فرهنگ ایثار و شهدات را از شهدا فرا بگیرند.

غلامی گفت: یادواره شهدای شهرستان سیروان در 18 بهمن ماه امسال در شهر لومار برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه سیروان با بیان اینکه سخنران این مراسم یکی از مقامات کشوری یا لشکری خواهد بود، خاطرنشان کرد: این یادواره باشکوه خاصی در شهرستان برگزار خواهد شد و این امر نیازمند همکاری همه دستگاهها و نهادهای دولتی است.

در این جلسه برای هماهنگی و برنامه ریزی بهتر این یادواره 9 کمیته شامل کمیته های نظارت و راهبردی، امنیت، اطلاعات، عقیدتی، مهندسی، آماد و پشتیبانی، ورزش و بازی های بومی محلی، ایثارگران، فرهنگی و هنری، بانوان، روابط عمومی و تبلیغات، فنی و رایانه و هچنین کمیته مالی تشکیل شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب