سرویس: استان ایلام
کد خبر: 14780
|
14:22 - 1394/03/29
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

پیشنهاد دهندگان افزایش تحریم ها در داخل،امروز آنها را خردکننده می دانند/پیغام شهدای غواص به سازشکاران داخلی روشن است

پیشنهاد دهندگان افزایش تحریم ها در داخل،امروز آنها را خردکننده می دانند/پیغام شهدای غواص به سازشکاران داخلی روشن است
امام جمعه ایلام گفت:کسانی که می‌گویند تحریم‌ها پدر مردم را درآورده و استخوان آنان را خرد کرده است همان افرادی هستند که به عنوان عناصر فتنه 88 و سران فتنه جنبش سبز تحریم‌های فلج‌کننده را به آمریکا و طرف‌های غربی پیشنهاد دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسیایلام بیدار،حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به تشییع با شکوه شهدای غواص در تهران گفت:تشییع باشکوه، شورانگیز و حماسی مردم شریف تهران پیام روشن به دشمنان کینه‌توز خارجی و سازشکاران داخلی بود که درصدد تحمیل توافق طبق مطالبات ظالمانه آمریکا و متحدانش بر ملت ایران است.

وی اظهار کرد:ملت صبور و انقلابی ایران اسلامی با شعارهای کوبنده مرگ بر آمریکا و هیهات من‌الذله نشان دادند هرگز زیر بار توافق تحقیرآمیز و ذلت‌بار نخواهند رفت.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:حضور اقشار مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان پیام روشنی به دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود که نباید در برابر زیاده‌خواهی و فشارهای آمریکا و متحدان غربی‌اش کوچکترین نرمش ذلیلانه از خود نشان دهند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: ملت ایران هرگز از تهدید نظامی و تحریم‌ها ترس و واهمه ندارد و عزت و اقتدار و غرور ملی خود را برای رفع تحریم‌ها به تاراج نمی‌گذارد. کسانی که می‌گویند تحریم‌ها پدر مردم را درآورده و استخوان آنان را خرد کرده است همان افرادی هستند که به عنوان عناصر فتنه 88 و سران فتنه جنبش سبز تحریم‌های فلج‌کننده را به آمریکا و طرف‌های غربی پیشنهاد دادند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی تاکید کرد: این عمل جنبش به اصلاح سبز به این واسطه بود که از رهبری و ملتی که حماسه 9 دی را خلق کردند انتقام بگیرند چرا که جریان مدعیان دروغین اصلاح‌طلبی و دیگر جناح‌های سیاسی برای فشار اقتصادی علیه ملت ایران به آمریکا و بیگانگان چراغ سبز نشان دادند تا ناکامی و شکست فتنه 88 در بسیج مردم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی جبران شود و نیز خود را دلسوز مردم، نگران تحریم‌ها و منجی اقتصاد کشور معرفی کنند.

وی در ادامه خطبه های نماز جمعه گفت:امروز کلید حل مشکلات اقتصادی کشور و خنثی کردن تحریم‌های ظالمانه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. قطعا اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین عامل شکوفایی اقتصاد ایران و تنها راه برون‌رفت از معضلات و چالش‌های اقتصادی است.

امام جمعه ایلام اظهار کرد:البته باید به این نکته توجه داشت که اقتصاد مقاومتی یک برنامه توسعه‌ای میان‌مدت و بلندمدت است و قرار نیست در کوتاه‌مدت اهداف گسترده‌ای را منجر شود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد:نجات اقتصاد بیمار و ناکارآمد به برنامه‌ریزی بلندمدت نیاز دارد؛ باید مراقب بود مسایلی نظیر فساد اقتصادی، ورود قاچاق کالا، رانت‌خواری و ... بزرگ‌ترین مانع در سر راه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و متاسفانه دورنمای تحقق اقتصاد مقاومتی در سیاست‌های کلان اقتصادی هم در بخش‌های دولتی و خصوصی روشن نیست در حالی که مخاطب اصلی رهبر در رابطه با اقتصاد مقاومتی دولت و بخش خصوصی وابسته به دولت است.

وی تصریح کرد: با کمال تاسف در شعار دولتمردان و طرفداران دولت رفع مشکل مردم در عرصه‌های مختلف از آب خوردن، اشتغال، ازدواج جوانان در لغو تحریم‌ها بوده در حال که لغو همه تحریم‌ها شبیه یک رویا و دور از واقعیت است.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 26 خردادماه سالروز شهادت کجاهدان دلیر اسلام و پیشتازان جهاد و شهادت اشاره کرد و گفت: شهیدان محمد بخارایی، حاج صادق امانی، رضا صفارهرندی و مرتضی نیک‌نژاد از گروه‌های موتلفه اسلامی و عاملان اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر رژیم شاهنشاهی بودند. 

 
انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد