به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، جعفر رفیعی در بازدید از محور ایلام - مهران اظهار داشت: در حال حاضر تمامی مسیر ایلام - مهران (غیر از ۲ کیلومتر منطقه رانشی) بهصورت چهارخطه زیر بار قرار دارد؛ اما این چهارخطه بودن در منطقه کنجانچم فعلاً بهصورت موقت بوده چرا که راه و شهرسازی استان در حال احداث باند برگشت مسیر بهصورت اصولی و طبق استانداردهای راهسازی در سمت مقابل رودخانه کنجانچم است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام افزود: برای راهسازی در منطقه کنجانچم با توپوگرافی خاصی به لحاظ زمینشناسی و مسیر رودخانه مواجه هستیم و به همین دلیل در مطالعه راهسازی سالهای گذشته برای لاین برگشت بزرگراه ایلام - مهران مسیر مقابل رودخانه در نظر گرفته شده و اجرای آن عملیاتی شده است.
رفیعی طول این پروژه را هشت کیلومتر عنوان کرد و افزود: این هشت کیلومتر در قالب دو قرارداد به پیمانکاران واگذار شده است و در قطعه اول احداث پل بزرگ و اصلی این لاین بر روی رودخانه کنجانچم به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین در سه کیلومتر مسیر ابنیه فنی تکمیل و انجام و لایههای روسازی به اتمام رسیده است که در صورت مساعد شدن هوا و فراهمشدن شرایط عملیات اجرایی آسفالت این قطعه انجام خواهد شد، قطعه اول این پروژه ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی در خصوص قطعه دوم گفت: بهمنظور تکمیل واریانت کنجانچم و اتمام کل مسیر هشتکیلومتری قطعه دوم به طول چهار کیلومتر جدیداً پیمانکار آن جهت ادامه عملیات اجرایی مشخص شده و بهزودی پروژه راهسازی در این قطعه آغاز میشود.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام رعایت پدافند غیرعامل، دور بودن از سیلابهای رودخانه کنجانچم، مستقیم بودن مسیر و حذف پیچهای پر حادثه را از مزایای احداث لاین برگشت محور ایلام - مهران در منطقه کنجانچم دانست.
انتهای خبر/م

نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد