صادق غلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار» با اشاره به عملکرد پست استان در ماههای نخست امسال اظهار داشت: خوشبختانه در پنجماهه نخست سال جاری، ادارهکل پست استان ایلام با دستیابی به ۹۷ درصد موفقیت در توزیع مرسولات و ۹۶ درصد توزیع بهموقع، توانسته رتبه نخست کشور را در این حوزه به خود اختصاص دهد.
وی افزود: این موفقیت حاصل تلاش و همت کارکنان پست در سراسر استان و همچنین اجرای دقیق نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد است که باعث افزایش انگیزه و دقت در انجام وظایف شده است. امروز پست ایلام در سطح ملی بهعنوان یکی از دستگاههای پیشرو در ارائه خدمات شناخته میشود و این جایگاه مرهون همدلی مجموعه و حمایت مردم استان است.
مدیرکل پست استان ایلام با بیان اینکه میزان جابهجایی مرسولات در ایلام نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد رشد داشته است، ادامه داد: این آمار نشاندهنده رشد محسوس تجارت الکترونیک در استان و افزایش اعتماد مردم به شبکه پستی است. توسعه کسبوکارهای اینترنتی، رونق خرید و فروش آنلاین و تمایل مردم به استفاده از خدمات غیرحضوری، نقش پست را بیش از گذشته پررنگ کرده است.
غلامی از اجرای طرحی نوآورانه در مناطق عشایری استان خبر داد و گفت: در قالب «طرح پست عشایری»، خانوارهای عشایری استان دارای کد پستی اختصاصی خواهند شد و برای آنها در مناطق قشلاق و ییلاق پایگاههای خدمات پستی ایجاد میشود. هدف از این طرح، ارائه خدمات برابر به تمامی اقشار جامعه و کاهش فاصله خدماتی میان مناطق شهری و عشایری است.
وی همچنین به اقدامات انجامشده در حوزه هوشمندسازی اشاره کرد و افزود: با تجهیز دفاتر نمایندگیهای پستی روستایی به گوشیهای هوشمند، زمینه برای ارائه خدمات سریعتر و دقیقتر فراهم شده است. این اقدام گامی مهم در راستای تحقق دولت الکترونیک و تسهیل دسترسی روستاییان به خدمات پستی محسوب میشود.
مدیرکل پست استان ایلام با اشاره به وضعیت اجرای پروژه ملی جینف نیز تصریح کرد: این طرح در مناطق شهری استان تاکنون ۸۱ درصد و در مناطق روستایی ۵۵ درصد پیشرفت داشته است. اجرای کامل آن نیازمند همکاری نهادهای محلی از جمله شهرداریها، فرمانداریها و دهیاریهاست تا بتوانیم به هدف نهایی یعنی پوشش کامل جغرافیایی استان در نظام آدرسدهی استاندارد دست یابیم.
غلامی در پایان خاطرنشان کرد: روزانه بهطور میانگین 5 هزار مرسوله در سطح استان جابهجا میشود و برنامه ما این است که با توسعه زیرساختها و استفاده از فناوریهای نوین، این روند را بهصورت پایدار و باکیفیت ادامه دهیم تا رضایتمندی مردم از خدمات پستی بیش از پیش افزایش یابد.
انتهای خبر/ر
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد