غلامرضا محمدمرادی:شورای اسلامی شهر ایلام پس از پذیرش استعفای " حبیب الله منصورپور" با اکثریت آراء به خدمات 17 ماهه ایشان در شهرداری ایلام پایان داد و به سرعت و با اکثریت آراء نیز" یزدان قبادیان " هم عضو خویش را برای تصدی این امر خطیر برگزید و مراتب را برای سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال نمود.
پس از سیر مراحل قانونی و بعد از قریب 2 ماه، سرانجام حکم" یزدان قبادیان " از سوی وزیر کشور امضاء و صادر گردید و خبر آن هم به سرعت باد و برق در خروجی رسانه ها قرار گرفت.
صبح روز بعد از انتشار این خبر، بارش باران "بنرهای یزدان"باریدن گرفت و تعداد چشمگیری از بنرهای رنگارنگ از سوی مجامع، صنوف، شوراها، قبایل،گروهها، اشخاص و تشکل های حقیقی و حقوی در معابر، میادین و ورودی های شهر ایلام برافراشته شد و چشم های تیزبین مسافران، رهگذران و رانندگان را به خود خیره ساخت.
به نظر نگارنده، بارش این گونه بنرهای متنوع و فراگیر از چند نظر قابل تأمل و تحلیل است که از نظر مخاطبان فهیم می گذرد:
1- از اینکه" قبادیان " جوانی 37 ساله با توکل به" یزدان پاک " و با ارتباطات اجتماعی بالا و با کسب تجربیات والا توانسته است اعتماد اعضای شورا و مسؤلان ذیربط را کسب کند و بر کرسی تصدی شهرداری مرکز استان بنشیند و ابر" ابراز احساسات " را نیز با بارش بنرهای رنگارنگ با خود همراه سازد، مایه فخر و مباهات جوانان ایلامی و مردمان این دیار است.
2- از اینکه صاحبان بنرها، پیام ها، تماس ها و مردم شهر بصورت خودجوش و بدون چشمداشت خصوصی و گروهی، الطاف خویش را نثار" قبادیان " داشته اند، امری پسندیده و قابل ستایش است و مسؤلیت" یزدان " را در سمت جدید مضاعف ساخته است و ایشان بایستی در پاسداشت این همه ابراز احساست، آن چنان خدمات چشمگیر و عام المنفعه ای را در سطح شهر به نمایش بگذارد که پس از پایان مسؤلیتش، مردم بیش از گذشته قدردان زحماتش باشند و تنها افسوس بنرهای نصب شده( تبریک انتصاب اش ) را نخورند.
3- اگر خدایی ناخواسته صاحبان بنرهای نصب شده در سطح شهر، هیچ نقشی در تهیه، نصب و انتشار بنرهای نقش بسته در معابر و میادین شهر نداشته اند و این بنرها تنها از زبان آنها و با بودجه بیت المال انتشار یافته اند، امری نکوهیده است و بایستی ضمن برخورد مقتضی، از فراگیر شدن این رویه ناشایست نیز در آینده جلوگیری شود.!( امید واثق داریم این عزیزانی که نامشان در زیر بنرها خودنمایی می کند، صاحب اصلی" بنرهای عریض وطویل " باشند ).
4- بدون شک صاحبان واقعی بنرها تنها در راستای ترغیب، دلگرمی و حمایت همه جانبه از" یزدان " برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم، اقدام به نصب بنر نموده اند و دنبال خواسته های شخصی، خصوصی، حزبی، گروهی، قبیله ای و...، نیستند و خود را برای همراهی، همکاری و نهادینه کردن فرهنگ شهر و شهرنشینی مهیا ساخته اند و تنها به نصب بنر در ابتدای انتصاب ایشان اکتفا نخواهند کرد و با همفکری، همراهی و مشارکت علمی و کارشناسی در همه ابعاد، به کمک شهر و شهرداری خواهند شتافت و وی را در تحقق اهداف فراروی یاری خواهند داد.!
5- متأسفانه در چند سال اخیر رویه نامیمونی در ایلام به" اپیدمی دردناک" تبدیل و باب شده که هر نماینده، مدیر و دستگاهی که اندک خدمتی را به سرانجام می رساند، با آب و تاب فراوان آن را در بنرهایی به وسعت" قلاقیران " بازگو می کنند و فریادش می زنند که ای کاش به جای این خدمات کوچک و قیل و قال، طرح ها و پروژه های بزرگ، علمی و کارشناسی را برای استان تعریف کنند و به ارمغان بیاورند .
6- همه به خوبی می دانند که با هزینه همین بنرهای غیر ضرور و بعضاً متملقانه و معرف حداقل خدمات و زحمات آقایان، می توان نیاز چند شهروند محروم را مرتفع ساخت و آلام چند دردمند را نیز التیام بخشید.!
7- نصب بنر برای مدال آوران، افتخار آفرینان و برترین های علمی، ورزشی و ... استان که از سوی شهرداری، شورای شهر، دیگر دستگاهها و اشخاص حقیقی و حقوقی صورت می پذیرد، امری قابل ستایش است و قطعاً ادامه این روند تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان برای فتح قله های علم و دانایی را در پی خواهد داشت.
8-آقای شهردار" یزدان " بایستی به خوبی بداند و بدون شک هم می داند که این پشتوانه مردمی و حجم عظیم و گسترده تبریک و ابراز احساسات در بدو انتشار خبر تأیید حکم و در روز معارفه اش، مسؤلیتی بس سنگین و مهم را پیش روی وی قرار داده است و بایستی با" سرعت، دقت و کار کارشناسی " که در آیین معارفه خود تکیه کلام و تأکید اهدافش قرار داده بود و با مشورت شورائیان و با بهره گیری از نظرات نخبگان و متخصصین، عمران شهری، زیباسازی ورودی ها و معابر شهری، کاهش حجم ترافیک، رفع چاله چوله های مردم آزار در معابر، چابک سازی و تخصصی ساختن مجموعه شهرداری، تکریم ارباب رجوع و قطع دستهای پلید و روابط ناسالمی که احیاناً در بدنه شهرداری مشهود است و خود نیز به آن اشاره داشته است را اولویت کاری خود قرار دهد و به صورت ویژه و علمی آنها را عملیاتی سازد و پس از چند ماهی، نسیم خوش خدمت اش در شهر وزیدن بگیرد و عطر خدماتش در کوچه پس کوچه های شهر بپیچد و مردم نیز با نگاه تیزبینانه خود عملکردش را به قضاوت بنشینند و در پایان مسؤلیت اش در این رسالت خطیر، 2 برابر بدو خدمت اش برای ایشان بنر نصب کنند و وی را مورد تجلیل قرا دهند.
گفتنی است نگارنده مطلب پیش تر نیز( شهریور ماه 1390 ) در انتقاد از این رویه نامناسب، مطلبی تحت عنوان" بارش بنرها و پلاکاردها در ایلام " تهیه و در همین سایت، روزنامه قدس و دیگر سایت های خبری منتشر ساخت تا شاید گوش شنوایی آن را آویزه فهم اش کند اما گویا این دغدغه ها مصداق بارز" گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من/ آنچه البته به جائی نرسد فریاد است " قرار گرفته و قابل درک نیست.
امید است این بار این نجوا و فریاد کارساز افتد و همه در راستای ارائه خدمت بی منت به مردم بکوشیم و از هیاهو و قیل و قال های غیر ضرور بپرهیزیم و با عملکرد خوب خویش، در نوکری به مردم پیشتاز باشیم و تنها رضایت خالق را در خشنودی مخلوق جستجو کنیم.
انتهای پیام/ش
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد