سرویس: استان ایلام
کد خبر: 36648
|
13:27 - 1398/04/12
نسخه چاپی

یادداشت؛

اقتدار با مقاومت

اقتدار با مقاومت
امروز برای همه ثابت شده که مسیر نظام جمهوری اسلامی علیرغم همه فشارها، تحریم ها و تهدیدها مسیر اقتداری را طی می کند که در آینده بر این اقتدار افزوده خواهد شد چرا که رمز این موفقیت ها در "مقاومت" است.

محمد سبزی::«وَدَّ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِكُمْ» «کافران دوست دارند که شما از اسلحه و ساز و برگ جنگی خود غفلت کنید تا ناگهان یکباره بر شما حمله ور شوند» تیرماه برای مردم ایران یادآور مصیبت‌ها و مظالم بی‌شماری است که بدست آمریکای جنایتکار رقم خورده است؛ تعدادی از این جنایت‌ها به صورت مستقیم و مواردی دیگر به صورت غیر مستقیم دخالت داشته است.

ترور نافرجام مقام معظم رهبری در ششم تیرماه ۶۰ ، فاجعه ۷ تیر و شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی و ۷۲ یار باوفای ایشان و انقلاب اسلامی در کنار ترور شهید آیت الله صدوقی و بمباران شیمیایی سردشت و به شهادت رسیدن ۱۱۰ نفر از مردم این شهر در هشتم تیر ۱۳۶۶ و باز هم ۱۲ تیرماه ۶۷ بود که شنیع‌ترین عمل استکبار جهانی به شکلی مظلومانه تعداد ۲۹۰ سرنشین پرواز مسافربری تهران به مقصد دوبی با شلیک موشک نیروی دریایی آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شدند و تمامی آنان شهید شدند، مهمتر اینکه تعداد ۶۶نفر از آنها کودک بودند؛ در پستی این اقدام اینکه عاملان این جنایت وحشیانه مورد تشویق قرار گرفته و فرمانده آن ناوگان دریایی در پایان مدال شجاعت به وی تقدیم گردید.

به منظور افشاگری و آگاهی بخشی به مردم جهان درخصوص جنایات بیشمار آمریکا؛ ۱۲ تیرماه در ایران را «روز افشای حقوق بشر آمریکایی» نام گذاری کردند، اما دست تقدیر به گونه‌ای رقم خورد که در همان مکانی که فرزندان ایران عزیز مظلومانه به شهادت رسیدند، سربازان جان‌بر‌کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، پهباد فوق پیشرفته و گرانقیمت گلوبال هاوک را در کمال حیرت و بهت جهانی به گونه‌ای سلاخی کردند که مرحمی باشد بر زخم کهنه و جگرسوز خلیج‌فارس.

گفته‌اند معنای گلوبال هاوک یعنی عقاب جهانی، اما به حکم وعده قرآنی «إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُون» میراث شهید طهرانی مقدم بال‌های قدرتمند عقاب جهانی را به خاک مذلت کشاند.

این مهم از برکات مقاومت است همان راهبردی که قرآن بر آن تأکید کرده است؛ «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَ لَا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ» (به يقين كساني كه گفتند: «پروردگار ما خداوند يگانه است! سپس استقامت كردند، فرشتگان بر آنان نازل مي شوند كه: «نترسيد و غمگين مباشيد، و بشارت باد بر شما به آن بهشتي كه به شما وعده داده شده است!)

نکته‌ی حائز اهمیتی که نباید از آن غافل شد این است که سردمداران استکبار جهانی واقفند که به قول مقام معظم رهبری دوران بزن دررو تمام شده و عدم مقابله به مثل آنها در موضوع سقوط پهباد یعنی هرگونه دست‌درازی به حریم ایران اسلامی تمام منافع آمریکا و هم‌پیمانان خائن آنها در منطقه را در معرض خطر جدی قرار خواهد داد.

اگر روزگاری جمهوری اسلامی ایران با دستان خالی و در برابر ابرقدرتهای غرب و شرق در جنگ هشت ساله خوش درخشید و پیروز آن جنگ مهم و تحمیلی شد تنها و تنها به خاطر اراده پولادین و همت بلند ملت و مردم و رزمندگانی بود که شب و روز برای تحقق فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی نمی شناختند.

حال امروز و با گذشت عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه روزافزون دستاوردها و به خصوص اقتدار موشکی دیگر هیچ کشور و یا دشمنی جرات حتی نگاه چپ به جمهوری اسلامی را ندارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر یکی بزنند 10 تا می خورند.

این شرایط با شرایط اوایل انقلاب و جنگ تحمیلی کاملا متفاوت است و ایران اسلامی نه تنها در این حوزه بلکه در تمامی حوزه ها حرفی برای گفتن دارد و حتی به اذعان و تأیید کارشناسان جهانی، امروز نقش جمهوری اسلامی در معادلات منطقه و حتی جهانی نقشی انکار ناپذیر است.

امروزه مقاومت ملت ایران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون که حتی چله خود را با افتخار تمام به اتمام رساند به الگوی ارزشمندی برای سایر کشورهای منطقه و به همین تناسب به کابوسی برای دشمنان و کشورهای مستکبر و در رأس آن امریکا تبدیل شده است.

امروز برای همه ثابت شده که مسیر نظام جمهوری اسلامی علیرغم همه فشارها، تحریم ها و تهدیدها مسیر اقتداری را طی می کند که در آینده بر این اقتدار افزوده خواهد شد چرا که رمز این موفقیت ها در "مقاومت" است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب