سرویس: استان ایلام
کد خبر: 8062
|
14:57 - 1393/04/04
نسخه چاپی

استاد دانشگاه آزاد ایلام:

ایجاد زمینه حضور مجدد آمریکا در عراق هدف اصلی گروهک تروریستی داعش است

ایجاد زمینه حضور مجدد آمریکا در عراق هدف اصلی گروهک تروریستی داعش است
استاد دانشگاه آزاد ایلام گفت:ایجاد زمینه حضور مجدد آمریکا در عراق هدف اصلی گروهک تروریستی داعش است.

سارا فلاحی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارایلام بیداربا اشاره به تحرکات ترورسیت های تکفیری در کشور عراق اظهار کرد: اگر بخواهیم ریشه یابی تکفیری ها به دو شکل است، ریشه ی گروه ضاله و تروریستی داعش به دوره صدر اسلام باز می گردد آنجا که خوارج تفکرات تکفیری داشتند که حضرت علی (ع) نیز توسط همین گروه به شهادت رسید.
وی افزود: اگر همان الگو را در تروریست های امروزی مشاهده می کنیم مشخص است که شباهت های زیادی با گروه های زمان صدر اسلام دارند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه افراد این گروه افراد خشک مقدسی هستند که عمق تعالیم اسلام را خوب متوجه نشدند و فقط به پوشش و ظواهر اسلام پی برده اند، ادامه داد: اگر به شکل دیگر به این موضوع بنگریم تحرکات غیرانسانی ای که این گروه در برنامه های خود دارند نیز به عینه در فضای مجازی دنیا قبال دسترسی است.
دکترای علوم سیاسی بیان کرد: در حقیقت این گروه های تکفیری – تروریستی ابزاری هستند که توسط قدرت های بزرگ ایجاد شده اند و هویت مستقل ندارند و در سطح کلان ابزار دست قدرت های منطقه هستند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: از دیر باز این قدرت ها از سراسر دنیا گروه های تندروی مسلمان را گردآوری کرده و آنها را در اردوگاه های خود آموزش دادند و در همین راستا بود که تعداد 100 هزارمسلمان تندرو را جمع آوری نمودند.
فلاحی تصریح کرد: استراتژی امریکا و غربی ها این بود که تنها به هدف غایی و نهایی خود فکر می کردند اما در این مسیر اشتباهاتی را مرتکب شدند و آن اینکه بزرگترین چالش را برای خود آنها بخصوص امریکایی ها ایجاد نمودند.
وی افزود:هدف غربی ها این بود تا با ایجاد گفتمان تروریست، گروه های تکفیری تروریستی را در دنیا ایجاد که از طریق آنها کشورهایی را که با امریکا مخالف هستند را درگیر این گروه ها نمایند.؛اما این تغییر استراتژی امریکایی ها در قبال تروریست ها خود آنها را نیز دامن گیر کرده است.

فلاحی گفت:آنها بعد از اینکه نتوانستند در عراق اهداف خود را به جلو ببرند از استراتژی قدیمی انگلیسی ها استفاده کردند و با اعمال "تفرقه بینداز و حکومت کن" خود را وارد جنگ نکردند و در عوض از پتانسیل های منفی موجود در منطقه و گروه های مذهبی و قومی که از بینش عمیق برخوردار نیستند استفاده می کنند.
وی ابراز کرد: غربی ها که خود توان مقابله با قدرت درجه یک منطقه یعنی ایران اسلامی را ندارند لذا قدرت های درجه دو منطقه را علیه ایران اسلامی تجهیز و تقویت کرده اند تا ایران را در مقابل کشورهایی از جمله ترکیه و عربستان قرار دهند.
استاد علوم سیاسی دانشگاه آزاد ایلام اظهار کرد:می توان گفت غربی ها از استراتژی جوجه تیغی برای مهار قدرت جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند و قصد دارند در مقابل هلال شیعی که مرکز آن ایران است ،هلال سلفی شکل دهند.
فلاحی گفت:اما اگر بخواهیم به بررسی خواسته های این عناصر بپردازیم در می یابیم که در سوریه این گروه ها خود خواسته هایی داشتند و در اثر ناهماهنگی در سوریه دچار مشکل شدند؛ در عراق نیز وقتی دیدند نوری مالکی در انتخابات عراق رأی بدست آورده است با خود فکر کردند که اگر به همین نحو ادامه داشته باشد کل خاورمیانه به نفع ایران پیش خواهد رفت؛لذا در همین راستا بود که تحرکات جدیدی را در عراق که هم مرز با ایران است دنبال کردند تا در نهایت مانع از نفوذ قدرت ایران اسلامی شوند.
*
غربی ها سعی دارند از طریق نیروهای تکفیری با ایران وارد جنگ شوند
این تحلیلگر مسائل سیاسی تقابل اساسی تکفیری ها در منطقه را متوجه ایران دانست و هدف این گروه های تکفیری را به چالش کشاندن قدرت ایران ذکر کرد که در این راستا غربی ها سعی دارند از طریق نیروهای تکفیری با ایران وارد جنگ شوند.
فلاحی تاکید کرد:از آنجا که این گروه ها خود نماد اسلام خشن هستند لذا امریکا با یک تیر دو نشان خواهد زد؛ اول اینکه اسلام را با این اقدامات گروه ها به چالش می کشاند و دوم ایران را هم دچار مشکل می کند.
*
توطئه تکفیری ها و غربی ها در کردستان عراق بر مبنای فرقه مذهبی است
دکترای علوم سیاسی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگارایلام بیدارمبنی بر تفرقه افکنی گروهک های تکفیری در منطقه کردستان عراق بین شیعه و سنی نیز یادآور شد: در رابطه با کردستان عراق نیز این منطقه خودمختار است که مناطق نفتی عراق را در اختیار دارد.
این استاد دانشگاه بیان کرد: این منطقه قبل از اینکه خود را سنی بدانند خود را کرد می دانند و در این راستا توطئه ها بر مبنای فرقه مذهبی است که باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند البته نمی توانند موفق باشند.
فلاحی تأکید کرد: دشمنان بر هویت قومی و مذهبی تأکید زیادی دارند تا ایران را نیز از این طریق به چالش بکشانند که باید راه کارهای مناسب و اساسی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: امریکایی ها در عراق و منطقه کردستان سرمایه گذاری کردند و موساد نیز شانه به شانه ما قرار گرفته و حتی باید گفت با ملتهب شدن منطقه بخصوص در سوریه و عراق فضا و حاشیه امنی برای اسرائیل بوجود آمده است.
این استاد دانشگاه در پایان نیز گفت: در پایان نیز لازم یادآور نمایم که یکی دیگر از اهداف تکفیری ها و امریکایی ها بی ثبات سازی عراق و مرزهای آن است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب