به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، علی درویشی صبح امروز در همایش نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم، از نیاز جدی استان به تقویت زیرساختهای آموزشی و پرورشی خبر داد و خواستار مشارکت گسترده مردم و خیران برای توسعه عدالت آموزشی شد.
وی تأکید کرد: نهضت ملی مدرسهسازی با استفاده از ظرفیتهای بومی و مردمی میتواند نقطه عطفی در ارتقای نظام آموزشی استان باشد.
مدیرکل آموزشوپرورش استان ایلام، بر ضرورت اقدام جهادی در حوزه عدالت آموزشی تأکید کرد و گفت: استان ایلام باوجود چهار دهه تلاش در حوزه آموزشوپرورش، همچنان نیازمند ارتقای زیرساختهای آموزشی و پرورشی و ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم و مرزی است.
درویشی خاطرنشان کرد: این موضوع بهویژه در کلاسهای چندنفره و تکنفره برخی مناطق بیشازپیش مشهود است.
مدیرکل آموزشوپرورش ایلام با ارائه آماری از وضعیت کلاسهای درس گفت: در استان ۱۹ کلاس تکنفره و ۴۴ کلاس دونفره وجود دارد.
وی ادامه داد: وجود این تعداد کلاسها با حضور اندک دانشآموزان نشاندهنده محرومیت مناطق مرزی است، اما این محدودیتها نباید بهانهای برای کاهش کیفیت آموزش شود.
درویشی یادآور شد: پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همین نقاط مرزی برافراشته شده و تعلیموتربیت دانشآموزان باکیفیت بالا، اولویت ما است.
وی افزود: در بسیاری از مناطق استان، مدارس با کمبود جدی تجهیزات آموزشی مانند میز، نیمکت و حتی زیرساختهای اولیه مانند سامانههای گرمایشی و سرمایشی مواجه هستند و این مسائل نیازمند اقدام فوری و حمایت همه اقشار جامعه است.
درویشی با اشاره به آغاز طرح نهضت ملی مدرسهسازی در استان ایلام، تصریح کرد: نهضت عدالت در آموزش، پروژهای ملی است که بدون مشارکت مردمی تحقق کامل آن امکانپذیر نیست.
مدیرکل آموزشوپرورش ایلام گفت که این استان باید از ظرفیتهای بومی، کمکهای مردمی و خیرانی که دغدغه پیشرفت جامعه دارند، نهایت استفاده را ببرد.
وی با تأکید بر اینکه خیران تنها نباید به فکر کمکهای مالی کلان باشند، خاطرنشان کرد: ما به دنبال خیرانی هستیم که حتی کوچکترین نقشها را اعم از تأمین تجهیزات یا بازسازی بخشی از مدارس ایفا کنند.
درویشی بیان کرد: همکاری یک نجار برای ساخت یک کمد و یا یک بازاری که بخشی از تأسیسات مدارس را تعمیر کند نیز ارزشمند بوده و هر گامی که در مسیر عدالت آموزشی برداشته شود، حرکتی در جهت پیشرفت کل جامعه است.
درویشی همچنین بر فعالسازی بیشتر انجمن اولیاومربیان بهعنوان پل ارتباط مدارس و جامعه تأکید کرد و گفت: انجمن اولیاومربیان باید فعالتر از همیشه در صحنه باشند و از ظرفیتهای محلی برای بهبود وضعیت مدارس بهرهبرداری کنند و این همکاری باعث میشود مناطق مرزی و کمبرخوردار نیز از عدالت آموزشی بهرهمند شوند.
درویشی پیوند میان «مسجد، مدرسه و منزل» را یکی از اصلهای راهبردی در تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود: هماهنگی بین این سه نهاد بسیار مهم است و مساجد بهعنوان پایگاههای مردمی میتوانند نقش کلیدی در جلب مشارکت عمومی داشته باشند.
مدیرکل آموزشوپرورش ایلام از همه خیران، مسئولان، و اعضای جامعه محلی که تاکنون در این مسیر همکاری کردهاند قدردانی کرد و گفت: ما امروز نیازمند همت بلند همه اقشار جامعه، از مسئولان دولتی گرفته تا مردم عادی هستیم.
مدیرکل آموزشوپرورش استان ایلام گفت: وظیفه ما در این شرایط سنگینتر از همیشه است؛ چرا که نسل آینده کشور در گرو تلاش امروز ما است و با کمک شما، این حرکت جهادی میتواند آینده روشنی برای استان و کشور رقم بزند.
وی همچنین از مسئولان خواست که حمایتهای ویژهای از نهضت مدرسهسازی داشته باشند و با شتاب بخشیدن به اجرای پروژههای عمرانی آموزشی، شرایط بهتری را برای دانشآموزان فراهم کنند.
انتهای خبر/م
نظر شما
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد