سرویس: اجتماعی
کد خبر: 70772
|
11:31 - 1404/02/23
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام:

نهضت عدالت آموزشی با مردم به ثمر می‌نشیند

نهضت عدالت آموزشی با مردم به ثمر می‌نشیند
مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام کفت: نهضت عدالت در آموزش، پروژه‌ای ملی است که بدون مشارکت مردمی تحقق کامل آن امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، علی درویشی صبح امروز در همایش نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم، از نیاز جدی استان به تقویت زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی خبر داد و خواستار مشارکت گسترده مردم و خیران برای توسعه عدالت آموزشی شد.

 وی تأکید کرد: نهضت ملی مدرسه‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و مردمی می‌تواند نقطه عطفی در ارتقای نظام آموزشی استان باشد.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام، بر ضرورت اقدام جهادی در حوزه عدالت آموزشی تأکید کرد و گفت: استان ایلام باوجود چهار دهه تلاش در حوزه آموزش‌وپرورش، همچنان نیازمند ارتقای زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی و ایجاد عدالت آموزشی در مناطق محروم و مرزی است.

 درویشی خاطرنشان کرد: این موضوع به‌ویژه در کلاس‌های چندنفره و تک‌نفره برخی مناطق بیش‌ازپیش مشهود است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام با ارائه آماری از وضعیت کلاس‌های درس گفت: در استان ۱۹ کلاس تک‌نفره و ۴۴ کلاس دونفره وجود دارد.

 وی ادامه داد: وجود این تعداد کلاس‌ها با حضور اندک دانش‌آموزان نشان‌دهنده محرومیت مناطق مرزی است، اما این محدودیت‌ها نباید بهانه‌ای برای کاهش کیفیت آموزش شود.

 درویشی یادآور شد: پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در همین نقاط مرزی برافراشته شده و تعلیم‌وتربیت دانش‌آموزان باکیفیت بالا، اولویت ما است.

 وی افزود: در بسیاری از مناطق استان، مدارس با کمبود جدی تجهیزات آموزشی مانند میز، نیمکت و حتی زیرساخت‌های اولیه مانند سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مواجه هستند و این مسائل نیازمند اقدام فوری و حمایت همه اقشار جامعه است.

 درویشی با اشاره به آغاز طرح نهضت ملی مدرسه‌سازی در استان ایلام، تصریح کرد: نهضت عدالت در آموزش، پروژه‌ای ملی است که بدون مشارکت مردمی تحقق کامل آن امکان‌پذیر نیست.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام گفت که این استان باید از ظرفیت‌های بومی، کمک‌های مردمی و خیرانی که دغدغه پیشرفت جامعه دارند، نهایت استفاده را ببرد.

 وی با تأکید بر اینکه خیران تنها نباید به فکر کمک‌های مالی کلان باشند، خاطرنشان کرد: ما به دنبال خیرانی هستیم که حتی کوچک‌ترین نقش‌ها را اعم از تأمین تجهیزات یا بازسازی بخشی از مدارس ایفا کنند.

 درویشی بیان کرد: همکاری یک نجار برای ساخت یک کمد و یا یک بازاری که بخشی از تأسیسات مدارس را تعمیر کند نیز ارزشمند بوده و هر گامی که در مسیر عدالت آموزشی برداشته شود، حرکتی در جهت پیشرفت کل جامعه است.

 درویشی همچنین بر فعال‌سازی بیشتر انجمن اولیاومربیان به‌عنوان پل ارتباط مدارس و جامعه تأکید کرد و گفت: انجمن اولیاومربیان باید فعال‌تر از همیشه در صحنه باشند و از ظرفیت‌های محلی برای بهبود وضعیت مدارس بهره‌برداری کنند و این همکاری باعث می‌شود مناطق مرزی و کم‌برخوردار نیز از عدالت آموزشی بهره‌مند شوند.

 درویشی پیوند میان «مسجد، مدرسه و منزل» را یکی از اصل‌های راهبردی در تحقق عدالت آموزشی دانست و افزود: هماهنگی بین این سه نهاد بسیار مهم است و مساجد به‌عنوان پایگاه‌های مردمی می‌توانند نقش کلیدی در جلب مشارکت عمومی داشته باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش ایلام از همه خیران، مسئولان، و اعضای جامعه محلی که تاکنون در این مسیر همکاری کرده‌اند قدردانی کرد و گفت: ما امروز نیازمند همت بلند همه اقشار جامعه، از مسئولان دولتی گرفته تا مردم عادی هستیم.

 مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام گفت: وظیفه ما در این شرایط سنگین‌تر از همیشه است؛ چرا که نسل آینده کشور در گرو تلاش امروز ما است و با کمک شما، این حرکت جهادی می‌تواند آینده روشنی برای استان و کشور رقم بزند.

 وی همچنین از مسئولان خواست که حمایت‌های ویژه‌ای از نهضت مدرسه‌سازی داشته باشند و با شتاب بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی آموزشی، شرایط بهتری را برای دانش‌آموزان فراهم کنند.

 

انتهای خبر/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب