سرویس: سیاسی
کد خبر: 65534
|
00:58 - 1403/03/06
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می‌دهد؛

مجلس جلوه باشکوه نظام

مجلس جلوه باشکوه نظام
مجلس را باید یکی از جلوه‌های باشکوه نظام سیاسی‌کشور دانست چرا که عصاره انتخاب مردم هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، مجلس را باید یکی از جلوه‌های باشکوه نظام سیاسی‌کشور دانست چرا که نمایندگان اقشار مختلف مردم از شهرها و روستاهای کشور از عقاید و سلایق سیاسی متعدد در اقوام مختلف ایرانی اعم از مسلمان و اهل کتاب در راستای اهداف قانونی تعیین شده جهت اعتلای کشور و رفاه مردم دور هم جمع شده‌اند.


مجلس با توجه به کارکردی که برای آن تعریف شده نهادی جهت تصویب و نظارت بر قانون بوده و بر همین اساس باید آنرا مرکز مردم‌سالاری سیاسی در کشور دانست و به جهت ارتباط مستقیمی که نیز با جامعه و مردم  داشته همیشه مورد توجه بوده و از جایگاه خاصی در نظام برخوردار بوده است.


مجلس یازدهم با همه فراز و نشیبی و انتقاداتی که داشت به ایستگاه پایانی رسید و با برگزاری آخرین جلسه علنی زنگ آخر آن زده و‌ نمایندگان این دوره با یک شات عکس یادگاری با این صندلی خداحافظی کرده و کلید آن بزودی در دست نمایندگان دوره دوازدهم قرار خواهد گرفت.


همین موضوع باعث شده تا با گریزی به جایگاه مجلس و نمایندگان با وظایف این عصاره ملت بیشتر آشنا شوید.


وکیل مردم جایگاه خطیری است


احمد میریان در گفتگو‌ خبرنگار ایلام بیدار در خصوص اهمیت مجلس و نماینده مردم اطهار کرد: مجلس مهمترین و والاترین جایگاه قانونگذاری در هر کشوری بوده و باتوجه به انتخاب نمایندگان توسط رأی مردم دارای اهمیت است.


این جامعه‌شناس بیان داشت: از جایگاه قانوگذاری مهمتر این نمایندگان ، شخصیت حقوقی آنها به عنوان وکیل مردم بوده و مردم از این جهت این عصاره جامعه در سطح ملی از خواسته‌های آنها دفاع کرده دست به انتخاب زده لذا می‌طلبد همواره پاسخگو باشند.


وی گفت: با توجه به همه این موارد نماینده مجلس از جایگاه و منزلت ویژه‌ای برخوردار بوده و این به واسطه مجلس و نماینده مردم بودن آن بوده پس نیاز است نمایندگان این. جایگاه خطیری که در آن قرار گرفته را ارج نهاده و در راستای وظایف محوله له نحو احسن با شجاعت کامل دفاع کنند.


نقش بی‌بدیل مجلس در ترسیم چارچوب کشور


مینا اصغریان در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مجلس بعنوان نهادی قانوگذار نقش اساسی و بی‌بدیلی در ترسیم چارچوب سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی یک کشور در سطح ملی و بین‌المللی ایفا می‌کند.


این استاد گروه سیاسی دانشگاه در ادامه به انتظارت مردم از نمایندگان اشاره و اظهار کرد: نمایندگان مجلس در واقع وکیل مردم بوده و موکلین انتظاراتی از وکیل خود داشته که انتظار دارند بصورت قانونی پیگیری شود.


وی افزود: یکی از مهمترین انتظارات مردم افزایش سطح کیفیت زندگی در جامعه بوده که نمایندگان مجلس بایستی با پیگیری و تصویب قوانینی این خواسته مردم را اجابت کنند.


اصغریان شفافیت و پاسخگو بودن نماینده را یک اصل مهم عنوان و بیان داشت: نمایندگان ضمن پاسخگویی به موکلین خود بایستی ضمن نظارت دقیق بر عملکرد دولتمردان و نهادهای اجرایی ، اجرای دقیق قوانین را مطالبه کنند.


این استاد دانشگاه افزود: توسعه اقتصادی و فرهنگی ، حمایت از منافع مردم و ارتباط مستمر با مسئولین و مردم از جمله خواسته‌های مردم از نمایندگان بوده که جامه عمل پوشاندن به آنها سخت نمی‌باشد.


نمایندگان باید پاسخگو باشند


نمایندگان مجلس نقش اساسی و حیاتی در کارکرد دموکراسی و اجرای اراده عمومی در یک نظام دموکراتیک دارند.


با توجه به انتخاب مستقیم آنها توسط اقشار مردم و به واسطه اختیاراتی که دارند دارای جایگاه مهم و تأثیرگذاری در نظامی سیاسی کشور هستند.


پس بایستی به بهترین شکل به انتظارات و نیازهای مردم پاسخ و به تقویت اعتماد و اعتبار دموکراسی کمک کنند.


انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب