سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65530
|
11:31 - 1403/03/05
نسخه چاپی

یادداشت؛

ره‌آورد دولت سیزدهم برای جامعه هدف بهزیستی در ایلام چه بود؟

ره‌آورد دولت سیزدهم برای جامعه هدف بهزیستی در ایلام چه بود؟
مجموع این خدمات دولتی که پاداش ریاست آن به شهادت ختم شد بی شک به‌عنوان خدمات ماندگار دولت سیزدهم در اذهان ۴۹ هزار جامعه هدف بهزیستی استان ایلام ماندگار و به یادگار خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی ایلام بیدار ، آزاده خرم فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: دولت مردمی، ایران قوی، شعار انتخاباتی شهید خدمت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بود که در سیزدهمین دوره رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی ستاد تبلیغاتی وی اعلام و باتوجه‌به پیوست مردمی‌بودن شعار، با اقبال گسترده‌ای از سوی مردم مواجه شد.

شاید به دلیل همین شعار مردمی‌بودن بود که طیف گسترده‌ای از مردم مناطق مختلف کشور را مجذوب و طرف‌داران زیادی از اقصی‌نقاط کشور حامی و طرف‌دار پروپاقرص ستادی شدند که مردمی‌بودن، عدالت، خدمتگزاری، حمایت از محرومان و... را در شعارهای تبلیغاتی خود وعده قرار داده بود.

سرانجام مردم در ۲۷ خردادماه ۱۴۰۰ حمایت قاطع خود را نشان داده و عملیاتی کردند و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نام سید ابراهیم رئیسی را بر روی تعرفه‌های رأی نوشته و آنها را با هزاران امید و آرزو به صندوق‌ها ریختند.

انتخاب سید ابراهیم رئیسی به‌عنوان منتخب مردم در سیزدهمین دوره رقابت ریاست‌جمهوری طرف‌داران شخصی را که لقب سید محرومان را به وی داده بودند شادمان و روزنه‌هایی از جنس امید و شادمانی را در دل میلیون‌ها ایرانی طرف‌دار وی ایجاد کرد.

شهید منتخب مردم در همان روزهای ابتدای فعالیت عمل به وعده‌هایش را در دستور کار قرار دارد که مصداق بارز آن آغاز سفرهای ریاست‌جمهوری از استان‌های محروم و بازدید از مناطق حاشیه‌ای شهرها و دیدار چهره‌به‌چهره با ساکنان آنها بود.

یکی دیگر از مصادیق دولت مردمی به اذعان بسیاری از افراد حذف تشریفات در سفرهای استانی بر خلاف دولت‌های گذشته بود به‌طوری‌که سادگی این سفرها توجه هر مخاطبی را جلب می‌کرد.

دولت در کنار سفرهای استانی برنامه‌ریزی و تلاش برای خدمات‌دهی به مردم به‌ویژه محرومان و جامعه هدف دستگاه‌های حمایتی را موردتوجه ویژه قرار داده بود و در فواصل زمانی مختلف خدماتش به این قشر را اعلام می‌کرد.

سازمان بهزیستی کشور به‌عنوان یکی از دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که جامعه هدفی از اقشار مختلف مردم از افراد دارای معلولیت گرفته تا سالمندان، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، افراد آسیب‌دیده یا در معرض آسیب‌های اجتماعی و... را داشته از سازمان‌های موردتوجه ویژه دولت مردمی سیزدهم برای خدمات‌دهی قرار گرفت.

اداره کل بهزیستی ایلام در این زمینه به‌عنوان جزئی از خانواده بهزیستی در طول مدت روی کار آمدن دولت منشأ خدمات گسترده‌ای برای جامعه هدف و مخاطبانش بوده که به اذعان بسیاری از مددجویان قابل‌لمس هستند.

افزایش دو برابری سهم کمک‌هزینه مسکن خانواده‌های دارای دو عضو معلول به بالا، برداشتن سقف پرداخت بیمه بازنشستگی افراد دارای معلولیت، برقراری مستمری تمامی خانوارهای پشت نوبت حوزه اجتماعی و توان‌بخشی، برقراری حق پرستاری و حق نگهداری در منزل معلولان و بیماران ضایعه نخاعی برای اولین‌بار، افزایش سه مرحله مستمری جامعه هدف و معرفی ۲۹ هزار مددجو برای رایگان شدن تعرفه آب، برق و گاز، خرید وسایل کمک توان‌بخشی و پرداخت کمک‌های موردی بی‌سابقه، شاخص و البته بخشی از خدمات دولت به جامعه هدف اداره کل بهزیستی استان ایلام بوده است.

این دستاوردها از سوی دولت سیزدهم برای قشری از جامعه بوده که هم از نظر جسمی و هم معیشتی با محدودیت مواجه بوده و بی شک این خدمات بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه هدف بهزیستی را رفع و بهبود بخشیده است.

مجموع این خدمات دولتی که پاداش ریاست آن به شهادت ختم شد بی شک به‌عنوان خدمات ماندگار دولت سیزدهم در اذهان ۴۹ هزار جامعه هدف بهزیستی استان ایلام ماندگار و به یادگار خواهد ماند.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب