سرویس: استان ایلام
کد خبر: 65523
|
01:05 - 1403/03/05
نسخه چاپی

یادداشت؛

امیر دیپلماسی ایران عزتمندانه از منافع ملی ایران دفاع کرد

امیر دیپلماسی ایران عزتمندانه از منافع ملی ایران دفاع کرد
سردار دیپلماسی نه از دیپلماسی غافل شد نه از میدان و همه دیدند چطور این دو، وعده صادق را رقم زدند و دشمن برای اولین‌بار تمام گزینه‌های روی میزش را حذف کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: شهید حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم به معنای واقعی یک دیپلمات در تراز گفتمان انقلاب اسلامی بود، شجاع و جسور و تنها به منافع ملی ایران اندیشید و دنیا را در چند کشور اروپایی که هیچ‌گاه پای عهد خود با ایران نماندند خلاصه نکرد.

 او طبق گفتمان دولت رئیسی ارتباط با همسایگان را در دستور کار سیاست خارجی قرارداد و بر اساس آن پیش رفت، تعامل سازنده و قراردادهای مهم منطقه‌ای را با همسایگان عملی کرد، منطقه‌ای مثل اقلیم کردستان عراق که تجزیه‌طلب‌ها و صهیونیست‌ها به آنجا امید داشتند به طور مستقیم جمهوری اسلامی را ترجیح دادند و به‌صراحت در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار گرفتند.

 وعده صادق شاید مهم‌ترین تلاقی دیپلماسی و میدان بود که بعد از آن وجهه بین‌المللی ایران چندین برابر افزایش یافت و دشمن تمامی گزینه‌ها را از روی میز جمع کرد و بازدارندگی مورد ادعایشان متلاشی شد.

 بی شک اگر تلاش‌های مجاهدانه دیپلمات شهید امیر عبداللهیان به‌ویژه در حوزه مقاومت نبود این همه اقتدار به‌راحتی رقم نمی‌خورد، در پی دیپلماسی عزتمندانه و فعال ایران بود که برای اولین‌بار این آمریکا بود که به ایران التماس می‌کرد کاری به اسرائیل نداشته باشد و پاسخ تجاوز او به سفارت ایران را ندهد.

 کشورهای منطقه امروز با چشم دوست و برادر به ایران می‌نگرند، اگر دیپلماسی فعال امیر عبداللهیان و گفتمان دولت رئیسی در این موضوع نبود هیچ‌وقت این دستاوردها رقم نمی‌خورد.

 دیپلماسی که به دنبالش قراردادهای مهم تجاری و بین‌المللی در راستای منافع ایران رقم خورد نکته مهم در دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم بود چرا که در دولت قبل به‌صراحت عنوان کردند نمی‌توانیم چند بشکه نفت هم بفروشیم! اما امیر عبداللهیان با تلاش‌های شبانه‌روزی و رایزنی‌های فشرده نشان داد که زبان دنیا را بلد است، نشان داد زبان دنیا لفظ‌قلم انگلیسی صحبت‌کردن نیست، بلکه راه را برای فروش نفت باز کردن و بستن قراردادهای مهم تأثیرگذار در اقتصاد است!

 او به معنای واقعی وزیر خارجه جبهه مقاومت بود که نتیجه تلاش‌های گسترده و ایستادگی او در مجامع بین‌المللی در دفاع از مردم مظلوم فلسطین را امروز در دانشگاه‌ها و خیابان‌های آمریکا و اروپا می‌بینیم که حتی به زبان فارسی شعار می‌دهند.

 او به معنای واقعی امیر دیپلماسی بود و نامش باعزت و سربلندی در دفاع آبرو و عزت ایران به ثبت رسید.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب