سرویس: استان ایلام
کد خبر: 64808
|
00:27 - 1403/01/20
نسخه چاپی

یادداشت؛

پوشش زننده هرگز فرهنگ مردم ایلام نیست

پوشش زننده هرگز فرهنگ مردم ایلام نیست
پایکوبی با پوشش زننده، هرگز در فرهنگ ایلام و ایلامی نبوده و نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، یوسف کریمیان فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: با فرارسیدن سال نو و زنده شدن دوباره طبیعت، هم‌وطنان عزیز در جای‌جای ایران اسلامی شادی و شعف خود را به طُرُق مختلف ابراز می‌کنند و با برگزاری مراسم‌های مختلف آیینی و سنتی، به حفظ و نشر آداب‌ورسوم ایرانی - اسلامی مبادرت می‌ورزند چیزی که نه‌تنها با اصل دین و مذهب اسلامی ما منافاتی ندارد؛ بلکه حتی به نشاندن دادن چهرهٔ زیبا و شاداب دین مبین اسلام نیز کمک می‌کند.

 اما چیزی که متأسفانه در چند روز اخیر از در خصوص برپایی جشن‌های نوروزی دریافت کرده‌ایم، جشن‌ها و گردهمایی‌های هنجارشکنانه با ساختاری دشمن‌پسند است و چیزی ورای اصالت و فرهنگ ایرانی‌اسلامی است.

 دشمن این بار با نشانه‌گرفتن حساس‌ترین آرمان انقلاب که همان آزادگی و وارستگی زن و مرد مسلمان در قالب عفت و غیرت است، به نام آزادی (شما بخوانید هرزگی و بی‌بندوباری)، سعی نموده تا با عادی جلوه‌دادن برهنگی و عریان زدگی به عمق فرهنگ‌های اصیل و تعصبات قومی کهن رخنه کرده و با قبح‌زدایی این موضوع، زمینه را برای دیگر تهاجمات دینی و فرهنگی آماده سازد. هر چند که اکثریت مردمان پاک‌سرشت و پاک‌نهاد این دیار، با آنها همراهی نکردند؛ اما متأسفانه برخی از فریب‌خوردگان و غرب‌زدگان، ضمن کشف حجاب، به نمایش بی‌غیرتی مبادرت ورزیدند و با دشمنان داخلی همراه شدند.

 دشمنان در این برههٔ حساس تمام امکانات و تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با سیاه‌نمایی و تبلیغات گسترده و هدفمند، ملت ایران را ملتی غم‌زده و افسرده نشان دهند.

 نکتهٔ حساسی که در برگزاری این مراسم‌های نامتعارف اتفاق افتاده و شاید حتی عامهٔ افرادی که در این جشن‌ها از آن اطلاع نداشته باشند، ترویج و تبلیغ نوع پوشش برخی شرکت‌کنندگان است. پوششی که برخی افراد استفاده کرده بودند مربوط به هیچ‌کدام از اقوام کُرد ایرانی نبوده و منحصراً مخصوص گروهک‌های تجزیه‌طلب است که همین موضوع می‌تواند به ریشه‌یابی این اتفاقات کمک شایانی نماید.

 سخنان دیروز نماینده محترم ولی‌فقیه در استان که مضمون اصلی آن توجه مردم غیور ایلام به دسیسه‌های برنامه‌ریزی شده دشمن برای حمله به اصل عفت، غیرت و تعصب مثال‌زدنی ایلام و ایلامی بود، به‌خوبی پرده از ماهیت پشت پردهٔ این تحرکات برداشت.

 هم استانی‌های عزیز باید بدانند که فرهنگ غنی ما، رقص و پایکوبی بی‌محابا و با پوشش غیراسلامی در برابر دیدگان نامحرم نیست. فرهنگ ما دامن با لیاقت مادران و خواهرانی است که در هر شرایطی با حفظ حیا و عفت خود، پشت سر مردانشان به پرورش نسل‌های کارآمد و حفظ حریم مقدس خانواده مداومت می‌ورزند. فرهنگ ما شیرمردانی هستند که برای خاکشان جان دادند تا ناموسشان به دست دشمن نیفتد، همان‌ها که اگر مویی از سر مادر و خواهر دینی‌شان در برابر دیدگان نامحرم نمایان شود، دنیایی را بر هم می‌زنند.

 تاریخ و فرهنگ هرگز تحریف نمی‌شود و از بین نمی‌رود. دشمن هر چقدر هم که تلاش کند نمی‌تواند با فریب عده‌ای کم‌خرد، تمدنی را از بین ببرد و با بدعت آوری، فرهنگ ما را به استثمار بکشد.

 خواهر و برادر عزیز هم استانی، روسری از سر زنان برداشتن و رقص و پایکوبی با پوشش زننده، هرگز در فرهنگ ایلام و ایلامی نبوده و نخواهد بود. آزادگی زنان این دیار را با آزادی بی‌قیدوبند معاوضه نکنید چرا که آن یکی یعنی سلطنت بر تخت عفاف و دیگری یعنی دل‌بستن به آب و رنگ‌های پوشالی برای دیده‌شدن.

 آنان که امروز در قالب دوست و به نام انسانیت و با عنوان آزادی زنان، شما را تشویق به بی‌بندوباری می‌کنند، در دنیای تلخ حقیقت، ذره‌ای برای زنان ارزشی قائل نیستند.

 آنها دشمن در لباس دوست هستند و برای غارت غیرت و عفت شما هم قسم شده‌اند. هوشیار باشید و بیدار.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد