سرویس: سیاسی
کد خبر: 64655
|
00:08 - 1403/01/11
نسخه چاپی

کارشناس مسائل مذهبی:

شب قدر؛ شب مقدرات و سرنوشت انسان‌هاست

شب قدر؛ شب مقدرات و سرنوشت انسان‌هاست
کارشناس مسائل مذهبی گفت: در این شب‌ها احوالات یکساله مؤمنین بررسی شده و سرنوشت ما رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام «محمد ابیانی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»اظهار کرد: رمضان افضل ماه‌ها بوده و در این ماه خداوند متعال درب‌های رحمت را بسوی همه بندگانش باز می‌کند اما درک این روزهای بافضیلت متأسفانه برای عده‌ای سنگین می‌باشد.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: به فرموده پیامبر عظیم الشأن اسلام وای به بنده‌ای که در این ماه بخشیده نشود و این همان عظمت و بزرگی خداوند بوده که بدون نوجه به اعمال بندگانش این را فرصتی برای بخشیده‌ شدن از هرآنچه که نباید بوده گذاشته و باید بهترین استفاده از آن را داشته باشیم.

وی گفت: ماه رمضان به بهار قرآن نیز تشبیه شده و این روزهای پربرکت بهترین زمان برای آشتی با قرآن بوده که روی طاقچه‌ها پایین آورده و با تورق صفحات مبارک آن خود را بسازیم.

حجت الاسلام ابیانی گل سبد این ماه بافضیلت شب‌های قدر دانسته و اظهار داشت : عبادات در این شب مبارک با دیگر شب‌ها قابل قیاس نبوده و افضل از هزاران شب خواهد بود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: قلم و زبان از وصف قدر ناتوان بوده چرا که در این شب‌ها احوالات یکساله مؤمنین بررسی شده و سرنوشت ما رقم خواهد خورد لذا می‌طلبد در اعمال ویژه‌ای که برای آن ذکر شده بیشتر توجه و تأمل داشته باشیم. 

وی در پایان اطهار کرد: شب قدر ، شب نزول قرآن بوده و به احترام این شب‌های پربار رحمت و فضل الهی بر همه مردم و مؤمنان نازل خواهد شد اما دریافت این موهبت‌ها به خودمان برمی‌گردد که چه میزان از آن بهره شویم.

انتهای پیام/ع

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب