سرویس: استان ایلام
کد خبر: 64368
|
00:49 - 1402/12/21
نسخه چاپی

یادداشت؛

چشم و هم‌چشمی فقط ضرر می‌رساند

چشم و هم‌چشمی فقط ضرر می‌رساند
قرار نیست زندگی خودمان را بر اساس زندگی مادی دیگران پیش ببریم؛ اگر با چشم و هم‌چشمی پیش برویم هیچ‌گاه آرام و قرار نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ایلام بیدار»، فرشته سنجیده فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: کسانی که چشم و هم چشمی می‌کنند نگاهشان به زندگی دیگران خواهد بود و هر آنچه که آنها برای خود تهیه و یا به آن رسیده‌اند باید شخص هم به هر طریقی که شده است با آن برسد.

 اگر کسی ماشینش را عوض کرد، مبل‌های منزل را عوض کرد، طلا خرید، سفر آن‌چنانی رفت، باید این شخص به هر طریقی که شده حتی با قرض و وام و چک به این موارد دست پیدا کند!

 چشم و هم چشمی متأسفانه در میان بسیاری از مردم و در بین فامیل و دوستان و همکاران به‌شدت دیده می‌شود، حتی بسیاری از زندگی‌های زناشویی به‌خاطر همین مسئله با چالش جدی روبرو می‌شوند؛ اما حاضر نیستند از این رفتار منفی و ناهنجار دست بردارند.

 الان که در ایام عید هستیم و دید و بازدیدها نیز بیشتر می‌شود و افراد فامیل بیشتر دور هم جمع می‌شوند این چشم و هم‌چشمی‌ها و کلاس‌گذاشتن‌ها برای همدیگر نیز بیشتر می‌شود.

 جای تأسف است که ما وقت چشممان به مادیات زندگی است و برای رقابت با دیگران تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که آن را به دست بیاوریم؛ اما رسیدن به فضیلت‌های اخلاقی و معنوی دیگران هیچ‌گاه برایمان مهم نبوده و اگر کسی در اطرافمان آنها را داشته باشد هیچ ترغیبی در ما ایجاد نمی‌شود که ما هم مثل آن شخص آن ویژگی اخلاقی و معنوی را کسب کنیم.

 چشم و هم چشمی اگر کنترل و درمان نشود زندگی را پر از استرس و تنش می‌کند و حتی برخی افراد را با بدهی‌های سنگین و فشار روانی روبرو خواهد کرد، باید توجه داشته باشیم هر کسی زندگی‌اش را بر اساس توانایی خود بسنجد، از داشتن دیگران غصه‌دار نشود و بداند که حواس خداوند به همه هست و کم‌وزیاد داشتن افراد در زندگی بر اساس حکمت و مصلحت‌هایی است که شاید خیلی از ما آن سر در نیاوریم.

 عید امسال را باتوجه‌به داشته‌ها و توانایی‌های خود آغاز کنیم و به‌اندازه‌ای که داریم خرج کنیم و خود را در دام مریضی چشم و هم چشمی قرار ندهیم و از زندگی‌مان با وجود تمام سادگی‌هایش لذت ببریم.

 

انتهای خبر/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب