سرویس: استان ایلام
کد خبر: 62246
|
00:20 - 1402/08/27
نسخه چاپی

یادداشت؛

ایستاده در پشت خاکریز نظام اما به پشت

ایستاده در پشت خاکریز نظام اما به پشت
مسئولان مسئولیت خود را در برابر نظام بپذیرند، نظام و انقلاب و آرمان انقلاب را وجهه المصالحه برای ماندن بر کرسی مدیریت و کسب نام و نان خود نکنند.

به گزارش ایلام بیدار، فرزاد شیرزاد فعال رسانه‌ای در یادداشتی نوشت: هرازگاهی عملکرد غیرمسئولانه مسئول بی‌مسئولیتی باعث نارضایتی اقشاری از جامعه می‌شود که گاهی دیده می‌شود برخی نه از روی عداوت بلکه از روی استیصال، عصبانیت، دلسردی و... لب به ناسزاگویی بر علیه نظام، انقلاب، آرمان‌ها والای انقلاب و... می‌گشایند که البته قطع به‌یقین امت به‌عنوان ولی‌نعمت انقلاب و بخصوص اقشار مستضعف و... جامعه که حضرت امام خمینی ره با یک تعبیر تاریخی با این عنوان که: " من یک تار موی کوخ‌نشینان را با کاخ‌نشینان عوض نمی‌کنم" یاد کرده، هیچگاه با عداوت و دشمنی به‌نظام و انقلاب معترض نمی‌شوند؛ بلکه این عملکرد برخی مدیران، کارکنان و کارگزاران نظام در قوا و دستگاه‌های مختلف است که عامل عصبانیت و اعتراض و... آنان می‌شود!!!

وقتی مدیری بنا به هر دلیل باعث عدم پرداخت حقوق به‌موقع نیروهای تحت امر خود می‌شود و یا در این دورانی که معیشت و هزینه خانوار بالا بوده و از لحاظ اقتصادی جامعه و بخصوص اقشار حقوق‌بگیر تحت‌فشار مالی هستند، بیمه کارکنان به‌موقع پرداخت نمی‌شود و یا قوم‌گرایی، قبیله‌گرایی، مسائل باندی و... باعث بی‌عدالتی و ظلم و اجحاف در حق افراد در جوامع گوناگون کارمندی - کارگری - شهروندی و... می‌شود، قطعاً آن جامعه هدف، عصبانی، ناراضی، ماوس و دلسرد می‌شوند و باعث جاری‌شدن فحش و ناسزا و... بر زبان آنها می‌شود و حتی گاهی منجر به حوادث تلخی چون پدیده شوم خودکشی، دگرکشی، سرزدن رفتارهای سراسر آسیب در اجتماع و... می‌گردد.

بعضاً آقایان مسئول که با عملکرد نادرست خود و رفتار غیرمسئولانه خویش باعث رفتارهای فوق‌الذکر می‌شوند بدانند، هر گونه نارضایتی و بدگمانی، فحش و ناسزا که از جامعه به‌نظام و انقلاب و رهبری، به‌واسطه عملکرد بد مسئولان از سوی فردی به ستوه آمده از دست مسئولی، سر می‌زند و گفته شود، مسئولیتش با آن مسئولِ غیرمسئول است که با عملکرد خود باعث عصبانیت و ناامیدی مردم می‌شود و علاوه بر اینکه باید آن ناسزا را مستقیم به عامل آن تعمیم داد، بلکه مسئولان بالادست و دستگاه نظارتی و قضایی باید یقه آن مسئول بی‌مسئولیت را بگیرند.

این روزها دستان خالی کارکنان برخی دستگاه‌ها به علت عدم پرداخت حق‌وحقوق به‌موقع، قطع بیمه آنان به علت عدم واریز حق بیمه از سوی مسئول و مدیر برخی دستگاه‌ها، تبعیض در رفتار اداری با کارکنان و... باعث شکل‌گیری نارضایتی‌ها، تجمع و اجتماعات اعتراضی و رواج رفتارهای پرخطر و آسیب‌زا شده که شایسته نظام و انقلاب اسلامی به‌عنوان خون‌بهای شهدای انقلاب و دفاع مقدس نیست.

امروز برخلاف روزگار نه‌چندان دور که مردانِ مرد با ایثار، نه در پشت خاکریزها در میادین دفاع مقدس که بر روی خاکریزها برای حفظ و سربلندی دین و وطن و ناموس این امت سینه‌به‌سینه تانک و توپ و طیاره می ایستادن، افرادی در قاموس مدیر و مسئول و رئیس ایستاده‌اند که از انقلاب و اسلام و دین و آرامش مردم و خون شهدا برای خود خاکریزی درست کرده که در پشت آن ایستاده و از آن‌ها برای خود پله ترقی و سنگر حفاظتی ساخته‌اند و قطعاً این مصداق طاغوت و سرانجام طاغوت هم به خاک مالیده شدن است. برخی مدیران یقه‌بسته‌ای که در عوض جیب‌های بی‌انتها دارند کاش متون اسلامی و احادیث و روایات پیشوایان و معصومین (ع) را مرور کنند تا متوجه سنگینی حق‌الناس شوند و بفهمند که حق کارگر را باید قبل از خشک‌شدن عرقشان باید پرداخت کرد و اگر دون شأن کاذبشان نیست بر دست‌های پینه‌بسته کارگران بوسه بزنند.

 

انتهای خبر/ر
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد