سرویس: استان ایلام
کد خبر: 54994
|
07:42 - 1401/02/21
نسخه چاپی

انقلابی دیگر با دولت انقلابی؛

ریشه کنی فقر مطلق با اصلاح ارز ترجیحی/ ضرورت حمایت همه جانبه ازطرح اقتصادی دولت

ریشه کنی فقر مطلق با اصلاح ارز ترجیحی/ ضرورت حمایت همه جانبه ازطرح اقتصادی دولت
کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: اقدام مردمی سازی یارانه ها می‌تواند فقر مطلق را ریشه کن کند و از دامنه دار شدن فسادی که فقیر را فقیرتر و پولدار را پولدارتر می‌سازد، جلوگیری کند .

گروه اقتصادی ایلام بیدار::مبارزه با فساد و رانت خواری، هدف اصلی دولت جدید انقلابی است که در این مدت کمتر از یک سال که از روی کار آمدن آن می‌گذرد، با تلاشهای گسترده و اقدامات موثر، این موضوع را به خوبی اثبات کردند. به گونه ای که تحقق این شعار و هدف بر عامه مردم نیز به خوبی آشکار شد و خوشبختانه فقط در حد حرف باقی نماند.

حمایت از اقشار کم درآمد و مستضعف جامعه و حل معضلات متعدد اقتصادی ، دغدغه ی دیگری است که دولت آقای رئیسی با آن مواجه بوده و در جهات مختلف به شدت با آن دست به گریبان است که در این راه نیز با  مشکلات و سختی‌های متعددی روبرو شده و موانعی را بر سر راه خود تجربه کردند که تلاش مضاعف و همت مثال زدنی خود را  برای مرتفع سازی آنها بکار بسته‌اند.

واقعیت غیرقابل انکار در عملکرد دولت انقلابی این است که برای دولت ، همان گونه که در بحث کرونا حفظ سلامت و جان مردم در اولویت قرار داشت ودر این خصوص با سرعت و درایت وارد عمل شد و در حال حاضر آثاراین عمل به موقع، به خوبی در سطح کشور مشهود است، اکنون و در این برهه‌ی حساس اقتصادی، نان و معیشت مردم نیز در اولویت امور قرار دارد. عملی که با تمام کارشکنی‌ها از سوی برخی افراد، این دولت تا اینجای کار ثابت کرده است که مرد روزها و میدان های سخت است و حمایت از اقشار مختلف مردم به ویژه قشرمستضعف و محروم را با تمام توان خود ادامه خواهد داد.

ریشه کنی فقر مطلق با اصلاح ارز ترجیحی

در همین راستا، "احسان عباسی"، کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با ایلام بیدار در این خصوص گفت: ارز ترجیحی ۴۲۰۰ به عنوان یکی معضلات اصلی اقتصادی، کشور را با یک چالش جدی روبرو کرده و در واقع کشور را در دام انداخته است.  به زعم کارشناسان و مدیران حوزه اقتصاد، ۷۰ درصد سود حاصل از ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب یک عده خاص می رود و عامه مردم به ویژه محرومان و مستضعفان از آن هیچ گونه بهره ای نمی برند و حتی سبب تشدید فشار اقتصادی بر آنها نیز می شود.

وی اظهار کرد: همین موضوع دولت را برآن داشت که در راستای مبارزه با فساد و رانت خواری و جلوگیری از سرازیر شدن سود حاصله از ارز ترجیحی به جیب یک عده خاص منفعت طلب و همچنین در راستای حمایت از اقشار کم درآمد جامعه به حوزه مدیریت یارانه ها و ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد عمل شود.

عباسی افزود: سیستم یارانه فعلی به گونه ای است که تبعات منفی فراوانی را برای جامعه دارد، از جمله افزایش فساد و رانت، کوچک شده سفره مردم و کاهش قدرت خرید آنان که در صورت ادامه وضعیت کنونی چه بسا به برچیده شدن خیل عظیمی از سفره های مردم ختم می شد.

کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: اقدام مردمی سازی یارانه ها می‌تواند فقر مطلق را ریشه کن کند و از دامنه دار شدن فسادی که فقیر را فقیرتر و پولدار را پولدارتر می‌سازد، جلوگیری کند . در واقع باید توجه داشت که زمینه گرانی های افسار گسیخته دولت گذشته توزیع یارانه های فعلی است و چنانچه مردمی سازی یارانه ها اتفاق بیافتد قطعا در آینده شاهد افزایش های پی در پی و چند برابری قیمت ها نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه وضعیت فسادزای فعلی یارانه ها مورد تایید هیچ مدیر اقتصادی و کارشناسی نیست و برخورد قاطع با این بستر فساد ، تنها راه برون رفت از این وضعیت بغرنج اقتصادی است، بیان کرد: در صورت تدوام این مسئله حتی ممکن است به فروپاشی نظام اقتصادی کشور منجر شود و این مهم خواسته اصلی طراحان و مهندسین دشمنان داخلی و خارجی کشور است. 

عباسی اضافه کرد: از جمله غباصت های دشمنان که عليه اقدامات شایسته ترین رئیس جمهور سالیان اخیر ایران اسلامی صورت گرفته می توان به بایکوت خبری خدمات ارزنده  و ناکارآمد جلوه دادن این خدمات دولت انقلابی آقای رئیسی و همچنین اتحاد جریان های غربگرای داخلی و معاندین خارجی اشاره کرد که سعی دارند تا شورش های خیابانی راه انداخته و بذر ناامیدی و بی اعتمادی به دولت را دل مردم بکارند.

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: برخورد با فساد و ایستادگی در برابر سرمایه دارانی که سالهای متمادی است به واسطه همین ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی خون مردم را در شیشه کرده و سودهای کلان برای خود اندوخته‌اند و همچنین قد علم کردن در برابر عده ای که منافع خود را در خطر می بینند و با جو سازی علیه دولت در صدد هستند که چهره آنها را تخریب کنند، جسارت و شجاعت خاصی می طلبد که این دولت تاکنون به خوبی از خود نشان داده است. 

به گزارش ایلام بیدار،در انتها باید گفت که حرکت قابل تحسین دولت مردمی آقای رئیسی در قبال ارز ترجیحی ماحصل وسط ایستادگی در میدان عمل و اطلاع دقیق از وضعیت معیشت مردم است که این اقدام نیز با حمایت و تایید همه جانبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مواجه شده است.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب