سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53981
|
15:04 - 1400/09/19
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه ايلام:

پرستاران پاسداران عرصه سلامت هستند

پرستاران پاسداران عرصه سلامت هستند
امام جمعه ایلام گفت: پرستاران کسانی هستند که پاسدار عرصه سلامت بوده و در ایام کرونایی، به خاطر سلامت بخشی به دیگران جهاد كردند.

به گزارش ایلام بیدار ، حجت الاسلام والمسلمین “الله نور کریمی تبار”، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۹ آذر) در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام، گفت: آگاه شدن انسان به تکلیف خود در دنیا مسأله مهمی است که انسان باید در  زندگي مادی و معنوی خود به آن توجه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه سرنوشت انسان جاهل و دانا با یکدیگر فرق دارد، اظهار کرد: در روایات داریم که خواب عالم آگاه برتر از عالم جاهل است، همه آنچه که در هستی وجود دارد تسبیح گوی خداوند متعال هستند، این نگاه بر رفتار انسان در دنیا تاثیر می گذارد و اولین این تاثیر ارتباط انسان با مردم و خلق خدا است.

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: تکریم انسان مسلمان، در واقع تکریم خدا است چرا که انسان بنده خداوند متعال است و ارزش اکرام مومن در دین مبین اسلام بسیار ارزشمند است،  در حدیثی از امام صادق (ع) آمده است  كه حرمت  و‌ حق مومن برتر از کعبه است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بيان اينكه مومن به مومن خیانت نمی کند، مومن، مومن را خوار نمی کند، انسان مخلوق خداوند است و تمسخر مخلوق خدا، تمسخر به خداست، یادآور شد: اگر ما مومن هستیم این‌همه پرونده ای که در دادگاه ها وجود دارد نخواهد بود،  کثرت پرونده ها در شأن جامعه اسلامی نیست، از مراتب و صفات انسان مومن با تقوا این است که از حال و احوالات  همسایه ها و هم نوع خود آگاه باشد.

وی با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(ص) به همه شیعیان و محبان ائمه اطهار(ع)، اظهار کرد: حضرت زینب(س) مقام فوق العاده ای دارد که برای شناخت ایشان همین بس که حضرت امام سجاد(ع) که از معصومین است، در مورد حضرت زینب کبری(س) می فرمایند که شما عالمی هستید که دیگران به شما دانش نیاموخته اند، آگاهی هستید که دیگران شما را اگاه نکرده اند، خدواند متعال شما را آگاه کرده  و از از علم خداوند برخوردار هستید.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حضرت زینب کبری(س) با چنین شخصیتی برای همه ما الگو است، ما باید در سیره علمی، عملی، صبر، استقامت، پوشش و حجاب آن حضرت را به عنوان الگو و سرمشق خود قرار دهیم.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: با وجود آن همه مصیبت هایی بزرگی که بر حضرت زینب کبری (س) در صحنه کربلا، اسیر شدن و در حین اسیر شدن وارد شده است،  هنگامی که در کوفه در برابر ابن زیاد ملعون قرار می گیرد، آنچنان با علم لدونی، با فصاحت، بلاغت و استفاده از آیات قرآن کریم، استدلال می کند که دشمن را به افتضاح می کشاند و  کسانی را که برای پیروزی ظاهری ابن زیاد کف میزدند تحت تاثیر قرار داده و منقلب کرد. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه  حضرت زینب سلام الله در برابر چنین مصیبتی که وارد شده است و برادری مانند امام حسین(ع) در برابر چشمانش به شهادت برسد، حضرت ابوالفضل العباس(ع) اصحاب و فرزندانش و جوانان بنی هاشم در برابر چشمانش به شهادت برسند، بعد در برابر چنین مصیبتی که کوه را متلاشی می کند، .

وی بیان کرد: وقتی انسان از خودش بیرون بیاید و به مقام عبد بودن در برابر خداوند متعال برسد، با وجود شهادت برادری همچون حضرت امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بدر صحرای کربلا به شهادت برسند، برایش قابل تحمل است، اینکه دشمن به  حضرت زخم زبان زد، اما فرمود ما جز زیبایی چیزی ندیدم، این عظمت حضرت زینب (س) است كه با محاسبات انسان عادی جور در نمی آید،  مگر با نگاهی با اتصال به خدا، خواست خدا و ماورای وجود انسان و اجری که در تحمل مصیبت وجود دارد،این عظمت حضرت زینب(س) است که به‌عنوان الگو در جامعه مطرح است..

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در جامعه از زنان پیروان واقعی حضرت زینب(س) در جامعه ما کم نیستند، گفت: اما خیلی ها متاسفانه از  آنچه که باید در جامعه اسلامی باشد، فاصله گرفته اند در جامعه ای که حضرت زینب(س) الگوی آن است، چرا باید طلاق، آسیب های اجتماعی، بی سرپرستی فرزندان، پناه بردن به مواد مخدر و دیگر آسیب ها وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار  تصريح كرد: در پایان وظیفه خود می دانم از مردم خوب و قدرشناس استان ايلام كه در تشيع و تدفين پيكر مرحوم(حاج ولی کریمی تبار) حضور پیدا کردند، ابراز محبت كردند و در فضای مجازی و حقیقی تسلی بخش بودند، تشكر مي كنم و يقينا اين محبت مردم كه فضای مجازی استان را هم تحت تاثیر قرار داد، نتیجه عمل صالح این بنده خدا بود.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد