سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53364
|
09:38 - 1400/06/24
نسخه چاپی

حکایت رورهای کروناییی در ایلام؛

پرسه کرونا در دورهمی ها/ شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۵۷۳۲۴ نفررسید

پرسه کرونا در دورهمی ها/ شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۵۷۳۲۴ نفررسید
نشست های دورهمی در روزهای کرونایی مامن امنی است برای جولان کرونا و مبتلانمودن تعداد زیادی از شهروندان که می توان بایک مدیریت منطقی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا جلوگیری کرد.

به گزارشايلام بيدار،از اواخر سال گذشته کشور میزبان مهمانی ناخوانده است که نه تنها در این استان  بلکه در تمام کشور و جهان مختصات زندگی اجتماعی را متحول کرد و تمامی حوزه ها از جمله بخش اقتصادی و آموزشی، فرهنگی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داد. 

از آنجا که ویروس کشنده کرونا از راه تنفس و تجمع قابلیت سرایت و انتقال دارد، تقریبا هرگونه تجمعی و دورهمی را خطرناک کرد و در این میان برگزاری مراسم شادی، عزا و همچنین دورهمی های خانوادگی از سوی جامعه پزشکی ممنوع شد؛البته این ممنوعیت از همان ابتدا نیز جنبه هشداری و نصیحت داشت تا اینکه ضمانت اجرایی و جریمه ای برای آن باشد. 

ستاد مقابله با ویروس کرونا در نخستین اقدام برگزاری هرگونه تجمع صنفی را ممنوع کرد و سپس فعالیت تمامی تالارهای پذیرایی تعطیل شد. علاوه بر این در ماه های ابتدایی همه‌گیری ویروس کرونا برگزاری مراسم عروسی ، عقد و همچنین عزاداری لغو شد تا شاهد خانه نشینی عمومی مردم باشیم.

اما با طولانی شدن شیوع ویروس کرونا و با وجود پشت سر گذاشتن چندین  پیک پر تعداد شیوع، رفته رفته شاهد از سرگیری برخی جشن ها به خصوص مراسم عروسی در شهرها و روستاهای ایلام هستیمکه درباغات و اماکن شخصی برگزار می شوند.

ممنوعیت بازگشایی تالارها و برگزاری مراسمات عقد و ازدواج تا اطلاع ثانوی

 به اطلاع همشهریان عزیز می رساند، براساس پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت و تصمیمات ستاد مدیریت کرونا در شهرستان ایوان، به منظور کنترل چرخه ی انتقال ویروس کرونا و پیشگیری از موج جدید بیماری در شهرستان:

ممنوعیت کامل برگزاری هرگونه تجمع مراسم مربوط به ازدواج از جمله عقد و عروسی در تالارها و همچنین ممنوعیت کامل مراسم ترحیم در اماکن عمومی و منازل اعلام می‌شود.

دفاتر عقد و ازدواج مجاز به فعالیت به شرط حضور حداقل ۱۰ نفر، جهت ثبت ازدواج در محضر بوده، هرگونه پذیرایی و وسایل پذیرایی نیز ممنوع و استفاده از ماسک الزامی می‌باشد.

همچنین برگزاری هرگونه تجمع در سطح شهرستان ممنوع و به منزله نقض قانون بوده و پیگرد قانونی به دنبال دارد.

ستاد پیشگیری از ویروس کرونا شهرستان ایوان، ضمن درخواست از همشهریان عزیز در خصوص رعایت اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی، اعلام می دارد که کلیه ی محدودیت های اعمال شده به منظور حفظ سلامت همشهریان عزیز می باشد.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ایلام به ۵۷۳۲۴ نفر

محمد کریمیان "فرییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام  از افزایش شمار مبتلایان بهکرونادر استان به تعداد۵۷ هزار و ۳۲۴نفرخبرداد.

وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۸۴ مورد مثبت جدید بیماریکرونادر استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتیناشی ازبیماریکرونادر استان گزارش نشده است.

کریمیان عنوان کرد: مجموع فوت شدگانناشی ازکروناتا این لحظه یک هزار و ۲۷ نفر است.

ستاد مدیریت کرونا شهرستان ایوان

جای خالی نظارت دقیق و محدودیت‌های کرونایی

نگاهی به پروتکل های بهداشتی و محدودیت های عمومی خواهید دید که یا اغلب این پروتکل ها ضمانت اجرایی ندارند و یا اینکه مربوط به حوزه های عمومی و قابل دسترس هستند که البته بیشتر ناشی از دسترسی آسان و نظارت راحت تر بر این موارد است. علاوه بر این اغلب دستورالعمل های بهداشتی شامل حوزه اصناف می شود که عینی بوده و به آسانی امکان جریمه و مجازات دارند. 

اما در حوزه های اجتماعی حداقل اثری از محدودیت های کرونایی هدفمند، سختگیرانه و همچنین نظارت دقیق شاهد نیستیم که در مورد برگزاری جشنهای خانگی کاملاً این مسئله قابل لمس است.

امیدواریم که مسئولان در این راستا اقدام خوبی را انجام دهند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان نباشیم.

کرونا را شوخی گرفتم

اسماعیلی ازشهروندان ایوان  است که در یک دورهمی ‌به کرونا مبتلا شد، بستری شدن در آی‌سی‌یو و از دست دادن یکی از اقوام نزدیک  در اثر ابتلا به کرونا و مبتلا شدن چند عضو خانواده به کرونا نتیجه تلخ دورهمی آنها است.

وی ادامه داد: براساس قرار همیشه که آخر هفته در منزل پدر ومادرم دور هم جمع می شدیم، این بار هم دور هم جمع شدیم اما غافل از آنکه کرونا در کمین ماست.

این جوان اذعان می کند: همه آن ساعت‌های شاد و خوشی که داشتیم با این بیماری از بین رفت و به نظرم چند ساعت خوش بودن به این همه گرفتاری و از دست دادن پدر نمی ارزد.

وی با بیان اینکه کوچک‌تر از آن هستم که به مردم توصیه کنم گفت: خواهشمندم برای چند ساعت دورهم بودن زندگی خود و خانواده شان را به خطر نیندازند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه دید و بازدیدها را بصورت مجازی برگزار کنیم، افزود: دورهمی ها را تعطیل کنیم؛ چراکه ممکن است فردی ناقل خاموش بوده و خود وی از ابتلای خود به ویروس کرونا مطلع نباشد و در نتیجه امکان انتقال ویروس از او به دیگران وجود دارد.

 

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب