سرویس: استان ایلام
کد خبر: 53249
|
11:41 - 1400/06/11
نسخه چاپی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:

مسوولان برای افزایش سهمیه واکسن ایلام رایزنی کنند

مسوولان برای افزایش سهمیه واکسن ایلام رایزنی کنند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مسوولان استان باید از طریق وزارت کشور برای افزایش سهمیه واکسن کرونا در استان رایزنی کنند زیرا اکنون نوبت تزریق دز دوم رسیده است اما برخی از آنها در استان موجود نیست.

به گزارشايلام بيدار،دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در نشست قرارگاه استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: هم اکنون با کمبود واکسن در استان مواجه ایم و امیدواریم وزارت بهداشت سهم واکسن استان را افزایش دهد.

وی افزود: افزایش سرعت واکسیناسیون به روزانه پنج الی شش هزار دز در روز رسیده است اما برخی از واکسن ها با کمبود مواجه ایم که امیدواریم هرچه سریعتر تامین و تزریق شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام خواستار در اولویت قرار گرفتن تزریق واکسن برای افراد در خطر شد و گفت: تزریق واکسن مادران باردار، افراد در خطر بیماری خاص، مسن و دارای بیماری زمینه ای باید در اولویت قرار گیرد.

صادقی فر اظهار داشت: روند ابتلا با شیب ملایمی در حال کاهش است که امیدواریم با توجه مردم به رعایت پروتکل ها و پرهیز از تجمعات روند کاهش محسوس داشته باشد.

وی افزود: روز گذشته ۲۵۵ مبتلای جدید، ۸۶ بستری جدید و هفت مورد فوتی داشتیم که و اکنون ۴۱۷ نفر در بیمارستان های استان بستری هستند.

وی یادآور شد: همچنین ۱۸۶ نفر بستری موقت داریم که در کلینیک های تخصصی تنفسی به صورت سرپایی تحت درمان قرار می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بدون شک اگر کمک و فعالیت این کلنیک های تنفسی نبود میزان بستری ما روند زیادی داشت.

صادقی فر همچنین در خصوص اربعین نیز تاکید کرد: باید تدابیر بسیار خاصی برای اربعین صورت گیرد تا در صورت انجام پیاده روی دود آن به چشم مردم استان نرود.

وی از مسوولان استان خواست: نسبت به فراهم کردن زیرساخت های درمانی، آزمایشگاهی، کلنیک ها و همه امکانات در مهران و محدودیت تردد افراد با شرایط خاص نظیر انجام واکسیناسیون توجه ویژه داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب