سرویس: سیاسی
کد خبر: 51755
|
08:09 - 1400/01/18
نسخه چاپی

ریابکوف:

تمام تلاش خود را برای راه‌حل‌های مناسب درباره برجام به کار خواهیم بست

تمام تلاش خود را برای راه‌حل‌های مناسب درباره برجام به کار خواهیم بست
معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که این کشور تمام تلاش خود را برای ایجاد راه‌حل‌های مناسب درباره توافق هسته‌ای با ایران به کار خواهد بست.

به گزارشايلام بيدار "سرگئی ریابکوف"، معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که کشورش حداکثر تلاش خود را برای ایجاد راه‌حل‌های مناسب درباره توافق هسته‌ای با ایران را به کار خواهد بست و این موضوع نیازمند اراه سیاسی بزرگی است.

وی که با خبرگزاری اسپوتنیک درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین اتریش صحبت می‌کرد، گفت: «مسکو به عنوان یکی از اعضای برجام، تمام تلاش خود را برای ایجاد راه‌حل‌های مناسب به کار خواهد بست و تحقق این موضوع نیز نیازمند تلاش‌های زیادی است».

از سوی دیگر «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در پایتخت اتریش را موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

وی در این خصوص در توییتی نوشت: نشست کمیسیون مشترک برجام موفقیت‌آمیز بود. دو گروه در سطح کارشناسی (درباره برداشته شدن تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای) موظف شدند اقدامات ملموسی را که باید از سوی واشنگتن و تهران برای احیای کامل برجام اتخاذ شود، شناسایی کنند. این گروه‌ها بلافاصله آغاز به کار کردند. 

به گزارش فارس، دور‌ نخست نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام که در «گراند هتل» شهر وین در حال برگزاری است، با توافق برای ادامه رایزنی‌ها در سطح کارشناسی پایان یافت. 

بر اساس توافق صورت گرفته، دو نشست کارشناسی موازی بین اعضای کمیسیون مشترک برجام جهت انجام رایزنی‌های فنی در حوزه رفع تحریم و هسته‌ای تشکیل شد. این نشست‌های کارشناسی قرار است به بحث و رایزنی در خصوص جنبه‌های فنی و جزئیات مسائل مربوط به لغو تحریم‌ها و مسائل هسته ای بپردازند و نتیجه بحث‌های خود را به کمیسیون گزارش کنند. 

«سید عباس عراقچی»‌ معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت ایرانی در نشست امروز کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد: رفع تحریم‌های‌ آمریکا، اولین و ضروری ترین اقدام برای احیای برجام است و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد به محض رفع تحریم‌ها و پس از راستی آزمایی آن، اقدامات جبرانی هسته‌ای خود را متوقف کرده و به اجرای کامل برجام برگردد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب