سرویس: سیاسی
کد خبر: 51020
|
10:21 - 1399/12/04
نسخه چاپی

آیت‌الله جنتی:

مجلس یازدهم حق رای مردم را ادا کند/شورای نگهبان بیش از هر چیز به تقوای کاندیداهای ریاست جمهوری توجه کند

مجلس یازدهم حق رای مردم را ادا کند/شورای نگهبان بیش از هر چیز به تقوای کاندیداهای ریاست جمهوری توجه کند
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وصیت‌نامه شهید سلیمانی اظهار داشت: راه این شهید بزرگوار همچنان ادامه دارد و داغ این شهید هرگز کهنه نمی‌شود و انتقام خون شهدای مقاومت گرفته می‌شود.

به گزارشايلام بيدار، آیت‌الله "احمد جنتی"، رئیس مجلس خبرگان رهبری، صبح امروز (دوشنبه ۴ اسفند) در هشتمین اجلاسیه خبرگان رهبری در دور پنجم با گرامیداشت یاد آیت‌الله محمد یزدی، آیت الله مصباح یزدی و آیت‌الله امینی به حلول ماه رجب اشاره کرد و گفت: این ایام بسیار ایام مبارکی است که باید قدر آن را بدانیم.

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه یاد برادر عزیز شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم، گفت: خدا ترامپ و آمریکایی‌ها را لعنت کند.

وی با اشاره به وصیت‌نامه شهید سلیمانی اظهار داشت: راه این شهید بزرگوار همچنان ادامه دارد و داغ این شهید هرگز کهنه نمی‌شود و انتقام خون شهدای مقاومت گرفته می‌شود.

آیت‌الله جنتی مشکلات اقتصادی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ما مردم خوبی داریم و در ایام کرونا کمک‌های خوبی کردند اظهار داشت: مردم ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال صحنه های زیبایی خلق کردند.

وی از حضور مردم در مراسم بزرگداشت سالگرد انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن تقدیر کرد افزود: راهپیمایی 22 بهمن به کشور آبرو داد و شنیدم که برخی 15 کلیومتر با وسیله نقلیه در راهپیمایی حضور یافتند. در برابر این مردم هر خدمتی از ما بر می آید نباید کوتاهی کنیم.

* مجلس یازدهم حق رای مردم را ادا کند

رئیس مجلس خبرگان انتخابات مجلس یازدهم را انتخاباتی دانست که مردم آزادانه رأی خود را دادند و گفت: امیدوارم نمایندگان حق مردم را ادا کنند و به فکر خودشان و جریانات سیاسی و دوستانشان نباشند.

وی تصریح کرد: نمایندگان به مردمی خدمت کنند که آنها را انتخاب کرده اند و اولویت‌ها را در نظر بگیرند و به مسائل فرعی نپردازند.

* شورای نگهبان در تائید صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری بیش از همه به تقوای کاندیدا توجه کند

آیت‌الله جنتی درباره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: قانون اساسی شرایط رئیس جمهور را مدیر مدبر و با تقوا عنوان کرده که باید به این شرایط اهمیت داد. شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها بیش از همه باید به تقوای کاندیداها توجه نماید. تقوا در حد عدالت و یک درجه بالاتر از عدالت است و طبیعی است که مردم باتقواترین را انتخاب می کنند. امیدوارم کسانی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می شوند، از ابتدا تا پایان تقوای لازم را داشته و خادم ملت باشند.

* تقدیر از اقدامات ضد فساد رئیسی

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از اقدامات ضد فساد دستگاه قضائی گفت: از آیت الله رئیسی بابت اقدامات در مبارزه با فساد تشکر می‌کنیم. مبارزه با فساد از خواسته ‌های مردم است. مردم گرفتار فساد گردن کلفت‌ها و زوردارها هستند و این مرد کمر بسته و به جنگ فساد می‌رود و قطعا مردم قدردان و حامی اقدامات ایشان و قوه قضائیه هستند.

آِیت الله جنتی همچنین در بخشی از نطق افتتاحییه هشتمین اجلاس پنجمین مجلس خبرگان رهبری گفت: کرونا از مسائل امروز ما و دنیا است که فکر همه را مشغول کرده و مشکلات فراوان اقتصادی و سیاسی به وجود آورده است. برخی از وضعیت اقتصادی نامناسبی برخوردار شده وکسب و کارها کساد شده و نمی توانند زندگی خود را بچرخانند. مردم عزیز ما در ایام کرونا کمک های مومنانه خوبی به همدیگر کردند و برخی صاحب‌خانه‌ها مراعات حال مستاجران را کردند. ما مردم عزیزی داریم و از همه مسئولان بدون اسثتنا می خواهم هر خدمتی می توانند به مردم بکنند.

وی افزود: قدرددان خدمات کادر درمان برای تلاش‌های فراوان در جهت حفظ سلامت مردم هستیم و یاد و خاطره شهدای خدمت در این عرصه را گرامی می ‌داریم.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد