سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 50709
|
09:49 - 1399/11/25
نسخه چاپی

حجت‌الاسلام والمسلمین ثقفی مطرح کرد؛

لزوم تلاش برای تحقق دولت اسلامی

لزوم تلاش برای تحقق دولت اسلامی
رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی بر لزوم تلاش برای تحقق دولت اسلامی تأکید کرد.

به گزارشايلام بيدار، نشست مسئولان کانون‌های بسیج اساتید سراسر کشور به مناسبت دومین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت دولت اسلامی به‌صورت ویدئوکنفرانس در سالن جلسات شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید کشور برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی ثقفی، رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در این نشست اظهار کرد: حقیقت این است که اهتمام به بیانیه گام دوم انقلاب که مقدمه بقیه کارها و گشایش‌هاست هنوز در کشور خوب شکل نگرفته است. برخی از نهادها مانند بسیج اساتید اقداماتی در این راستا انجام داده‌اند اما در ارگان‌های دیگر آن اهتمام لازم وجود ندارد. البته این اهتمام باید غیرنمایشی باشد و صوری و سطحی نباشد.

بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند فهم مشترک اصیل و عمیق است

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب در کنار کار ترویجی، نیاز به شرح و تبیین دارد و در این راستا ما نیازمند فهم مشترک اصیل و عمیق هستیم. بهترین شارح بیانیه، رهبر انقلاب است و ما برای این امر نیازمند یک فهم تراز منظومه اندیشه رهبر معظم انقلاب هستیم. مطالبی که در اندیشه ایشان قبل از بیانیه و بعد از بیانیه وجود دارد، همه صادر از یک اندیشه و خروجی یک هندسه کاملاً منسجم، اصیل و کارآمد فکری است. لذا همه این‌ها را باید با هم دید و از همه این مجموعه استفاده کرد.

رئیس بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی بیان کرد: با توجه به منظومه فکری رهبر انقلاب که در ۳۰ سال گذشته هدایتگری فکری انقلاب اسلامی را با همه دستاوردهای عظیم و پیشرفت‌های درخشان آن داشته، به نظر می‌رسد که در بیانیه، بازنگری نسبت به نقشه راه انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است. این بازنگری به معنای انطباق نقشه راه با شرایط  پر فرازونشیب کنونی انقلاب و همچنین نگاه عمیق‌تر به توانایی‌ها و ضعف‌هایی که انقلاب امروز دارد، است. حقیقتاً وقتی بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبر انقلاب صادر شد، آنهایی را که با اندیشه ایشان آشنا بودند، به فکر فرو برد. چون به نظر می‌رسید که مسیر تغییراتی کرده است.

ثقفی گفت: برای تأمین نیازهای انقلاب اسلامی، در ابعاد بسیار بزرگ، جدی، تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز، نیاز به یک حرکت عمومی در کشور داریم. نمی‌شود بدون این حرکت عمومی که با حضور مردم محقق خواهد شد، بتوانیم به این اهداف بزرگی که در پیش داریم دست پیدا کنیم. هر طرحی که حضور عمومی مردم را نادیده بگیرد، ابتر است و نمی‌تواند ما را به نتیجه برساند.

لزوم تلاش برای تحقق دولت اسلامی

وی خاطرنشان کرد: تحقق دولت اسلامی ۴۱ سال است که به تأخیر افتاده است و فاصله بسیاری تا رسیدن به تحقق کامل آن وحود دارد و باید در این راستا تلاش شود. به همین دلیل معلوم می‌شود که کار بزرگ و سختی در پیش داریم. ما باید مردم را در تحقق دولت اسلامی، نقش‌پذیر و نقش‌آفرین کنیم. چیزی که در دوران ۴۰ سال گذشته می‌بینیم دچار مشکل بودیم. به همین دلیل هم دولت اسلامی محقق نشده است.

نقش مهم حوزه و دانشگاه برای تبیین گام دوم انقلاب

این استاد دانشگاه گفت: دانشگاه و حوزه علمیه تضمین‌کننده حضور مردم در حرکت‌های عمومی هستند و برای تبیین گام دوم انقلاب نقش مهمی باید ایفا کنند. مجموعه‌ای که متولی این کار در دانشگاه محسوب می‌شود، بسیج اساتید است. با توجه به اینکه ستاد اجرایی بیانیه گام دوم انقلاب در سازمان بسیج اساتید کشور تشکیل شده است، لازمه فعالیت‌های این ستادها، تسلط بر آن نقشه راهی است که در بیانیه گام دوم با تغییرات هوشمندانه‌ای ارائه شده است. اگر این نقشه راه در ستادها و استان‌ها به خوبی تبیین نشود، حرکت‌ها ثمربخش و کارآمد در حد انتظار نخواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد