سرویس: سیاسی
کد خبر: 49864
|
00:49 - 1399/10/18
نسخه چاپی

آخرین تحولات بحران در ایالات متحده؛

جنگ قدرت در امریکا با رنگ و بوی کودتا؛ یک زن در ساختمان کنگره هدف گلوله قرار گرفت + تصاویر

جنگ قدرت در امریکا با رنگ و بوی کودتا؛ یک زن در ساختمان کنگره هدف گلوله قرار گرفت + تصاویر
بعد از ورود حامیان رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، نیروهای امنیتی به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند.

به گزارشايلام بيدار، جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا امروز چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین «دونالد ترامپ» توانستند وارد ساختمان کنگره شوند. 

بعد از ورود حامیان ترامپ و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به ساختمان کنگره در واشنگتن، نیروهای امنیتی به یک زن شلیک کرده و او را از پای درآوردند.

معترضان با ورود به دفتر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان، با انداختن پرچم آمریکا و به هم‌ریختن وسایل این دفتر، مشغول خواندن اسناد و ایمیل‌های او هستند.

شبکه «سی‌ان‌ان» می‌گوید فرد هدف‌قرار گرفته یک زن است و اکنون در شرایط بحرانی به‌سر می‌برد.

«مایک پنس» معاون ترامپ با درخواست از معترضان برای ترک ساختمان کنگره، تاکید کرد که خشونت و ویرانگری در کنگره باید همین الان متوقف شود.

پنس با محکوم کردن خشونت طرفداران ترامپ در کنگره آمریکا، تاکید کرد کسانی که مرتکب این اقدامات شده‌اند، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید گارد ملی آمریکا به دستور ترامپ برای استقرار در ساختمان کنگره اعزام شده است. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا با به‌کارگیری نیروهای گارد ملی در واشنگتن مخالفت کرده بود. بایدن نیز قرار است به زودی بیانیه‌ای در خصوص تحولات کنگره صادر کند. 

پلیس ساختمان کنگره آمریکا برای مقابله با طرفداران ترامپ، درخواست نیروی کمکی کرده است. مأموران یونیفورم‌پوش و ویژه سرویس مخفی آمریکا نیز در ساختمان کنگره حاضر شده‌اند.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با «شوکه‌کننده» خواندن صحنه‌هایی که در کنگره آمریکا رخ داده، گفت همه باید به نتایج انتخابات احترام بگذارند.

یک نماینده کنگره آمریکا می‌گوید نیروهای پلیس کنگره برای محافظت از جان قانونگذاران آمریکا دست به سلاح شده است. بر اساس برخی گزارش‌ها، شخصی که هدف گلوله قرار گرفته یکی از طرفداران ترامپ بوده است. 

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که چندین مأمور امنیتی در جریان ورود هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، مجروح شده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اعلام اعزام گارد ملی برای کمک به نیروهای امنیتی فدرال در کنگره، گفت کریستوفر میلر سرپرست پنتاگون نیز با سران کنگره در تماس است

برخی منابع نیز از پیدا شدن یک دستگاه انفجاری در مقر کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در واشنگتن خبر دادند. دقایقی بعد از پیدا شدن یک بمب دست‌ساز در ساختمان مقر کمیته حزب جمهوری‌خواه، ساختمان مقر کمیته ملی حزب دموکرات نیز به ظن وجود بسته مشکوک، تخلیه شد.

شبکه ای‌بی‌سی نیوز گزارش داد که ترامپ در کاخ سفید در حال تماشای خشونت‌ها در ساختمان کنگره آمریکا است.

ترامپ: خشونت به خرج ندهید!

دونالد ترامپ با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت:
از همه در ساخمان کنگره می‌خواهم تا آرامش را حفظ کنند؛ خشونت به خرج ندیدو به خاطر داشته باشید که ما حزب قانون و نظم هستیم. به قانون و مقامات حزب دموکرات احترام بگذارید.

 
معترضان در حال خواندن ایمیل های دفتر نانسی پلوسی هستند!

 


 تصاویری از تجمع امروز در واشنگتن.دی‌سی 

 

عکسی از دیوید ترون نماینده کنگره آمریکا هنگام خروج از ساختمان کنگره


میز سخنگوی کنگره آمریکا در دستان معترضین!



 معترضان در کانزاس و جورجیا هم وارد کنگره های ایالتی شدند.

 شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد:برخی منابع نیز از پیدا شدن یک دستگاه انفجاری در مقر کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه در واشنگتن خبر دادند

 دقایقی بعد از پیدا شدن یک بمب دست‌ساز در ساختمان مقر کمیته حزب جمهوری‌خواه، ساختمان مقر کمیته ملی حزب دموکرات نیز به ظن وجود بسته مشکوک، تخلیه شد.

 سی‌ان‌ان همچنین گزارش داده که چند نفر از ماموران پلیس هم مجروح شده‌اند و یکی از آنها به بیمارستان منتقل شده است. 

 دبیرکل ناتو: صحنه‌هایی که در کنگره آمریکا رخ داده، شوکه‌کننده است.

 فرماندار پنسیلوانیا: این یک کودتاست. 

 آدام کینزینگر، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان: این یک کودتاست.

 

ترس نمایندگان کنگره قبل از ورود معترضان به کنگره

در حال تکمیل...

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد