سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48781
|
09:03 - 1399/08/24
نسخه چاپی

امام جمعه ایوان در مصاحبه صریح با ایلام بیدار:

سودجویی های ظالمانه در فروش مرغ با قیمت بالا/ وقتی مرغ مصرفی ایلام از روانسر تأمین می شود/ همسویی برخی مسئولان با اخلاگران

سودجویی های ظالمانه در فروش مرغ با قیمت بالا/ وقتی مرغ مصرفی ایلام از روانسر تأمین می شود/ همسویی برخی مسئولان با اخلاگران
علت اصلی کاهش کشتار مرغ در کشتارگاه به روزانه سه تن، سودجویی های ظالمانه برای ایجاد بازار فروش مرغ مصرفی مردم به قیمت بالا است و حمایت برخی مسئولان استانی از این افراد سودجو به بهانه حمایت از تولید جای تعجب دارد.

گروه اقتصادی ایلام بیدار::در ادامه بررسی مسائل و مشکلات کمبود و افزایش قیمت مرغ بعنوان یکی از خواسته ها و دغدغه های مهم مردم بر آن شدیم تا دلایل زوایای دیگری از آن را بررسی کنیم.

در سری گزارش های قبلی با عناوین"کمبود مرغ در سایه افزایش چندبرابری قیمت/ واردات در منبع تولید گوشت همخوانی ندارد"و"سرنوشت حمایت 50 میلیارد ریالی از اتحادیه مرغداران؛ وام قرض الحسنه ای که 24 درصد شد" به یکسری از موضوعات و مباحث در خصوص ماجرای مرغ در استان پرداختیم.

همانطور که در اخبار روزهای گذشته هم به یاد داریم بعد از کش و قوس های فراوان بالاخره کشتارگاه سپید مرغ مانشت به چرخه تولید بازگشت، فرماندار ایوان در این خصوص گفت: مشکلات مدیریتی کشتارگاه سپید مرغ مانشت از دلایل تعطیلی این مکان بوده که فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است؛ در روزهای اخیر هیات مدیره به بهانه‌های مختلف سعی بر تعطیلی کشتارگاه داشتند که انتظار می‌رود این افراد تولید و اشتغال را مد نظر داشته و به دنبال تجارت نباشند.

کشتارگاه سپید مرغ مانشت یکی از طرح‌های فعال و مهم در سطح استان است که هم اکنون 80 نفر در این مکان تولیدی مشغول به کار هستند؛ در پایان سال 97 پس از راه اندازی مجدد کشتارگاه مبلغ 4 میلیارد تومان تسهیلات جهت توسعه و اشتغال جدید به هیات مدیره پرداخت و مجدد به چرخه تولید بازگشت.

فرماندار ایوان در رابطه با وضعیت تولید در این واحد مهم گفت: ظرفیت تولید در کشتارگاه سپید مرغ مانشت نزدیک به سه برابر نیاز مصرف استان است اما متاسفانه در حال حاضر کشتار کشتارگاه بسیار پایین است.

در همین رابطه و به منظور بررسی بیشتر، موضوع با امام جمعه شهرستان ایوان پیگیری شد، حجت الاسلام حیدری در مصاحبه صریح با ایلام بیدار می گوید: برای تامین ۴۸ تن مذکور هیچ کمبودی وجود ندارد. علت اصلی کاهش کشتار مرغ در کشتارگاه به روزانه سه تن، سودجویی های ظالمانه برای ایجاد بازار فروش مرغ مصرفی مردم به قیمت بالای ۲۵ هزار تومان است و حمایت برخی مسئولان استانی از این افراد سودجو به بهانه حمایت از تولید جای تعجب دارد.

*همانطور که می دانیم امروزه یکی از مهمترین مباحث مورد نظر مردم بحث معیشت و افزایش قیمت ها از جمله مرغ است، در این باره توضیح بفرمایید.

واردات در منبع تولید گوشت مرغ!

امام جمعه ایوان:: معیشت مردم و گرانی مضاعف همچنان مساله اول مردم این استان است، سودجویان حرام خواری که هر روز قیمت ها را بالا می برند و به فروشنده و خریدار ظلم می کنند، نباید مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند. برخی از مسئولان و مدیران استانی به جای اینکه در راستای قانون و نظر و دستورات استاندار محترم و در راستای حقوق مردم عمل کنند درست در نقطه مقابل آن عمل می کنند و حامی سودجویان حرام خواری هستند که معیشت مردم را تحت فشار قرار می دهند.

روابط و مناسبات و ملاحظات ناسالم این مدیران چراغ سبز و مجوز گرانی روز افزون مرغ در این استان است، برای این آقایان خجالت آور است در استانی که سه برابر مصرفش مرغ تولید می کند، قیمت مرغ برای مردم محروم این استان گران ترین قیمت در کل کشور باشد، برای این آقایان خجالت آور است استانی که سه برابر مصرفش مرغ تولید می کند، مرغ مصرفی مردمش را از روانسر تأمین کند.

نهاده ای که از دولت تحویل گرفته شده حق مردم است و با ارز دولتی تامین می شود، لذا باید تبدیل به مرغ شود و سپس به مردم با قیمت مصوب تحویل داده شود، این امانت در دست مسئولان است و پایمال کردن حق مردم خیانت است؛ مسئولان اجرایی امین دولت هستند و وظیفه آنها اجرای قوانین و مصوبات دولت است نه زیر پا گذاشتن قوانین دولت و مصوبات ستاد تنظیم بازار.

بازدید مسئولان از واحد صنعتی سپید مرغ مانشت

همراهی برخی مسئولان با اخلاگران در بازار جرم

امام جمعه ایوان:: همراهی مسئولان با اخلاگران در بازار جرم است و هیچ توجیه قانونی ندارد، آنها با خودرسی و گستاخی هر روز قیمت مرغ را بر خلاف قانون ستاد تنظیم بازار بالا می برند و در بازار فساد و اخلال می کنند و معشیت سخت مردم را سخت تر می کنند و متاسفانه برخی مسئولان از آنها حمایت می کنند.

اگر اجرای قرآن و مصوبات ستاد تنظیم بازار که مسئولان عالی دولتی بر آن اصرار هم دارند منع تولید است بفرمایید دولت مخالف با تولید و مانع تولید است و ما برای اینکه راه تولید باز شود مصوبات ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت را زیر پا می گذاریم.   

دولت به کشتارگاه با ارز دولتی برای تولید مرغ با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار نهاده داده است، در حالی که باید ۴۸ تن مرغ در روز تولید کنند و با قیمت مصوب به مردم بدهند، باستناد حرف خود مدیران استان که ثبت و ضبط است، آنها ۱۰۰ درصد نهاده سهم مردم را دریافت کرده باستناد مصوبه وزارت صمت 10 درصد از قیمت مصوب حق قانونی فروشنده مرغ است.

باستناد مصوبه وزارت صمت در همین راستا مسئولان موظف هستند جلوی فساد و اخلال، گران فروشی را در بازار بگیرید مقام معظم رهبر معظم انقلاب تاکید فرمودند مسئولان بر مبارزه با فساد موظف هستند و باید دستور مقام معظم رهبری و مصوبات قانونی دولت و حق مردم رعایت شود، مدیرانی که این امور را رعایت نمی کنند و از سودجویان حرام خوار حمایت می کنند تقصیر مضاعفی هم دارند.

*چرا کشتارگاه اخیر در سال های اخیر با حاشیه های زیادی رو به رو شده است؟ به طوریکه دود ناشی از این حاشیه ها به چشم مصرف کننده می رود.

امام جمعه ایوان:: در مورد کشتارگاه مرغ مانشت در جلسات متعدد این موضوع بحث و بررسی و اتمام حجت شده است، راه کارها گفته شده اما این افراد نه حقوق مردم و نه حقوق مرغداران و نه حقوق فروشندگان مرغ در سطح استان را مراعات کرده و نه دستورات استاندار محترم را اجراء کرده اند و نه به تعهداتی که در زمینه تامین مرغ استان و رعایت قیمت ها به مسئولان شهرستان داده اند پایبند بوده اند.

تنها کسانی که از آسیب این آقایان تاکنون در امان بوده اند، تنها کارگران زحمت کش کشتارگاه بوده که برخی این قشر زحمت کش را هم به تعطیلی کشتارگاه و بیکار شدن تهدید می کنند.

مسئولانی که در استان به اسم حمایت از تولید از این آقایان حمایت می کنند و از تخلفات و ظلم و اجحاف آنها چشم پوشی می کنند، مسئول مستقیم این نابسامانی ها هستند و باید به مردم و مسئولان قضایی پاسخگو باشند زیرا می دانند اینها با رساندن کشتار به حداقل و با ترفندهای سودجویانه و اخلال در بازار مرغ، اولین آسیب زنندگان به تولید و مانع تولید هستند.

ضرورت تولید روزانه 48 تن مرغ بهداشتی و کشتار روز

امام جمعه ایوان:: حرف روشن ما به عنوان دفاع از حق مردم و بیان مطالبه مردم این است که در استان ایلام نیز مثل همه استان های کشور باید مرغ مصرفی مردم که روزانه ۴۸ تن است به صورت بهداشتی و کشتار روز تامین شود با توجه به اینکه این استان سه برابر مرصف تولید مرغ زنده دارد.

برای تامین ۴۸ تن مذکور هیچ کمبودی وجود ندارد. علت اصلی کاهش کشتار مرغ در کشتارگاه به روزانه سه تن، سودجویی های ظالمانه برای ایجاد بازار فروش مرغ مصرفی مردم به قیمت بالای ۲۵ هزار تومان است و حمایت برخی مسئولان استانی از این افراد سودجو به بهانه حمایت از تولید جای تعجب دارد.

متاسفانه حل نشدن نابسامانی مساله مرغ بعد از گذشت دو سال در این استان حاصل این حمایت های ناحق و نابجاست. حقوق قانونی مرغدار و فروشنده و مصرف کننده مرغ باید رعایت شود.

تهدید به تعطیل کردن کشتارگاه و بیکار کردن کارگران یک سناریو و اقدامی هدفمند است و مسئولیت این اقدام متوجه کسانی است که حقوق مردم را تاکنون تضییع کرده اند، مسئولانی که تحت پوشش حمایت از تولید از این افراد خاص به انحاء گوناگون حمایت می کنند و با شعار حمایت از تولید، تولید را نابود می کنند ، هم نباید از نگاه ها دور بماند.

وی در پایان گفت: از نمایندگان محترم مجلس و دستگاه قضایی به عنوان یک مطالبه عمومی مردمی درخواست می کنیم سریعا به این موضوع ورود کنند و جلو این ظلم آشکار و سود جویی ظالمانه را بگیرند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب