سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48424
|
08:16 - 1399/08/07
نسخه چاپی

محرومیت کم کم رخت بر می بندد؛

شهرستان های تأسیس ایلام در مسیر توسعه و پیشرفت/ پرونده مدارس کانکسی هلیلان تا 1400 بسته می شود

شهرستان های تأسیس ایلام در مسیر توسعه و پیشرفت/ پرونده مدارس کانکسی هلیلان تا 1400 بسته می شود
با مشارکت با مشارکت همکاری میان نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی هلیلان و اداره نوسازی مدارس استان، تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید پرونده مدارس کانکسی برای همیشه در این شهرستان بسته شود.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::استان ایلام بعنوان یکی از استان های کمتر توسعه یافته در کشور محسوب می شود که درگیر بودن مستقیم این استان با جنگ تحمیلی هشت ساله باعث شد تا هنوز که هنوز مباحث توسعه ای در آن به نسبت سایر استان هایی که درگیر جنگ مستقیم نبودند، نمود بیشتری به خود داشته باشد.

اگر چه بعد از پایان جنگ تحمیلی مباحث توسعه ای در آن شدت گرفت اما بسیاری از مناطق دوردست استان و بعضا شهرستان ها با محرومیت های وسیعی مواجه هستند.

یکی از مهمترین اقدامات مثبت از حیث رفع زودهنگام محرومیت ها در این استان پیگیری شهرستان شدن برخی مناطق در استان بود که گرچه غعالیت ها را متمرکز کرده اما هنوز برای کار کردن و رفع موانع توسعه ای صرف زیادی لازم دارد.

ملکشاهی و هلیلیان، دو شهرستان اخیر در استان ایلام که به نسبت سایر شهرستان ها به تازگی به جمع شهرستان های استان ملحق شده اند، به تدریج مراحل های مختلف توسعه ای را طی می کنند.

بدون شک می توان شهرستان هلیلان را بعنوان یکی از شهرستان های محروم نه استان بلکه کشور یاد کرد شهرستانی که صدای محرومیت های آن به خصوص در حوزه عمرانی همواره از طریق رسانه های استان به گوش مسئولان استانی و کشوری رسیده است.

تفاهم نامه ای برای رفع محرومیت در دل هلیلان

یکی از مهمترین مباحث و رنج های این دیار از استان ایلام موضوع مدارس کانکسی در این شهرستان تازه تاسیس بوده است بطوریکه دانش آموزان به بدترین شکل ممکن نسبت به یادگیری دروس خود اقدام می کنند.

ایلام بیدار در سری گزارش های گذشته به کرات مسائل و مشکلات این مدارس را به گوش مسئولان مربوطه و دستگاه های اجرایی ذیربط رسانده بود که از جمله انها می توان به گزارشی که در سال 95 با عنوان "آموزش و پرورش در لابلای آهن آلات/ اینجا مهر هم، مرداد است" اشاره کرد.

در همین رابطه نشست هم اندیشی دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان هلیلان با مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان ایلام برگزار شد، در این نشست پیرامون قراردادهای قبلی شامل هنرستان هشت کلاسه شهر کهره واقع در مرکز شهرستان بحث و تبادل نظر شد و در این خصوص مبلغ ۱۴ میلیارد ریال جهت تحقق آن اختصاص یافت.

همچنین در ارتباط با پروژه شاران به محض آماده شدن زمین آن، اداره نوسازی مدارس آن را تکمیل خواهد کرد و مشارکت بنیاد در این این پروژه ۳ میلیارد ریال است.

در این راستا زمین احداث مدرسه تامین شده و به زودی از طریق اداره کل نوسازی مدارس به پیمانکار واگذار می شود، نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان هلیلان نیز در احداث این مدرسه سهم ۳۰ درصدی خود را ایفا خواهد کرد.محرومیت از 

علاوه بر این مقرر شد در رابطه با پروژه روستای "شاران" به محض تعیین محل احداث مدرسه مقدمات کار توسط اداره کل نوسازی مدارس استان انجام گیرد.

در این نشست همچنین در خصوص تکمیل گازرسانی به مدارس شهرستان ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده که ۵۰ درصد آن توسط اداره کل نوسازی و ۵۰ درصد باقی مانده توسط نهاد آبادانی و پیشرفت شهرستان هلیلان تامین می شود.

همچنین در رابطه با تامین و تجهیز و اقلام مورد نیاز مدارس در هلیلان مبلغ پنج میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند، بنیاد علوی همچنین مسجد و مدرسه روستای ورمله را توسط گروه‌های جهادی تکمیل می کند.

همچنین در خصوص روستای سیرکانه و باخ بنا شد با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان و بنیاد علوی طی امسال مقدمات کار انجام گیرد.

با مشارکت دو طرف و برنامه ریزی های لازم، مقرر شد تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید پرونده مدارس کانکسی برای همیشه در این شهرستان بسته شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب