سرویس: استان ایلام
کد خبر: 23353
|
07:47 - 1395/07/28
نسخه چاپی

گزارش؛

آموزش و پرورش در لابلای آهن آلات/ اینجا مهر هم، مرداد است

آموزش و پرورش در لابلای آهن آلات/ اینجا مهر هم، مرداد است
ماه مهر، در مدارس بخش هلیلان شهرستان چرداول مهر ندارد در این مدارس نه خبری ازهوشمند سازی است نه خبری از وایتبرد؛ اینجا مهرش سوزان است.

به گزارشایلام بیداربه نقل ازدیار زاگرس، شهریور ماه امسال بود که مسئولان آموزش و پرورش استان خبر از بازگشایی مدارس این استان با حضور بیش از 100 هزار دانش‌آموز خبر داده بودند.

یک ماه از بازگشائی مدارس و جلسات مدیران استان ایلام در ابتدای آغاز سال جدید و آمادگی های کامل برای شروع به کار مدارس می گذرد.

این روزها خبر از هوشمند سازی مدارس از سوی مسئولان داده می شود اما دانش آموزان بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول در حالی در کانکس وبه صورت مختلط تحصیل می کنند که زنگ تفریحشان تنها معطوف به کانکس است.

یکی از بزرگترین تحولاتی که در قرن اخیر شاهد آن هستیم، تغییری است که در آموزش کشور رخ داده و آن همگام شدن علم روز با فناوری ها است و به نظر می رسد تغییرات زیادی در امر نحوه آموزش در مدارس در حال وقوع است، که فرایند تدریس را شیرین و بر جذابیت مدارس می افزاید و آن هوشمند سازی مدارس است، اما این در حالی است که مدارس بخش هلیلان حتی از حداقل امکانات فیزیکی، رفاهی گرمایشی و سرمایشی، ورزشی و حتی در بعضی از موارد تامین آب آشامیدنی محروم هستند.

کمبود کلاس های درس و فضاهای آموزشی

کمبود کلاس های درس و فضاهای آموزشی یکی از مهم ترین مشکلات بر سر راه تعلیم و تربیت دانش آموزان بخش هلیلان به خصوص زردلان است.

ماه مهر، در مدارس بخش هلیلان شهرستان چرداول مهر ندارد در این مدارس نه خبری ازهوشمند سازی است نه خبری از وایتبرد است و نه خبری از کولرهای اسپیلت آنچنانی، اینجا آفتاب است که به سر آینده‌‌سازان ایران می‌تابد چرا که کانکس تاب تحمل گرما را ندارد،اینجا مهرش سوزان است.

این دانش آموزان در فضایی کاملا متفاوت با فضاهای آموزشی شهری درس خوانده و در موارد متعددی دیده شده که با وجود امکانات اندک افتخارآفرینی های بزرگی داشته اند و از دل همین افراد چهره های شاخص و سرشناس سر برآورده اند.

وجود 11 مدرسه کانکسی در هلیلان

"علی شهبازی"مدیر آمزش وپرورش هلیلان در گفتگو با خبرنگار ما گفت:تعداد 11مدرسه کانکسی در بخش هیلان وجود دارد که بیشتر آن در روستای زردلان واقع است.

وی افزود:در بعضی از مدارس ما به دلیل کمبود مکان آموزشی وبرای اینکه دانش آموزی از تحصیل جا نماند مدارس ما به صورت مختلط برگزار می شوند.

مدیر آموزش وپرورش هلیلان اظهار داشت:ما از لحاظ معلم ،نیرو کم نداریم اما اکثر این معلمان غیر بومی هستند وبعد از گذشت مدت کوتاهی درخواست انتقالی به شهر خود رادارند که این کار هم برای ما مشکلاتی را به وجود می اورد.

شهبازی گفت:علیرغم مشکلات فراوان هیچ دانش آموزی در این بخش از تحصیل جا نمانده است و برای ساخت مدارس در سالهای گذشته هیچ اقدامی انجام نشده است.

وی تصریح کرد:امسال مصوب شده است که چهار مدرسه توسط بنیاد برکت در هلیلان ساخته شود که هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مدیر آموزش وپرورش هلیلان اظهار داشت:با رایزنی هایی که با خیرین داشته ایم قرار شده است که خیرین بومی وخیرین تهرانی چهار مدرسه را در بخش هلیلان بسازند.

محرومیت در مدارس بخش هلیلان وروستای زردلان همیشه موج می‌زند و دانش آموزان این مدارس از کمترین امکانات برای درس خواندن محروم هستند در پایان هر سال تحصیلی وعده بهتر شدن شرایط در سال بعد داده می‌شود اما مهر ماه می‌آید و باز هم وعده و وعیدهای داده شده رنگ و بوی نو شدن به‌خود نگرفته‌اند و آماده شروع سال جدید نیستند.

مدرسه کانکسی,مدرسه مختلط,زردلان,هلیلان,مسئولان,استان ایلام,ایلام بیدار

امکانات تحصیل برای دانش آموزان هلیلانی یک رویا است

قصه تحصیل در هلیلان ،قصه پر غصه ای است که در صورت همدلی و همکاری تمام نهادهای متولی می تواند سرنوشتی روشن را برای نسل آینده رقم بزند تا داشتن امکاناتی مانند تخته وایت برد، وسایل سرمایشی و گرمایشی، روشنائی کافی و کلاس های درس برای آنها دیگر تنها یک رؤیا نباشد.

امیدواریم مسئولان استان ایلام یک بار هم که شده برای همیشه کمر همت به رفع مشکلات مرتبط با این قشر پاک و مستعد که بی‌شک سرمایه‌های منحصربه‌فرد کشور به شمار می‌آید، ببندند وکمتر با شعارهای رنگین دل این مردم را شاد کنند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد