سرویس: استان ایلام
کد خبر: 48334
|
12:25 - 1399/08/04
نسخه چاپی

شاغل شدن هزار و ۷۰۰ ایلامی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی

شاغل شدن هزار و ۷۰۰ ایلامی در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی
رییس جهاد دانشگاهی ایلام گفت: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی، هزار و ۷۰۰ نفر ایلامی در مرکز استان و شهرستان ها بدون هیچ هزینه ای با هدف اتصال به بازار و اشتغال پایدار مشغول می شوند.

به گزارشايلام بيدار، "سید غلامرضا حسینی"، رییس جهاد دانشگاهی ایلام با بیان اینکه جهاد دانشگاهی مجری طرح الگوی نوین مشاغل خانگی است، گفت: این طرح ابتدا در استان ایلام و هشت استان دیگر بصورت پایلوت اجرا شد.

وی اظهار کرد: طرح الگوی نوین مشاغل خانگی در حال حاضر در ۳۱ استان در حال انجام است و پیش بینی شده است در قالب این طرح ۵۴ هزار ۳۰۰ نفر در کل کشور مشغول شوند. 

حسینی در خصوص شرایط ثبت نام متقاضیان طرح الگوی مشاغل نوین خانگی، افزود: علاقمندان با داشتن حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت نام، نداشتن اشتغال تمام وقت و همچنین نداشتن بیمه کارفرمایی در این طرح می توانند ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان ثبت نام در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی تا پنجم آبان مهلت دارند با مراجعه به نشانی www.Inhb.ir در این طرح ثبت نام کنند.

رییس جهاد دانشگاهی استان ایلام گفت: مشاغل خانگی به دلیل سازگاری با فرهنگ مردم، ریسک‌پذیری پایین، عدم نیاز به سرمایه و تجهیزات زیاد می‌تواند موجب رشد اقتصادی در استان شود.

حسینی در ادامه توجه به کسب و کارها و مشاغل خانگی را بستر ساز توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورهای دنیا عنوان کرد و افزود: در تلاش هستیم طرح مشاغل خانگی را با استفاده از تکنولوژی های جدید و همچنین بروزرسانی شده در مقایسه با گذشته در استان اجرا کنیم.

حسینی با بیان اینکه آموزش عمومی و تخصصی صرفا هدف جهاد دانشگاهی در اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی نیست، افزود: جهاد دانشگاهی علاوه بر آموزش با معرفی مشاوره، تیم سازی و شناسایی پشتیبان، عملیات اتصال به بازار را نیز انجام می دهد.

وی تاکید کرد: مشاغل خانگی اشتغال محور است که با شناسایی نیازهای جامعه درصدد رفع ها آنها می باشد.

رییس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه در ایلام بصورت رسمی دارالترجمه ای فعال نیست، افزود: افرادی که در استان فارغ التحصیل شده در این طرح می توانند به پشتیبان متصل شوند و بصورت حرفه ای در طرح مشاغل نوین خانگی فعالیت کنند.

وی همچنین اضافه کرد: در طرح نوین مشاغل خانگی علاوه بر دارالترجمه، علاقمندان می‌توانند در زمینه های دیگری نظیر انیمیشن، ویراستاری، فرشبافی وگلیم بافی نیز فعالیت کنند.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب