سرویس: اقتصادی
کد خبر: 47745
|
10:27 - 1399/07/06
نسخه چاپی

تصمیمات بانک مرکزی درباره کالا‌های دپو شده در گمرک

تصمیمات بانک مرکزی درباره کالا‌های دپو شده در گمرک
رئیس کل بانک مرکزی از همراهی بانک مرکزی با واردکنندگان کالا‌های اساسی و تولید کنندگان در راستای کاهش زمان ماندگاری کالا‌های اساسی، مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید خبر داد.

به گزارشايلام بيدار،  "عبدالناصر همتی"، رییس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره تصمیمات گرفته شده در سفر به بندر شهید رجایی نوشت:  ۵ مهرماه ۹۹ در معیت معاون اول محترم رئیس جمهور، جمعی از وزرای محترم و رؤسای سازمان‌های گمرک و بنادر از گمرک بندر شهید رجایی در بندرعباس بازدید و موضوع کالا‌های دپو شده در گمرک این بندر و نیز سایر بنادر کشور را بررسی کردیم.

⁩بانک مرکزی در راستای کاهش زمان ماندگاری کالا‌های اساسی و مواد اولیه و تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید در قالب تصمیمات ذیل، همراهی کامل خود را با وارد کنندگان کالا‌های اساسی و تولید کنندگان محترم ابراز داشت.

 

در این جلسه مقرر شد:
 
واردات کلیه کالا‌های مشمول ارز با نرخ ترجیحی که در گمرکات کشور دپو شده اند، امکان بهره گیری از خرید اعتباری ۳ ماه و تضمین نرخ ارز توسط بانک مرکزی را با تایید وزارت مربوطه و ترخیص و خروج کالا‌ها ظرف ۴۵ روز خواهند داشت.
 
کلیه مواد اولیه، تجهیزات و قطعات مورد نیاز تولید که کالا‌های آن‌ها به گمرک اظهار و منتظر تخصیص ارز و صدور اعلامیه تامین ارز جهت خروج کالا هستند، با اعلام وزارت صمت به بانک مرکزی ظرف ۲۴ ساعت تخصیص ارز توسط این بانک صورت گرفته و امکان دریافت اعلامیه تامین ارز، خروج کالا از گمرک و سپس اقدام برای تامین ارز از بازار ثانویه (نیما) خواهند داشت.
 
کالا‌های اساسی که در گذشته به صورت درصدی از گمرک خارج و از شمول ارز با نرخ ترجیحی خارج شده اند، با پیشنهاد وزارت صمت و تایید معاون اول محترم در سقف ارزی واردات با نرخ ارز ترجیحی، می‌توانند اقدام به تامین ارز با آن نرخ و خروج باقیمانده کالا از گمرکات نمایند.
 
⁦⁩اتصال کلیه سامانه‌های مرتبط به تجارت خارجی به سامانه جامع تجارت و اتصال بارنامه و قبوض انبار به ثبت سفارش توسط سامانه مذکور با قید فوریت صورت گیرد و این دست از ثبت سفارش‌ها توسط بانک مرکزی در اولویت تخصیص و تامین ارز قرار گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد