سرویس: سیاسی
کد خبر: 46423
|
08:56 - 1399/05/14
نسخه چاپی

دعوت علمای شیعه و اهل سنت سراسر کشور برای پیوستن به "پویش کمک مؤمنانه"؛

همه با پیوستن به رزمایش کمک مؤمنانه پیوندهای برادری و برابری را محکم‌تر کنند

همه با پیوستن به رزمایش کمک مؤمنانه پیوندهای برادری و برابری را محکم‌تر کنند
علمای شیعه و اهل سنت استان‌های سراسر کشور ضمن ستایش اقدامات شورانگیز و خالصانه جوانان کشور،‌ در رزمایش "کمک مؤمنانه" دستگیری از محرومان را زمینه رهایی بشریت از بلای عالم‌گیر کرونا و موجب خشنودی پروردگار خواندند و آحاد جامعه را به پیوستن به این پویش دعوت کردند.

به گزارشايلام بيدار،نگاه به رنگ لباسشان که می‌کنی، حکایت از حفاظت امنیت است اما نگاه به خدمات و کارنامه درخشانشان که می‌کنی هر نوع خدمتی را از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل تا محرومیت زدایی و آبادانی و اشتغالزایی انجام می‌دهند. خدماتی که کام مردم را شیرین، دلشان را قرص، سقف خانه‌شان را محکم و امیدشان را صد برابر می‌کند.

در ماه های اخیر یک ندا از سوی رهبر معظم انقلاب کافی بود تا همین‌ها عزمشان را چندبرابر کنند و با لبیک به ندای ولی امرشان برای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا وارد میدان مبارزه شوند.

گروه‌‌های جهادی این روزها هم مثل روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا مشغول ضدعفونی و گندزدایی معابر و خیابان ها، تولید و توزیع مواد ضد عفونی، ماسک و دستکش یا شناسایی و غربالگری بیماران و ویزیت رایگان آنها، و دستگیری از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر در قالب رزمایش کمک مؤمنانه هستند تا مرهمی بر دل نیازمندان باشند. علمای شیعه و اهل سنت استان‌های سراسر کشور ضمن ستایش این اقدامات شورانگیز و خالصانه جوانان کشور،‌ دستگیری از محرومان را زمینه رهایی بشریت از بلای عالم‌گیر کرونا و موجب خشنودی پروردگار خواندند و آحاد جامعه را به پیوستن به پویش کمک مؤمنانه و مواسات دعوت کردند.

آیت‌الله موحدی کرمانی

کمک به مستضعفین عامل بزرگ پیوند بین مردم است/ وظیفه سنگین نیروهای مسلح در رزمایش کمک مومنانه

آیت الله محمد علی موحدی کرمانی در گفتگو باراه آرمان؛ با تأکید بر اینکه مسئله تعاون، کمک های مالی و انفاق یکی از مسائل اساسی اسلام است که در متن دستورات مهم اسلام به این موضوع اشاره شده است، گفت: در روایات نیز آمده است که نماز در صورتی قبول است که همراه با زکات باشد، به این معنی که اگر فردی نماز خوب بخواند و رابطه اش را با خدا قوی کند اما به یاد فقرا نباشد؛ نماز این فرد قبول نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر کسی کمک مالی به سایر افراد انجام دهد اما در امر نماز کوتاهی کند؛ کمک های مالی او نیز قبول نخواهد بود، ادامه داد: خداوند نماز و زکات را با هم قبول می کند.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: در قرآن کریم نیز آمده است که دارایی هایی که افراد سفیه مالک هستند را دست خودشان قرار ندهید؛ چرا که این پول را ضایع می کنند و قیام شما با این پول است؛ به این معنی که جامعه در صورتی می تواند رو پا بیاستد که مسئله مالی در کشور حل و به طبقه محروم توجه شود.

وی با بیان اینکه در جنگ نقش اصلی را رزمنده در میدان نبرد ایفا می کند، ادامه داد: اما در عین حال می بینیم که آیات مربوط به جنگ همراه با فداکاری در میدان و کمک های مالی برای امر جنگ است.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به مسئله ربا و تأکید بر اینکه در روایات و آیات قرآن عنوان شده که این مسئله بسیار خطرناک است، اظهار کرد: ربا جنگ با خداست؛ چرا که پول در یک جا جمع و متورم می شود و در جای دیگر که مورد نیاز است، به دست فرد نمی رسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر اموال جامعه خوب تقسیم نشود و به همه نرسد، در جامعه فاجعه ایجاد می شود، تصریح کرد: از سوی دیگراگر روحیه انفاق و کمک در جامعه شکل گیرد، محرومین و مستضعفین خوشحال می شوند؛ چرا که کمک مالی با خود پیام محبت می آورد که این پیام موجب دلگرمی فقرا است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه کمک به مستضعفین عامل بزرگ پیوند بین مردم است، عنوان کرد: با انفاق بین مردم ضعیف و غنی پیوند برقرار می شود و در حالتی که اگر انفاق نباشد شکاف طبقاتی در جامعه فاجعه ایجاد می کند.

وی  با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور بیان کرد: ممکن است شرایط کاری برخی از افراد تحت تأثیر شیوع بیماری قرار گرفته و خانه نشین شده باشند و در نتیجه درآمدها پائین می آید و امکانات ضعیف می شود و از سوی دیگر گرانی های دارو که سرسام آور است فاجعه ایجاد می کند؛ بنابراین در این شرایط وظیفه دولت بسیار سنگین است.

آیت الله موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه در این شرایط توجه به حق همسایه تجلی پیدا می کند، گفت: وظیفه نیروهای مسلح در زمینه نهضت تعاون و رزمایش کمک مومنانه بسیار سنگین تر است؛ چرا که هر نهاد و فردی که مسئولیت بیشتری داشته باشد، وظیفه اش نیز سنگین تر خواهد بود؛ بنابراین نیروهای مسلح باید در این امر به صورت جدی فعال باشند؛ چرا که هر چه فعال تر باشند، وظیفه شان بهتر ادا می شود.

 

آیت الله توکل:

ملت ایران در کمک مومنانه همچون مرحله اول خواهند درخشید/کمک به نیازمندان از نشانه های ایمان است

آیت الله سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگارقم فردابا اشاره به مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه، اظهار داشت: امروز به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه در شرایط خاصی قرار داریم که برای برخی از اقشار از نظر کسب و کار مشکلاتی به وجود آمده است.

وی ادامه داد: باید در این زمینه به اقشار آسیب دیده کمک شود از طرفی در آموزه های دینی ما به این موضوع بسیار اشاره شده است و یکی از نشانه های ایمان است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه انسانی هر فردی، ابراز داشت: کمک به نیازمندان وظیفه‌ انسانی هر فردی است که در این شرایط حساس به نیازمندان کمک کند و ملت ایران حتما صحنه ای زیبا از همدلی و مواسات را رقم خواهند زد.

وی اضافه کرد: ملت ایران در مرحله اول که در ماه مبارک رمضان برگزار شد بسیار خوب به نیازمندان رسیدگی کردند و اجازه ندادند که این افراد در ماه مبارک احساس سختی کنند.

آیت الله توکل خاطرنشان کرد: قطعاً در این مرحله نیز مردم انقلابی و مؤمن با لبیک به ندای رهبری و در راستای توصیه‌های ایشان وارد میدان می‌شوند و با بسته‌های کمک مؤمنانه به یاری نیازمندان می‌شتابند.

وی عنوان کرد: در روایاتی که از اهل بیت (ع) بیان شده، بارها تأکید شده که اگر انسان بتواند در این دنیا فردی را از اضطراب و نگرانی خارج کند خداوند متعال در قیامت اضطراب و نگرانی را از وی جدا می‌کند.

 

ماموستا برجسته اهل سنت سنندج:

سربلندی ایرانیان در دشت اول کمک مومنانه/ رزمایش «مواسات و همدلی» الگویی موفق برای ارائه به جهان است

محمد امین راستی امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگارکُردتودی، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری کمک مومنانه را مصداق انقلابی گری معرفی کردند این نوع رزمایش در نوع خود در جهان بی نظیر است و چشم دشمنان را کور کرده است لذا مردم ایران اسلامی با لبیک‌ گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی وارد این عرصه شدند و تاکنون خوش درخشیده‌اند.

وی گفت: هدف از برگزاری پویش های مومنانه در سطح کشور پیاده کردن احکام الهی است لذا این چنین رزمایش هایی برای تقویت همدلی می تواند الگوی مناسبی برای دیگر کشورهای جهان شود و انسان را به سوی معنویت و کمک و خدمت رسانی سوق دهد.

ماموستا راستی با بیان اینکه آغاز برگزاری مرحله ای دیگر از رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، حقیقتاً گام بزرگی در کاستن از آلام و مشکلات محرومان و نیازمندان جامعه به شمار می رود افزود: امید است در سایه برگزاری رزمایش های بعدی این کمک خیرخواهانه شاهد تقویت همدلی و وحدت و حس نوع‌دوستی در جامعه بیش از پیش باشیم و بتوان گام‌های استواری در حمایت از نیازمندان برداشت.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به موضوع مواسات و همدلی که مقام معظم رهبری به آن اشاره فرمودند بیان کرد: این طرح به عنوان یک امر از ناحیه ولی فقیه اعلام شد، بنابراین اطاعت از این امر بر همه لازم و ضروری است و باید اهتمام جدی نسبت به این موضوع داشت.

ماموستا راستی ادامه داد: راه اندازی پویش «کمک مومنانه» در سطح کشور، در حقیقت تزریق امید به زندگی نیازمندان و درس عملی همدلی، اخلاص و ترویج روحیه مواسات را برای کسب رضایت الهی به دنبال دارد.

امام جمعه موقت سنندج خاطر نشان کرد: شکل‌گیری رزمایش پیوسته کمک مومنانه از افتخارات کشور است و همانطور که از گوشه و کنار میهمن اسلامی مان شنیده میشود مردم باز در آزمون ولایت پذیری سربلند بیرون آمدند و این رزمایش این روزها همانند سابق و با همان قدرت به راه خود ادامه میدهد و مسلما تا بهبود شرایط اقتصادی اقشار آسیب پذیر جامعه این راه بزرگ ادامه خواهد داشت.

 

آیت الله سید احمد خاتمی:

کمک مؤمنانه یک اصل قرآنی است/ لزوم مشارکت مردم در حل مشکلات ناشی از کرونا

آیت الله سید احمد خاتمی در گفتگو باراه آرمان؛ گفت: رزمایش همدلی و کمک مومنانه که مقام معظم رهبری در نیمه شعبان قبل از ماه رمضان مطرح فرمودند یک اصل قرآنی است که چندین واژه قرآنی انفاق، زکات، ایثار، تعاون و صدقه در این عرصه است و این واژه ها تمامی واژه های رزمایش همدلی و کمک مومنانه است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بیماری فراگیر جهانی کرونا و حل مشکلات مربوط به این ویروس منحوس متقلب قطعا از دست دولت ها به تنهایی ساخته نیست، اظهار کرد: آنچه که مهم است و امتیاز نظام اسلامی ماست؛ ورود مردم در عرصه حل مشکلات مربوط به کرونا است.

وی با بیان اینکه مردم در عرصه حل مشکلات مربوط به کرونا در مرحله اول به خوبی جواب داده اند، عنوان کرد: انتظار می رود تا زمانی که این ویروس منحوس است همچنان مردم عزیز ما در عرصه ها حضور داشته باشند و تهیه بسته های حمایتی را ادامه دهند.

آیت الله خاتمی در پایان خاطر نشان کرد: باید فراتر از موارد عنوان شده تدابیری اندیشیده شود و آن اینکه، کسانی که به خاطر مسائل بیماری کرونا از هستی ساقط شده و از زندگی خود افتاده اند، مردم خوب، مومن و همیشه همراه نیز در این عرصه حضور داشته باشند.

 

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

نگاه به شرق به نفع امنیت و اقتصاد کشور است/ رزمایش کمک مؤمنانه نماد خدمت گذاری و مجاهدت است

به نقل ازدیارآفتاب؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز در جلسه درس اخلاق مدیران گفت: امروز روز حرکت سالار شهیدان از مکه مکرمه به سمت عراق و روز باعظمت عرفه است و لحظات بسیار ارزشمندی برای مناجات و تکلم با خداوند متعال است که باید قدر بدانیم و به بهترین نحو ممکن از این لحظات ارزشمند بهره ببریم.

دری نجف‌آبادی اظهار کرد: ماه ذی‌الحجه و دهه‌های اول و دوم آن بسیار باعظمت و کرامت است و اگرچه امسال از نعمت ارزشمند حج بی‌بهره هستیم اما باید از این ماه باعظمت بهره ببریم.

وی ادامه داد: همه باید تلاش کنیم این فصل از سال فصل تلاش، خدمت گذاری، جهاد سلامت، پیشرفت و تعالی برای کشور باشد و همه ما در این صحنه خدمت گذاری رسالت سنگینی بر دوش داریم و باید کمک کنیم کشتی با عظمت انقلاب اسلامی با موفقیت، اقتدار و سربلندی در اقیانوس مواج سیاست ها و توطئه های دشمنان جهانی به سلامت به مقصد برسد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه امروز باید بیشترین استفاده و بهره وری را از ظرفیت های موجود داشته باشیم افزود: هنر مردان الهی این است که از امکانات و شرایط موجود بهترین مدیریت و تدبیرها را داشته باشند.

دری نجف آبادی اضافه کرد: نشاط و شادابی همواره باید در مدیریت‌ها همراه باشد و پشتوانه عظیم معنوی انقلاب به ما روحیه عظیم توکل می‌دهد و لذا باید به‌خوبی از آن استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه فرهنگ غدیر هویت مسلمانان است بیان کرد: غدیر موضوع بین حق و باطل و عدالت و ظلم است. غدیر نشان‌دهنده راه اولیای خدا و ولایت الهی که در  مقابل آن راه باطل وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاریخ به‌وضوح نشان داده قدرت‌های بدون پشتوانه الهی ماندگاری ندارند افزود: انقلاب اسلامی به‌وضوح نشان داده که اگر با ملت باشیم موفق خواهیم بود.

دری نجف‌آبادی بابیان اینکه امام(ره) به پشتوانه نهضت عاشورا و مکتب امام حسین(ع) و مردمی موفق به تشکیل انقلاب شد گفت: امروز نیز به این دو پشتوانه بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی نیازمند هستیم و باید قدر آنها را بدانیم.

امام‌جمعه اراک با تأکید بر اینکه نامه امیرالمؤمنین(ع) به مالک اشتر دنیای از معارف ناب در آن نهفته است افزود: امروز باید بر روی این نامه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی انجام شود چراکه امیرالمؤمنین(ع) در هزاران سال قبل به بسیاری از موضوعاتی که امروز بشریت درگیر آن است از جمله حقوق بشر اشاره کرده است.

وی با یادآوری این نکته که فرهنگ علوی امروز راهگشای مشکلات کشور است بیان کرد: چراکه مکتب امیرالمؤمنین(ع) ابعاد بسیار زیادی دارد که امروز درجات و ابعاد این مکتب ارزشمند و نورانی باید به‌خوبی تبیین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری اعیاد و مناسبت‌های پیش رو یک ضرورت است و دستورالعمل‌های بهداشتی در مناسبت‌ها باید با حساسیت رعایت شوند.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه مبارزه با ویروس کرونا نیازمند عزم همه‌جانبه و ملی دارد و همه باید به‌عنوان یک رسالت آن را به‌خوبی انجام دهند بیان کرد: ویروس کرونا یک بیماری مرموز است که منافقانه عمل می‌کند و لذا همه باید رعایت کنیم و نباید از فرصت‌های معنوی و مناسبت‌های بسیار باعظمت پیش رو غفلت کنیم.

امام‌جمعه اراک بابیان اینکه در روزهای آینده برگزاری مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه و مواسات را در استان مرکزی داریم و همه مجموعه‌های استان باید همانند مرحله اول در این رزمایش نقش‌آفرینی کنند ادامه داد: رزمایش کمک مؤمنانه نماد خدمت گذاری و مجاهدت است که صحنه‌های بسیار خوبی از خدمت به مردم را در کشور راه‌اندازی کرد.

وی افزود: قربانی‌ها در عید قربان باید با حساسیت و تحت نظارت انجام شوند و نذری‌ها و غذاهای گرم نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ شوند و مسئولین نگرانی‌های موجود را برطرف کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید بر اینکه خدمت گذاری به مردم و انقلاب یک فرصت بسیار ارزشمند است که همه باید از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند بیان کرد: نمی‌توان در شرایط کرونایی کشور را تعطیل کرد چراکه تحریم ها و کاهش فروش نفت مشکلات جدی برای کشور ایجاد کرده است. راهگشای این مشکلات توجه به جهش تولید است.

وی با اشاره به اینکه نگاه به شرق مصلحت کشور و به نفع امنیت و اقتصاد کشور است گفت: اظهار نظرات نباید خلاف مصلحت ها و سیاست های کلی نظام باشد چراکه نگاه شرق استعماری نیست و انگیزه های استعماری در آن وجود ندارد اما استکبار جهانی به دنبال چپاول و غارتگری است.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه رشد تولید ملی برای اقتصاد کشور یک ضرورت است و همه قوا باید به رشد تولید اهمیت دهند اضافه کرد: استان مرکزی هم‌ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات غیرنفتی و رشد تولید دارد که باید به‌خوبی استفاده شود.

دری نجف‌آبادی راهکار بیرون رفت از مشکلات و توطئه‌های صهیونیستی و استکبار جهانی را توجه به ظرفیت‌های داخلی عنوان کرد و افزود: بانک‌ها باید در خدمت تولید و رونق تولید باشند و به‌خوبی همیاری و همکاری کنند. ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی باید بر مسئله رونق تولید جدی‌تر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری ورود کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان یک ضرورت است و باید در مسائل و برنامه‌ها اولویت‌های اصلی مشخص شود و امروز امنیت جامعه در همه ابعاد اولویت اصلی کشور است و همه باید نسبت به امنیت جامعه حساسیت داشته باشند.

 

امام جمعه بانه در تمجید از طرح کمک مؤمنانه؛

این روزها شاهد سبقت مومنانه در کار خیر هستیم

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با اشاره به اینکه در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان و تداوم رزمایش مواسات، هم‌دلی و کمک مومنانه، اظهار کرد: مرحله دوم این پویش مردمی برای دستگیری از نیازمندان از عید سعید قربان شروع شده است و مردم نیکوکار استان کردستان با شرکت در این پویش بار دیگر حماسه‌ای از جنس همدلی خلق خواهند کرد، امید می‌رود این کمک‌ها تا عادی شدن شرایط و دفع ویروس کرونا استمرار داشته باشد.

وی افزود: در خصوص برگزاری رزمایش کمک مومنانه، بنا بر این است از عید قربان تا عید غدیر، در دهه اول محرم و در پایان صفر طرح کمک مومنانه برگزار شود، در مرحله اول رزمایش تجربه گرانبهایی کسب شد و باید از این تجربیات نیز در مرحله دوم استفاده شود، باید سعی بر این باشد که در توزیعات اقلام و مواد غذایی ناعدالتی صورت نگیرد و به همه افرادی که شناسایی شده اند به طور مساوی کمک رسانی شود تا حقی ضایع نشود.
 
ماموستا خدایی با اشاره به اینکه نیت افراد از کارهایی که انجام می‌گیرد بسیار بالاتر است خاطرنشان کرد: ایثار، اخلاص، همدلی و همکاری بین مردم بسیار ارزشمند است که باید قدر آن را بدانیم و توجه نیز داشته باشیم که ریشه این اقدامات در مسجد است ، ما در مقایسه با بقیه کشورها از جمله کشورهای اروپایی که ادعای زیادی دارند، بسیار موفق عمل کرده‌ایم و آنچه در ایران انجام می‌شود بسیار باعث افتخار و خوشحالی است و جای شکر دارد.
 
وی در ادامه اضافه کرد: تا زمانی که این ویروس کرونا وجود دارد، باید فضای تعاون و کمک در جامعه جاری باشد، زحمات و تلاش‌هایی که در مرحله اول کمک‌های مومنانه توسط گروه‌های جهادی، فرماندهان سپاه، ائمه جمعه،  بسیجیان،  خیرین ،جوانان، جامعه زنان و غیره انجام گرفت، بسیار موثر بوده و حماسه بزرگی آفریدند.
 
ماموستا خدایی با بیان اینکه در این روزها سبقت مومنانه در کار خیر در کشور را شاهد هستیم افزود: در این روزها همه در انجام کار خیر پیش‌قدم شده اند که بسیار ارزشمند است، اثرگذاری معنوی این اقدام در فضای جامعه ارزش بیشتری داشت که حائز اهمیت است.
 
امام جمعه بانه در پایان با اشاره به این حرکت مومنانه و همدلی در جای جای کشور که از افتخارات بزرگ نظام اسلامی است و تحت رهبری امام خامنه‌ای در حال انجام است عنوان کرد: امید است با مشارکت همه نهادها و مردم در این امر خداپسندانه ضمن لبیک به فرمان مقام عظمای ولایت بتوانیم شاهد خلق حماسه ای دیگر توسط مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه استان کردستان باشیم.
 
 

امام جمعه اهل سنت سرباز:

عملکرد سپاه در رزمایش کمک مومنانه عالی بود

مولوی عنایت اله رسولی زاده، امام جمعه اهل سنت سرباز در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کمک به مستمندان و نیازمندان از توصیه‌های موکد قرآن و اسلام است، گفت: از آغازین روزهای شیوع ویروس منحوس کرونا شاهد حضور فعال نیروهای بسیج و سپاه در میدان مبارزه با این بیماری بودیم به نحوی که از هیچ کمکی چشم پوشی نکرده و هر آنچه در توان داشتند از ضدعفونی معابر و ادارات تا توزیع ماسک و دستکش و... را در این راه بکار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری رزمایش کمک مومنانه پس از سخنان رهبر معظم انقلاب نشان دهنده همدلی مردم ایران بود، گفت: با شیوع این بیماری و تعطیلی بسیاری از کسبه که بیکاری جمعیت زیادی را در پی داشت توزیع بسته های معیشتی توسط سپاه و بسیج، خیرین و سازمان های مردم نهاد روزنه ای از امید در دل شهروندان به ویژه آسیب دیدگان از این بیماری ایجاد کرد.

امام جمعه اهل سنت سرباز با بیان اینکه کمک به نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا در این رزمایش توسط سپاه و بسیج، برگ زرینی دیگر در کارنامه درخشان این نهاد مردمی ثبت کرد، افزود: آمریکا این جنایتکار بزرگ با ناتوانی در کنترل بیماری کرونا و اعتراضات اخیر در این کشور در حال فروپاشی است اعتراضات مردم، افزایش بالای آمار مبتلایان و فوت شدگان بر اثر این بیماری، تبعیض های نژادی و خشونت هایی که روزانه از آنها به گوش می رسد همه گویای از بین رفتن نمادهای قدرت آمریکا است.

وی ادامه داد: کمک های مومنانه ای که در این مدت صورت گرفت سبب رضایت مردم و حک لبخند بر لبان نیازمندان شد، در این راستا عملکرد سپاه و بسیج عالی بود.
رسولی زاده خاطر نشان کرد: ویزیت رایگان مردم و غربالگری آنان در برخی از نقاط استان به ویژه روستاها توسط بسیج که دوشادوش کادر درمان فعالیت می کنند گام موثری در جلوگیری از این ویروس منحوس به شمار می رود که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

مولوی بلال مقدسیان:

اقدامات امیدآفرین سپاه و بسیج در کمک به آسیب دیدگان کرونا

مولوی بلال مقدسیان، امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگارعصر هامونبا اشاره به کمک های سپاه و بسیج به مردم بی بضاعت در شهرستان دلگان و جنوب سیستان و بلوچستان، بیان کرد: اقدامات سپاه پاسداران در کمک به آسیب دیدگان ناشی از کرونا امید آفرین و مثبت بوده است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان افزود: از سوی سپاه پاسداران و نیروهای جهادی در مراحل اول و دوم رزمایش کمک مومنانه، به اقشار مستضعف و بی بضاعت در این منطقه کمک های زیادی شد.

وی با تاکید بر اینکه اقدام سپاه پاسداران در رزمایش کمک های مومنانه موثر بود، تصریح کرد: به دنبال فرمایش رهبر معظم انقلاب در سراسر کشور اقدامی تحت عنوان رزمایش همدلی و کمک مومنانه شکل گیری شد که تعالی فرهنگ غنی اسلامی ما را به همگان نشان داد‌.

مقدسیان تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی که به دست آوردن معیشت برای مردم دشوار است، کمک کردن به افراد مستضعف و نیازمند در واقع عمل‌کردن به سنت پیامبر گرامی اسلام است.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان ادامه داد: در مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک های مومنانه مثل مراحل قبل به مستمندان و نیازمندان کمک کنند تا مشکلات فقرا برطرف و فاصله های طبقاتی در جامعه ما کاهش یابد.

وی عنوان کرد:‌پیامبر گرامی اسلام در خصوص کمک به نیازمندان و مستضعفان فرموده اند: «هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند خداوند متعال به تعداد آنان، خدمتگزارانی را در بهشت به او عطا خواهد کرد.»

مقدسیان خاطرنشان کرد: همچنین خداوند متعال در آیه ۲۶۱ سوره بقره خطاب به نیکوکاران و افراد خیر فرموده اند: «کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد (و شایستگی داشته باشد) دو یا چند برابر می کند و خدا (از نظر قدرت و رحمت) وسیع و (به همه چیز) داناست.»

 

امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر:

کمک های مومنانه ابزاری موثر برای گذر از گردنه کرونا

خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به سخن پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: بهترین انسان کسی است که به همنوع خود منفعت برساند‌. خداوند متعال در آیات و روایات فراوانی به کمک های بشر دوستانه به همنوعان، انفاق تاکید کرده است.

وی افزود: کمک به انسان مسافر، بی بضاعت، وام دار، قرض دار وظیفه هر انسانی است حال آن فرد کافر یا مسلمان باشد.

امام جمعه موقت اهل سنت ایرانشهر ادامه داد: با شیوع موج دوم کرونا و افزایش بیماران مبتلا به این بیماری مقام معظم رهبری تاکید مجدد به کمک های مومنانه و مواسات در این ایام دارند که هر شخصی توان فکری و مالی دارد به نیازمندان و فقرا کمک و یاری برساند.

وی اضافه کرد: تمام ارگان ها دولتی باید در زمینه کمک مومنانه پای کار بیایند. گاهی در شهرستان ایرانشهر افرادی پیدا می شوند که نان شب خود را ندارند؛ در همین راستا نهادهای مردم نهاد با استفاده از ظرفیت های ثروتمند و شناسایی افراد بی بضاعت اقدام به تامین مواد غذایی و مواد بهداشتی، ضدعفونی کننده برای خانواده های این اشخاص کنند.

رسولی زاده عنوان کرد: موسسات خیریه، بسیج، هلال احمر، کمیته امداد از جمله مکان هایی می باشند که نیازمندان مراجعه می کنند. یکی از وظایف مهم سپاه در این برهه زمانی و شیوع بیماری کرونا کمک و امداد رسانی به مردم بی بضاعت است.

وی تصریح کرد: در شهرستان ایرانشهر افرادی هستند که حتی پول تهیه ماسک خود را ندارند و شاید مبتلا به کرونا باشند؛ اما برای تهیه مایحتاج ضروری خانواده خود مجبورند برای کار در اجتماع بدون ماسک حضور یابند و با این کار بسیاری از افراد سالم را آلوده به این بیماری کنند. پس یکی از وظایف مهم ما و ارگان های مردم نهاد، خیرین در راستا کمک مومنانه این می باشد  که به تهیه مواد غذایی، بسته های بهداشتی و ضدعفونی برای این اشخاص شناسایی شده اقدام کنیم.

این خطیب جمعه خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورهای دیگر دولت آن کشور خصوصا افراد مبتلا به کرونا را مورد حمایت قرار می دهند به نحوی که فرد مریض با قرنطینه قرار دادن خود دیگر نگران تامین مایحتاج ضروری برای فرزندان خود نیست و من در این جا از دولتمردان و کسانی که به گونه ای دست در این کار دارند می خواهم این گونه اشخاص را حتما مورد حمایت قرار دهند.
 
 

مولوی عبدالخالق حسین زهی:

کارنامه سپاه در اجرای رزمایش کمک مومنانه درخشان است

مولوی عبدالخالق حسین زهی، امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: سپاه پاسداران در لبیک به منویات مقام معظم رهبری در خصوص کمک مومنانه اولین ارگانی بود که وارد میدان شد و در این راستا کمک های قابل توجه ای انجام داده است.

وی افزود: کارنامه سپاه و بسیج در کمک به اقشار کم درآمد و آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا در شهرستان مهرستان درخشان است و نمره کامل را کسب کرده است.

امام جمعه شهرستان مهرستان خاطر نشان کرد: اهدای بسته های معیشتی میان نیازمندان و مستضعفان و همچنین گند زدایی معابر و اماکن سطح شهر و تولید و توزیع ماسک به صورت رایگان میان شهروندان از جمله اقدامات سپاه در راستای اجرای کمک مومنانه در مهرستان بوده است.

مولوی حسین زهی تصریح کرد: گرچه خدمات فراوانی انجام شد اما امید است که سپاه در راستای اشتغال و درآمد زایی همچنان که در گذشته گام های موثری برداشته است، این بار نیز مثمر ثمر واقع شود.

وی گفت: رزمایش کمک مومنانه در کنار خدمات کادر درمان، همدلی، تعاون و تعامل را دوچندان کرد چرا که در این رزمایش خیرین نوع دوست نیز در کنار نهاد هایی که وظیفه خدمت رسانی به مردم را داشتند، قرار گرفته و دستگیر مستمندان شدند.

امام جمعه اهل سنت شهرستان مهرستان در پایان اذعان کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا که بسیاری از کسب و کار تعطیل شده اما بسیجیان جهادگر و سبزپوشان سپاه انقلاب اسلامی در مهرستان  کار ساخت و ساز 41 باب منزل مسکونی را به پایان رساند و تحویل محرومین این خطه از کشور کرد.

 

امام جمعه زنجان:

مجموعه اقدامات رزمایش کمک مومنانه در استان زنجان دلخوش کننده است/ مردم ولایتمدار پایتخت شور و شعور حسینی نذورات‌شان را به این مسیر هدایت کنند

آیت‌الله علی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا;با بیان اینکه مسئله کرونا یک واقعیتی است که دنیا را به خود مبتلا کرده است، اظهار کرد: در این مدت شرایط زندگی تغییر پیدا کرد، تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در کنار گرانی‌ها که روز به روز اضافه می‌شود، قشر ضعیف جامعه را بیشتر تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی افزود: به خاطر همین شرایط عده‌ای کار خود را از دست دادند که از جمله اینها می‌توان به کارگران فصلی، باربرهای بازار، شاگردهای مغازه‌ها، کارگران رستورانها، هتلها و تالارها و ... اشاره کرد که به خاطر شیوع بیماری کرونا به مشکل خوردند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه بعد از فرمایش امام المسلمین در خصوص رزمایش مواسات و همدلی مردم پای کار آمدند و خوش درخشیدند، گفت: آمارهای که نیروهای مردمی و خیرین، مساجد، علما، مراکز نیکوکاری در بسیاری از مساجد استان، ائمه جماعات و پایگاه‌های مقاومت ارائه کردند، انصافا دلخوش کننده بود.

وی با اشاه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری عنوان کرد: رهبری معظم تاکید کرده و فرمودند که این نهضت رزمایش کمک مومنانه باید ادامه داشته باشد.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: در آستانه عید غدیر و ماه محرم الحرام قرار داریم که بهترین فرصت است تا مردم حسینی و ولایتمدار پایتخت شور و شعور حسینی نذورات، خیرات و احسان خود را به این مسیر هدایت کنند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان نیز در خصوص رزمایش کمک مومنانه همان کمیته فعال شده است، افزود: حساب مشترکی ایجاد شده و بانک اطلاعلاتی خوبی نیز جمع‌آوری شده تا کسی از قلم نیفتد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر تداوم نهضت کمک مومنانه در استان تصریح کرد: این ایام بهترین فرصت است تا با نظر آقا سیدالشهدا(ع) این رزمایش منسجم تر در استان اجرا شود.

وی با بیان اینکه طبق تاکید مقام معظم رهبری کسی نباید از قلم بیفتد، اظهار کرد: اشکالی ندارد کسی دو یا سه بار کمک دریافت کند اما این اشکال است که کسی از قلم بیفتد.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه رزمایش مواسات و همدلی کار بسیار جالبی است، گفت: پیامبر(ص) تاکیدات فروانی برای موسات داشته‌اند که نشاناز توجه دین اسلام به این امر خداپسندانه دارد.

 

امام جمعه دهگلان:

طرح کمک مؤمنانه الگویی برای خنثی سازی تحریم های اقتصادی است

ماموستا عبدالسلام محمدی امام جمعه شهرستان دهگلان در گفتگو باکردتودیبا اشاره به بحران کرونا، تعطیلی برخی از مشاغل و آسیب پذیری اقتصادی خانواده ها گفت: رهبر معظم انقلاب برای جبران آن دستور اجرای رزمایش کمک مومنانه را از روز نیمه‌ شعبان صادر کرد.

وی با بیان این که شیوع ویروس کرونا در جهان شرایط اجتماعی، اقتصادی و معیشتی ویژه‌ای را بر مردم حاکم کرده است، اظهار داشت: شیوع این ویروس سبب تعطیلی بسیاری از کسب و کارها، افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمدهای مردم شده است.

ماموستا محمدی با بیان این که پس از فرمایش رهبر معظم انقلاب، اقشار مختلف جامعه، در قالب فعالیت‌های جهادی و در فضای همدلی و نوع‌ دوستی، طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی را در لبیک به فرمان رهبری طراحی و اجرا کرده اند، گفت: اصل مواسات از اصول انسانی، اجتماعی و اقتصادی اسلام است که نقش ارزنده‌ای در ایجاد همدلی و رفع فقر و نیازهای اقشار محروم در جامعه دارد.

امام جمعه دهگلان در ادامه گفت: طرح مواسات و کمک های مومنانه در شرایط کرونایی، با ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی، کمک های مردمی و در راس آن نیروهای بسیجی طرحی بسیار خلاقانه، زیبا و همه گیر بود که سبب خوشحالی مردم و خصوصا مستمندان و فقرا شد.

وی اظهار داشت: عطوفت و مهربانی در جامعه نسبت به هم‌ نوعان و فقرا موجب کاهش فقر و از بین بردن فاصله طبقاتی خواهد شد و جامعه را مقاوم می‌کند و در راستای کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا، اقشار مختلف مردم به میدان آمده‌ و مجاهدت می‌کنند.

 امام جمعه دهگلان ضمن تقدیر از نهاد مخلص و انقلابی سپاه پاسداران در جهت لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در تمامی عرصه ها از امنیت تا آبادانی و ایجاد قرارگاه محرومیت زدایی موفق و سربلند عمل نموده گفت: این بار نیز در جمع آوری کمک های مومنانه و حمایت و دستگیری از فقرا و نیازمندان جامعه بدون هیچ ادعا و بزرگنمایی خالصانه در راه خدمت به محرومان پیش قدم بوده اند.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر این معنا از مواسات و همدلی در جامعه تحقق پیدا کند، فقر و نیازمندی از جامعه رخت بربسته و در سخت‌ ترین شرایط حتی در شرایط ناشی از تحریم‌های اقتصادی و شیوع بیماری‌ها نیز جامعه اسلامی در تأمین معاش مردم خود مشکلی پیدا نخواهد کرد.

امام جمعه دهگلان افزود: از نیمه شعبان تاکنون موجی از همدلی، همراهی و دستگیری مردم از نیازمندان و اقشاری که وضعیت اشتغال آن ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته در شهرستان ایجاد شد که با شناسایی افراد نیازمند در سطح محلات کم برخوردار کمک‌ها نقدی و غیر نقدی توسط سپاه دهگلان تاکنون در دو مرحله برگزار شده است.

ماموستا محمدی بیان داشت: ناحیه مقاومت بسیج سپاه دهگلان در این راستا با توزیع 2 هزار و 210  بسته معیشتی مبلغ 100 میلیون تومان کارت هدیه 2 میلیون ریالی اهدایی مقام معظم رهبری در قالب کمک مومنانه نقدی به نیازمندان شهرستان اهداء نمود است.

 

دعوت عضو خبرگان رهبری از مردم برای مشارکت در مرحله دوم کمک مومنانه

آیت‌الله علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم‌شهر از مردم و خیرین برای مشارکت در مرحله دوم کمک مومنانه جهت دست‌گیری خانواده‌های آسیب‌ دیده اقتصادی از کرونا ویروس دعوت کرد.

 

امام جمعه مریوان؛

رزمایش کمک مومنانه اقدامی جوانمردانه برای دستگیری از نیازمندان است

 ماموستا مصطفی شیرزادی در گفتگو با خبرنگارکردتودی، با بیان این‌که کمک مومنانه یکی از صفات عالی برای  مردم شریف ایران است و باید توام با رعایت عزت نفس نیازمندان و فقرا باشد، گفت: مطلق احسان کردن خوب است ولی احسان و انفاق از چیزی که محبوب انسان بوده، مختص نیکوکاران است ‌و در آیه‌ی ۹۲، سوره‌ی آل عمران به این حقیقت اذعان کرده که «شما هرگز به مقام نیکوکاران نخواهید رسید مگر از آنچه که دوست دارید و محبوب شماست، اتفاق کنید.

ماموستا شیرزادافزود: در این ایام جوهره ایمان، یکدلی، سخاوت، انسجام، وحدت و همبستگی مردم شیعه و سنی در رزمایش کمک مومنانه به دنیا نشان داده شد و دل‌ها به سوی خداوند کشانده شد.

وی تصریح کرد: دستگیری و حمایت از فقرا از اصول سیره اهل بیت(ع) است، چرا که تنها خواندن نماز و ایمان به روز قیامت و فرموده‌های قرآن کافی نیست بلکه باید مال خود را در راه کمک به نیازمندان اهدا کنیم.

این ماموستای برجسته اهل تسنن در ادامه گفت: ایتام و فقرایی که در دوران پیش از کرونا نیز با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کردند و برای تامین حداقل های زندگی خود در مذیقه بودند، احتیاجاتشان این روزها بیشتر خودنمایی می کند و تنها حمایت و پشتیبانی مردم نیکوکار است که می تواند امیدبخش این قشر از جامعه باشد.

ماموستا شیرزادی در پایان گفت: این روز‌ها در این شرایط سخت عده‌ای از مردم با سختی زیاد معیشت خود را سپری می‌کنند و به لحاظ اقتصادی در تنگنا هستند به همین سبب رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه در کشور فرصتی برای کمک به نیازمندان و اقشار ضعیف جامعه فراهم کرده تا در این روز‌های سخت هم در کنار آن‌ها باشیم.

 

امام جمعه اهل سنت بیجار:

طرح مواسات و همدلی موجب ایجاد نشاط و پویایی در جامعه شده است

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجار در گفتگو با خبرنگارکُردتودی، با اشار دبه برگزاری مرحله دوم رزمایش مومنانه اظهار داشت: کمک های مومنانه در میان ملت مسلمان ایران سربلند، نماد انقلابی گری و در تاریخ ثبت خواهد شد.

وی افزود: یکی از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمن که مورد تأکید خدا و رسول گرامی و ائمّه معصومین است که همیشه باید در لیست برنامه های ضروری او باشد، مسئله ی برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنها است. اهمیّت این موضوع در حدّی است که پی بردن به آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است.

امام جمعه اهل سنت بیجار گفت: در حدیثی از پیامبر عزیز اسلام آمده است که حضرت فرمود: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است و نتیجه می گیریم برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک نماییم.

ماموستا محمدیان ادامه داد: بین مردم جامعه، آن قشر که از همه نیازمندتر و کمک رسانی به آنها بر همه لازم و ضروری است، فقرا جامعه هستند.

وی عنوان کرد: خداوند بی همتا در کلام نورانی خود به کرّات مؤمنین را به انفاق و کمک رسانی به فقرا و مستمندان سفارش فرموده است. از باب نمونه به یکی از آیات نورانی قرآن کریم در این زمینه اشاره می نمایم: خداوند مهربان در سوره ی مبارکه بقره در بیانی بسیار لطیف و زیبا می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا أنفقوا من طیبات ما کسبتم و مما اخرجنا لکم من الارض» ؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، از بهترین چیزهایی که بدست آورده اید و از آنچه از زمین برایتان بیرون آورده ایم، انفاق نمایید.

امام جمعه اهل سنت بیجار خاطر نشان کرد: این سفارشات نورانی از ناحیه آن قدرت بی مثال، بیانگر اهمیت فوق العاده مسئله کمک رسانی به فقرا و تنگدستان است.

ماموستا محمدیان بیان داشت: و لذا بر مؤمنین خدا باور است که در این جهت از خود ذرّه ای تعلّل و سستی نشان نداده و با گوش جان به سخنان دلربای حضرت حق گوش فرا دهند، تا در مقابل از آثار مفید و برکات مادی و معنوی آن بهره ی کافی و وافی را برده باشند.

وی اضافه کرد: در راستای همین اعتقادات دینی و تاکید مقام معظم رهبری مواسات مومنانه و کمک به خانواده‌های کم بضاعت در وضعیت کنونی مشکلات اقتصادی موثر از کرونا بار دیگر با رنگ ایمانی آغاز شد که نشاط و پویایی را در آحاد جامعه در همین راستا ایجاد نموده است.

امام جمعه اهل سنت بیجار با تاکید بر اینکه در کشورهای دیگر از جمله آمریکا حتی مردم متوسط جامعه با بحران اقتصادی موثر از کرونا و سیاست های غلط ترامپ دچار مشکل شده و در صف های عریض دریافت غذا و طبق آمار رسمی خود آنها بیش از چهار میلیون کارتون خواب به آمارهای قبلی شأن اضافه شده است ، افزود: مردم مسلمان ایران اسلامی با اعتقاد ایمانی پا در رکاب رهبری به همیاری هم شتافته اند و این یعنی ملت ما نماد دوستی و صلح و آرامش و امنیت واقعی هستند.

ماموستا محمدیان یادآور شد: کمک های مومنانه از طرف مردم خیر و دلسوز و ارگان های دولتی و نظامی نماد یکدلی همه ملت ایران اسلامی ، راهکار مشکلات در عرصه های مختلف در طول سال های پایه گیری انقلاب اسلامی تا به امروز ایران را متحد و مومن و ید واحد به دنیا معرفی نموده است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در روز عید سعید قربان که فرمودند کمک های مومنانه نماد انقلابی گری است ، بیان داشت:  این جمله تکاپوی جهش یافته ای در میان همه اقشار و آحاد جامعه در راستای کمک های مومنانه به راه انداخته است ، قطعا این دوران سپری خواهد شد و این طرح ایمانی مواسات مومنانه در تاریخ به نام امت اسلامی ایران ثبت خواهد شد.

امام جمعه اهل سنت بیجار در پایان سخنان خود همه اقشار مختلف جامعه را به این پویش غیرت و انقلابی گری دعوت نمود.

 

حجت‌الاسلام علیمردای:

تعاون اجتماعی و خیر رسانی حکم قطعی عقل و نقل است

حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار ویدئو کنفرانسی با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: معظم له بیان کردند ” آن کاری که در آستانه‌ِ ماه رمضان شروع شد، آن خدمت مؤمنانه‌ای که همه در آن شرکت کردند، خیلی کار با ارزشی بود، توانست غمهای خانواده‌هایی را کم کند”.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند” من امروز هم معتقدم که این نهضت تعاون و احسان را مجدّداً مردم عزیز ما شروع کنند. البتّه قطع نشده، لکن لازم است یک مقداری رشد پیدا کند، یک مقداری توسعه پیدا کند و بار دیگر فضای کشور را طراوت بدهید، کودکانی را شاد کنید، خانواده‌هایی را برخوردار کنید، پدرمادرهایی را از دغدغه‌ی معاش فرزندانشان نجات بدهید؛ این کاری است که مردم می توانند بکنند.”

وی با بیان اینکه انسان، زندگی اجتماعی دارد و اجتناب ناپذیر با سایر بندگان خدا زندگی می کند و بایسته است که نسبت و جایگاه و نقش خود در کنار دیگران بداند و رعایت کند، عنوان کرد: عالم بر مبنای فیض و رحمت الهی برپاست و اجزای جهان واسطه فیض خدایند.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی ابراز کرد: شأن انسان هم در هر مقام و منزلت اجتماعی که باشد، از بالاترین مقام تا نازل ترین رتبه، این است که مجرا و واسطه ی خیر برای دیگران باشد و بدون جریان خیر و تعاون و همیاری عمومی، اجزای جامعه بریده و از هم گسسته شده و زندگی سخت و تنگ می شود.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه تعاون اجتماعی و خیر رسانی حکم قطعی عقل و نقل است، اظهار کرد: خداوند در آیه دو سوره مائده فرموده است ” وَتَعَاوَنُوا عَلَی الْبِرِّ وَالتَّقْوَی وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَی الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ؛ و در راه نیکی و پرهیزگاری به یکدیگر کمک کنید. و در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید. و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است”.

وی با اشاره به خطبه متقین امام علی علیه السلام بیان کرد: امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم الخلاق از خدا طلب می کند که گذرگاه، مسیر و مجرای خیر خدا به انسان ها باشد؛ وسیله حل مشکلات جامعه باشد؛ مشکل مسکن، ازدواج، اقتصاد، اشتغال را حل کند؛ کار برای مردم انجام بدهد، تماشاچی نباشد تا دیگری کار انجام بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی با بیان اینکه عدل، جلوه برجسته خیر رسانی است، عنوان کرد: اصل عدل به عنوان یک امر بنیادین که در جامعه هرچیزی در جای خود باشد و در یک طرح نظام مند همگان به حق خود برسند و حق کسی ضایع نگردد؛ این مصداق بارز خیر رسانی است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فلسفه تشکیل حکومت عدل است که حکومت، مجرا و دالان خیر باشد، گفت: اصل احسان و نیکی جبران کننده کاستی های اصل عدل است؛ اصل عدل به تنهایی پاسخ گوی نیاز جامعه انسانی نیست؛ چرا که در برخی موارد اگر استحقاق ها فقط مد نظر گرفته شود و کرامت و بزرگواری نباشد زندگی بر ناتوان ها کهنسالان حرجی و مشقت بار می شود.

وی ضمن بیان اینکه قرآن کریم کتاب زندگی بشر به اصل عدل کفایت نکرده و به احسان ما را توجه داده است، ابراز کرد: خداوند در آیه ۹۰ سوره نحل فرموده است “خداوند به عدل و احسان فرمان می دهد و (همچنین) به بخشش به نزدیکان. و از فحشا و منکر و ستم، نهی می کند. خداوند به شما اندرز می دهد، شاید متذکّر شوید”.

حجت الاسلام و المسلمین علیمرادی خاطر نشان کرد: امید است آن خدمات مؤمنانه‌ای که به فرمایش مقام در آستانه‌ِ ماه رمضان شروع شد و مردم بطور گسترده شرکت کردند و غمهایی را کم کردند؛ امروز هم این نهضت تعاون و احسان را تقویت کنند و توسعه دهند و فضای کشور باطراوت، کودکانی شاد، خانواده‌هایی از تنگنای معاش خارج شوند.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد