سرویس: اقتصادی
کد خبر: 45811
|
08:28 - 1399/04/22
نسخه چاپی

مرحله دوم فروش فوق العاده ایران خودرو/60 هزار ثبت نام برای خرید محصول جدید

مرحله دوم فروش فوق العاده ایران خودرو/60 هزار ثبت نام برای خرید محصول جدید
قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در بازاریابی و فروش از دومین مرحله فروش فوق العاده محصولات این گروه خودروسازی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: بعد از انجام تعهدات مرحله اول فروش فوق العاده محصولات تا پایان تیرماه، فروش فوق العاده جدید را اجرا خواهیم کرد.

به گزارشايلام بيدار، محسن ناقدی در یک نشست خبری با اشاره به تسریع کاهش تعهدات معوق ایران خودرو، اظهار داشت: در این زمینه رشد تولید باعث کاهش معوقات شده و در عین حال طی نیمه دوم سال 98 تعهدی برای تحویل خودرو در 4 ماهه نخست امسال ایجاد نشد و توانستیم به انجام تعهدات معوق بپردازیم.

وی با بیان اینکه تعهدات معوق ایران خودرو از ابتدای سال تا ۱۸ تیرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد کاهش داشته و از ۲۰۰ هزار دستگاه به ۵۰ هزار دستگاه رسیده است، تصریح کرد: بیش از ۶۰ درصد از تعهدات مرحله اول فروش فوق العاده (15 هزار دستگاه) عملیاتی شده که معادل ۹ هزار دستگاه است و همه تعهدات تا پایان تیرماه اجرایی می شوند.

وی در مورد قیمت گذاری محصول تولیدی در پروژه K132 نیز گفت: قیمت گذاری این خودرو پس از تصمیم گیری مراجع مسئول در قیمت گذاری بر مبنای مستندات ایران خودرو انجام خواهد شد و در نهایت این خودرو بر مبنای قیمت تعیین شده، به مشتریان تحویل داده می شود.

ناقدی با اشاره به ثبت نام 60 هزار نفر در فروش مشارکتی  پروژه K132 اظهار داشت: مبلغ 149 میلیون تومانی تعیین شده در طرح مشارکت در تولید این خودرو، به صورت علی الحساب تعیین شده و قیمت نهایی آن توسط مراجع ذی صلاح در قیمت گذاری تعیین خواهد شد. 

وی افزود:‌ این خودرو در مقایسه با خودروهای هم کلاس و مشابه از سطح تکنولوژی بالایی برخوردار است که در سطح قیمتی مناسب به مشتریان عرضه خواهد شد.

به گزارش فارس، بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو نیز در این نشست خبری با اشاره به تحویل ۹۵ هزار دستگاه خودرو از ابتدای سال تا کنون، گفت: این میزان تحویل خودرو در مقایسه با سال گذشته رشد ۲۱ درصدی داشته است.

به گفته وی، طی سال جاری ۱۴۲ هزار دستگاه انواع سواری و وانت توسط ایران خودرو تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی در مورد انجام تعهدات ایران خودرو در زمینه خودروهایی که تولیدشان متوقف شده نیز گفت: موضوع واگذاری برخی خودروها مانند سوزوکی، دانگ فنگ و تندر که تولیدشان امکان پذیر نیست نیز درحال تعیین تکلیف است. همچنین تعهدات پژو ۲۰۰۸ نیز به طور کامل اجرایی شده است.

رحمانی با بیان اینکه تعهدات ۱۳ محصول به روز شده است، افزود: با توجه به شرایط موجود، تامین برخی قطعات با تاخیر روبرو شده اما با ترخیص قطعات از گمرک به ویژه قطعات های تک،‌ تکمیل خودروهای ناقص در حال انجام است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد