سرویس: استان ایلام
کد خبر: 44920
|
14:42 - 1399/03/08
نسخه چاپی

مدرس دانشگاه عنوان کرد؛

والدین نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند/حادثه قتل دختر 13 در پی زنجیره ای از آسیب ها رخ داد

والدین نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دارند/حادثه قتل دختر 13 در پی زنجیره ای از آسیب ها رخ داد
مدرس دانشگاه گفت:در حوزه رفتاری هم والدین و هم در حوزه رفتار دختر 13 ساله، آسیب های شدید وجود داشته که ساماندهی و مشاوره لازم انجام نشده که خودشان تصمیم گرفتند و دست به فرار زدند.

"علی مصطفی وندی"، مدرس دانشگاه درگفتگو باخبرنگار  ایلام بیداردر ایوان به مبانی شکل گیری فرایند صحیح رشد و شکل گیری شخصیتی اشاره کرد و گفت:چنانچه درزمانی به شکل صحیح اتفاق نیفتد باعث می شود در کل تربیت تحت تاثیر قرار دهد
مصطفی وندی با بیان اینکه نگرانی های اصلی ما الان در ارتباط دختران و پسران در سنین پایین است، اظهار کرد: امروز زمزمه های ابتدایی ها با هم درمورد ازدواج و... است در حالی که این باید در سن و شرایط خودش اتفاق بیفتد.
وی افزود: در حوزه رفتاری هم والدین و هم در حوزه رفتار دختر 13 ساله، آسیب های شدید وجود داشته که ساماندهی و مشاوره لازم انجام نشده که خودشان تصمیم گرفتند و دست به فرار زدند.


وی بیان داشت:معمولا تجربه نشان داده این ارتباط ضعیف و عدم توجه کافی باعث می شود که به سمت دیگران گرایش پیدا کنند و توجه نکنند که فرد سن بالایی دارد و این کفایت لازم را ندارد اما اعتماد نکردند و خود خودشان اقدام کردند و بحث فرار از منزل انجام شد و بعد هم متاسفانه با تحریک خانواده که قتل صورت گرفته است.
این مدرس دانشگاه  با بیان اینکه اگر خطاهایی هم که صورت گرفته و می خواستند ازدواج کنند بازهم نیاز به راهنمایی داشتند، گفت: متاسفانه در کشورما آنچه که غفلت می شود مشاوره های پیش از ازدواج است.
وی با اشاره به نگاه های مغرضانه رسانه های معاند به این حادثه، گفت: متاسفانه این رسانه ها مبانی شرعی و دین را خوب نمی شناسند و اگر موضوعی عنوان می شود فقط یک جنبه از مبحث را می گیرند و بزرگنمایی می کنند .

انتهای پیام/الف

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب