سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 44736
|
08:19 - 1399/02/31
نسخه چاپی

نظر شهید جهان‌آرا درباره برادر منافقش چه بود؟

نظر شهید جهان‌آرا درباره برادر منافقش چه بود؟
این روزها کتاب «جهان آرا» از سوی انتشارات یازهرا منتشر شده است. در بخشی از این کتاب و در یادداشت روزانه شهید جهان‌آرا در سال ۵۹ درباره برادر منافقش که سال ۶۷ اعدام شد، می خوانیم...

به گزارشايلام بيدار، آنچه در ادامه می خوانید، بخشی از وارونه گویی های آقای احمد منتظری درباره حسن جهان آرا  (برادر شهید محمدعلی جهان آرا) در گفتگو با سایت "ایران وایر"، در بهار ۱۳۹۶ است.

خبرنگار می پرسد:‌ شاید این موضوع به دلیل حرف های ایشان (آیت الله منتظری) در انتقاد از اعدامها مطرح شده است.

احمد منتظری می گوید:‌ آیت الله منتظری از حقوق افرادی حمایت کردند که جرم شان سبک بود و فقط به زندان محکوم شده بودند. اگر مجاهدین خلق دستگیر شده جرم قابل توجهی داشتند، قبلا اعدام شده بودند.| بگذارید مثالی بزنم، آقای «حسن جهان آرا»، برادر شهید «محمد جهان آرا» صرفا به خاطر فروش نشریه «مجاهد» در سن ۱۵ سالگی دستگیر شده و به پنج سال زندان محکوم شده بود. تا شش سال او را در زندان نگه داشته بودند و سال ۶۷ اعدامش کردند. بسیاری از کسانی که در ۶۷ اعدام شدند، حکم باز داشتند؛ یعنی طوری به آنها اعتماد داشتند که شبها می رفتند منزل و روزها به زندان می آمدند و مقامات زندان به بی خطر بودن آنها یقین داشتند ولی در آن زمان، آنها هم اعدام شدند.

این روزها کتاب «جهان آرا» از سوی انتشارات یازهرا منتشر شده است. در بخشی از این کتاب و در یادداشت روزانه شهید جهان‌آرا در سال ۵۹ درباره برادر منافقش که سال ۶۷ اعدام شد، می خوانیم:

بسمه تعالی

گزارش شنبه ۱۳ دی ۱۳۵۹

 امروز هم کار خاصی انجام ندادم. فقط برای خرید مقداری وسائل، صبح رفتیم بیرون و تا عصر خانه بودم؛ و عصر رفتیم اول خانه ی مهین، زن برادر اسیرم (محسن) و بعد رفتیم خانه ی اشرف و عالیه و بعد هم رفتیم خانه ی پدرم که ساعت در حدود ده بود که من آنجا بودم، که مقداری پدرم صحبت کرد و از من سئوال کرد که آیا راست است که مجاهدین را ده سال زندانی داده اند و آیا اینکه آنها را شکنجه داده اند که من گفتم به خاطر جنگ هم که شده است، بهتر بود به آنها اعدام بدهند. چون از رژیم کافر صدام بدتر با ما برخورد کرده اند. و همین حسن در حدود سی الی چهل برگ فقط در مورد من و سپاه خرمشهر به سازمانش گزارش داده است. و کلیه ی رمزها و کدهای نیروهای نظامی را آن ها جمع کرده اند، و بی سیم من را هم گوش میکردند و [...] بوده است.
بعد از خانه ی پدرم به خانه آمدیم. .

حسن، برادر کوچکتر سید محمدعلی جهان آرا بود که عضو سازمان مجاهدین خلق بود و در سال ۱۳۶۷ اعدام شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد