سرویس: استان ایلام
کد خبر: 44708
|
13:44 - 1399/02/29
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

برگزاری نماز عید فطر تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است

برگزاری نماز عید فطر تابع مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: نماز عید سعید فطر به احتمال زیاد در شهر ایلام و شهرستان هایی که از نظر ابنلا به کرونا وضعیت سفید ندارند، برگزار نمی شود.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار"، ظهر امروز در نشست شورای زکات استان با محوریت جمع آوری زکات فطره در این استان، اظهار کرد: ضرورت دارد فرهنگ پرداخت و محل مصرف زکات فطره در جامعه ترویج داده شود و احکام، موازین شرعی و فواید و آثار آن بیان شود.

وی تصریح کرد: افراد روزه دار که به طور قطع، زکات فطره خود را پرداخت می کنند ولی برخی افراد که روزه دار نیستند فکر می کنند که نباید زکات فطره را پرداخت کنند، در حالی که فرقی بین روزه دار و غیر روزه دار در امر پرداخت زکات فطره  وجود ندارد و زکات فطره جزئی از روزه است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه همانطور که روزه تاثیرات و  برکات معنوی، اقتصادی و جسمانی دارد، زکات فطره هم نقش مهمی در  بعد معنوی و جسمانی فرد دارد، افزود: پرداخت زکات فطره مکمل و تکمیل کننده روزه و یک ماه عبادت بندگان در درگاه خداوند باریتعالی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر ترویج فرهنگ زکات از طریق رسانه های جمعی، فضای مجازی و به ویژه صدا و سیما، یادآور شد: در مصرف کردن زکات و نوع آن از جمله  کفاره روزه عمد و غیرعمد باید به احکام شرعی توجه کرد چرا که محل مصرف کفاره عمد و غیرعمد متفاوت است و همچنین در پرداخت زکات نیز باید فقرا و نیازمندان را با توجه به شرایط شیوع کرونا در اولویت قرار داد.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی و فرهنگی همانند سال های گذشته همکاری لازم را  در زمینه جمع آوری زکات داشته باشند، افزود: افرادی که نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام می کنند باید ساماندهی شده و از سوءاستفاده برخی سودجویان در خصوص جمع آوری زکات در این ایام خودداری  شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه نهاد تصمیم گیرنده در خصوص بحث زکات شورای زکات استان است، یادآور شد: موسسه های خیریه ای که مورد تائید شورای زکات استان هستند، می توانند نسبت به جمع آوری زکات فطره اقدام کنند و اولویت اول در جمع آوری زکات، توجه به سفره نیازمندان جامعه است.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با اشاره به برگزاری نماز عید فطر در سطح مناطق مختلف استان، بیان کرد: در خصوص برگزاری نماز عید سعید فطر در مرکز استان و شهرستان های تابعه، تابع نظر و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، نماز عید سعید فطر به احتمال زیاد در شهر ایلام و شهرستان هایی که از نظر ابنلا به کرونا وضعیت سفید ندارند، برگزار نمی شود.

وی با بیان اینکه اگر در روزهای آینده دستورالعمل جدیدی مبنی بر برگزاری نماز عید سیعد فطر ابلاغ شد، اطلاع رسانی می شود، خاطرنشان کرد: نماز عید سعید فطر در شهرستان های که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا سفید اعلام شده است با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد