سرویس: استان ایلام
کد خبر: 44501
|
08:54 - 1399/02/19
نسخه چاپی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:

قلعه والی ایلام مرمت و بازسازی می‌شود

قلعه والی ایلام مرمت و بازسازی می‌شود
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از مرمت و بازسازی قلعه والی توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره‌کل خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، عبدالمالک شنبه‌زاده ابا اعلام این خبر اظهار کرد: با اختصاص اعتبار ملی، عملیات اجرایی مرمت و بازسازی بخش‌هایی از قلعه تاریخی والی که دچار فرسودگی شده‌اند، توسط استادکاران سنتی و با نظارت کارشناسان این اداره‌کل انجام می‌شود.

وی افزود: عملیات اجرایی که برای مرمت قلعه والی (موزه مردم‌شناسی) شهر ایلام انجام می‌شود، شامل تعمیرات موضعی بخش‌های آسیب‌دیده معماری بنا، بندکشی دیوارها، آجرفرش پشت‌بام، سفیدکاری، نازک‌کاری، رنگ‌آمیزی در و پنجره و … است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تصریح کرد: قلعه والی یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان ایلام و مربوط به دوران قاجار است و مهم‌تر از همه اینکه این قلعه محل موزه مردم‌شناسی و نمادی از فرهنگ و هنر استان است.

وی اضافه کرد: قلعه والی در زمینی به مساحت ۴۶۸۷ مترمربع احداث شده است که از این مقدار زمین، فضای سبزی به مساحت ۱۷۹۲ مترمربع در ضلع جنوبی باقی مانده است.

شنبه‌زاده گفت: بنای قلعه والی به شماره ۱۷۹۸ در تاریخ ۷۶/۹/۳ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و هم اکنون موزه مردم‌شناسی در این بنا دایر است و مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد