سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 43606
|
09:21 - 1399/01/13
نسخه چاپی

قربانیان کرونا در آمریکا از تلفات جنگ افغانستان بیشتر شد

قربانیان کرونا در آمریکا از تلفات جنگ افغانستان بیشتر شد
تعداد افرادی که در آمریکا بر اثر کروناویروس کشته شده اند فراتر از تلفاتی است که این کشور در جنگ با افغانستان (طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا) متحمل شده است و به زودی شمار کشته ها از آمار حملات 11 سپتامبر عبور می کند.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از "تیتریک"؛ تعداد افرادی که در آمریکا بر اثر کروناویروس کشته شده اند فراتر از تلفاتی است که این کشور در جنگ با افغانستان (طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا) متحمل شده است و به زودی شمار کشته ها از آمار حملات 11 سپتامبر عبور می کند.

به گفتهنیوزویک، بر اساس اطلاعات گردآوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، تعداد کشته های کووید19 در آمریکا تا این لحظه به 3173 نفر رسیده و از تلفات 2445 نفری ثبت شده در بین پرسنل و غیر نظامیان پنتاگون به دلیل مداخله نظامی به رهبری آمریکا در افغانستان و مأموریت های مربوط به 7 اکتبر سال 2001 و 23 مارس سال جاری (2020) پیشی گرفته است.

در حالی که دونالد ترامپ در کشور خود با بزرگترین شیوع کروناویروس جهانی مبارزه می کند، دولت او به دنبال این است تا روند صلح تاریخی در افغانستان جایی که طرف های متخاصم در میان نا آرامی ها و همه گیری کنونی سعی در انجام مذاکرات داشته اند را تضمین کند.

دولت تحت حمایت آمریکا و مستقر در کابل و جنبش شورشی های طالبان نخستین مذاکرات درون افغانستانی خود را برگزار کردند، اما طالبان عقب نشست و در 29 فوریه استدلال کرد که تیم دولت سیاست اصولی ما و توافق منعقد شده با آمریکا را نقض می کند.

آمریکا و طالبان از دولت "محمد اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان خواسته اند تا به ویژه به دلیل نگرانی های ناشی از کروناویروس سریعا 5000 زندانی در بازداشت دولت را آزاد کند.

در حالی که آمریکا تاکنون بیش از 160000 مورد بیماری کروناویروس ثبت کرده، 4 کشته و 5 بهبود یافته در میان 174 مورد تأیید شده از این بیماری در افغانستان وجود دارد.

ترامپ با توصیف گسترش سریع این ویروس در آمریکا طی نشست مطبوعاتی گفت: "احتمال دارد که اوج مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس در کشور طی 2 هفته آتی باشد."

"آنتونی فاسی" مدیر انستیتوی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا گفت که با توجه به آمار کنونی، تلفات ناشی از کووید19 در آمریکا می تواند با میلیون ها عفونت به 100،000 تا 200،000 نفر برسد.

ترامپ گفت که ممکن است بدون دخالت دولت و عدم رعایت فاصله اجتماعی در جامعه بیش از 2.2 میلیون نفر کشته شوند.

جنگ داخلی آمریکا که همچنان کشنده ترین درگیری در طول تاریخ این کشور است، حدود 620،000 تلفات داشت. علاوه بر جنگ، بیماری منجر به مرگ بسیاری از سربازان در سال های 1861 و 1865 شد.

در حال حاضر، آزمایش کووید19 صدها نفر از پرسنل پنتاگون مثبت بوده و ارتش آمریکا اقدامات جدی در راستای جلوگیری از شیوع بیماری در سراسر کشور انجام داده است. این اقدامات شامل لغو تمرین های اصلی، محدودسازی تحرکات و خروج از پایگاه های خط مقدم در عراق که منجر به افزایش تنش ها میان نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان محلی شده، می شود.

ترامپ از اداره درگیری ها و بازگرداندن نیروهای نظامی به کشور توسط دو رئیس جمهور پیشین آمریکا انتقاد کرده و در واکنش به تهدید ایران حضور نظامی آمریکا در بخش هایی از خاورمیانه را گسترش داده و این امر باعث افزایش شدید شیوع کروناویروس جدید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد