سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43267
|
09:47 - 1399/01/03
نسخه چاپی

سیر تا پیاز رویدادهای جریان ساز استان ایلام در سال 98؛

از شکست تلخ اصلاحات در انتخابات تا ایلامی معلولی که سر از افغانستان درآورد + تصاویر

از شکست تلخ اصلاحات در انتخابات تا ایلامی معلولی که سر از افغانستان درآورد + تصاویر
استان ایلام در طی سال 98 شاهد یکسری خبرهایی بود که بعضا برخی از این اخبار همه استان را در می گرفت، اخباری که گاها تا ماه ها و یا هفته ها مردم آن را دنبال می کردند.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::استان ایلام در طی سال 98 شاهد یکسری خبرهایی بود که بعضا برخی از این اخبار همه استان را در می گرفت، اخباری که گاها تا ماه ها و یا هفته ها مردم آن را دنبال می کردند.

یکی از مواردی که باعث شد تا این دست از اخبار در صدر سایر اخبار و رویدادها قرار گیرد، جذابیت ها و یا ماجراجویی های خاص آن رویدادها بوده است.

یکی از این اخبار مربوط به گم شدن یکی از جامعه معلولان استان بود که تا ماه ها استان و کشور درگیر این موضوع بودند و حتی رسانه های کشور به طور مرتب اخبار وی را پیگیری می کردند.

ایلامی معلولی که سر از افغانستان درآورد

ماجرا از انجا شروع شد که "حامد آس" ساکن بخش مهر شهرستان ملکشاهی ایلام که به‌طور مادرزاد کر و لال است، در تاریخ بیستم آبان ماه گذشته به‌قصد زیارت امام رضا(ع) خانه را بدون اطلاع والدینش ترک می‌کند که در شهرستان خرم‌آباد استان لرستان توسط عوامل انتظامی کلانتری 12 دستگیر می‌شود.

حامد آس که قصد داشته با موتورسیکلت به مشهد برود، دستگیر و موتور وی نیز به پارکینگ منتقل می‌شود، وی در جریان اغتشاشات آبان ماه به خاطر عدم توانایی در تکلم به اشتباه از اتباع افغانی تصور شده و بر همین فرضیه به کشور افغانستان تبعید شد.

به گفته پدر حامد، فرزندش دارای گوشی تلفن همراه بوده و تمامی شماره خانواده و حتی عکس های خانوادگی در این گوشی موجود بوده است.  بعد از اینکه هیچ مدرکی همراه حامد نبوده، به بهانه اینکه حامد شبیه اتباع افغانی است به اسم «باباخان» وی را به کشور افغانستان منتقل می کنند.

تصویری از حامد آس بعد از پیدا شدن در افغانستان

با ورود خانواده وی و سفر به کشور افغانستان و با همکاری کنسولگری ایران در افغانستان بعد از چند هفته بالاخره وی در شهر هرات پیدا شد.

ماجرای تلخ حامد آس اما با حالتی خوش به پایان رسید و در نهایت با پشت‌سر گذاشتن تمامی اتفاقات، به آرزویش رسیده و به بارگاه منور رضوی مشرف شد.

شکست تلخ اصلاح طلبان در انتخابات مجلس

اصلاح طلبان که از ماه ها قبل از انتخابات فعالیت های خود را برای کرسی های نمایندگی مجلس ایلام آغاز کرده بودند این بار تجربه سنگینی را تجربه کردند.

از این اردوگاه خبر می رسید که قرار است به هماهنگی لازم برای اعلام و حمایت کاندید خود برسند برای همین این مسئله را در بوق  و کرنا کردند که همه جریان اصلاحات در استان از کاندید مودر نظر حمایت می کنند.

اما چند روز بعد زخم شکاف میان این جریان سر باز کرد و پارلمان اصلاحات استان ایلام برخلاف چند گروه قلیل سیاسی اصلاح طلب اعلام کرد از هیچ گزینه خاصی حمایت نمی کند.

همین خبر کافی بود تا شدت اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان نمایان شود و خود را برای شکستس سنگین اماده کنند البته نه اینکه شکست این جریان به دلیل اختلاف میان باشد بلکه عملکرد بسیار ضعیف این جریان در طول چهار سال گذشته است بطوریکه به جای پرداختن به مسایل اصلی بیشتر به فکر مسائل حزبی بودند.

همین باعث شد تا مردم در دوم اسفند ماه به این جریان "نه" محکم بگویند تا این جریان یک بار برای همیشه تلنگری خورده و به فکر مردم و مشکلات استان باشند.

ماجرای کمبود بنزین از شایعه تا واقعیت

یکی از مهمترین مواردی که بسیار بر روی آن در روزهای کرونایی بر روی آن از سوی برخی فرصت طلبان تمرکز می شد ارائه اخبار جعلی و شایعه پراکنی بود تا حس ترس را در مردم ایجاد کنند.

برای نمونه در یکی از شب های منتهی به سال شایعه کمبود بنزین باعث شلوغی صف های پمپ بنزین در سطح شهر ایلام شد که این امر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرد.شایعه کمبود بنزین در حالی مطرح شد که همه پمپ بنزین هاید استان در حال فعالیت بودند و هیچ اطلاعیه قبلی مبنی بر کمبود و یا تعطیلی پمپ بنزین ها منتشر نشده بود.

 

در همین راستا پیگیری های خبرنگار ایلام بیدار نشان داد صف های شلوغ در پمپ بنزین های سطح شهر ایلام به علت وجود صاحبان خودروهایی بود که از سهمیه آنها در ماه های گذشته و در کارت های سوخت شان باقی مانده است.

در همین راستا شرکت ملی پخش فراورده های نفتی در اطلاعیه ای مهمی اعلام کرد قرار نیست آخر اسفند ماه سهمیه ای کم شود یا به عبارت عامه سهمیه بنزین از فردا بسوزد ، زمان شش ماهه، انتهای فروردین به پایان می رسد نه اسفند که البته ممکن است با شرایط پیش آمده این زمان تمدید نیز بشود.

تأیید انتخابات حوزه شمالی ایلام با تأخیر

یکی دیگر از مواردی که مردم آن را تا هفته ها پیگیری کردند اخبار مربوط به صحت انتخابات حوزه شمالی استان ایلام بود، با توجه به اینکه صحت حوزه جنوبی تأیید شده بود.

عدم اعلام همزمانی صحت انتخابات حوهز شمال با حوهزجنوب باعث شد تا مردم دررسانه ها و فضای مجازی اخبار صحت نهایی این حوزه را با شدت بیشتری دنیال کنند که در نهایت و طی هفته های گذشته نیز صحت انتخابات حوزه شنالی ایلام نیز تأیید شد.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب