سرویس: استان ایلام
کد خبر: 43220
|
09:11 - 1398/12/29
نسخه چاپی

سفیر ایران درعراق:

تمامی مرزهای کشور با عراق برای مقابله با کرونا بسته شده است

تمامی مرزهای کشور با عراق برای مقابله با کرونا بسته شده است
در دیدار سفیر ایران در عراق و استاندار ایلام بر لزوم بسته ماندن مرز بین المللی مهران به منظور مهار ویروس کرونا تاکید شد.

به گزارشايلام بيدار، "قاسم سلیمانی"، استاندار ایلام در دیدار با سفیر ایران در عراق بر ضرورت راه اندازی بازارچه های چیلات، چنگوله و هلاله شمالی تاکید کرد.

وی اظهار کرد: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده است و باتوجه به دستور معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر ایجاد و راه اندازی مرز هلاله شمالی، زیرساخت های این مرز نیز در حال ساخت است.

استاندار ایلام با اشاره به این که پیگیری های زیادی در زمینه بازگشایی مرز چیلات انجام شده است، گفت: ما تمام زیرساخت های لازم در مرز چیلات را آماده کرده ایم و منتظر هستیم که طرف عراقی نیز پای کار بیاید و ضرورت دارد در این خصوص از طرف وزارت امورخارجه این موضوع پیگیری شود.

سلیمانی افزود: بازگشایی مرز چیلات با توجه به کوتاهی مسیر تحول بزرگی در مراودات و مبادلات تجاری، اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور ایران و عراق ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار داشت: البته مرز چنگوله مورد تأیید و تصویب دولت عراق قرار گرفته است و فقط نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها از جانب این کشور دارد.

همکاری همه جانبه برای ایجاد گذرگاه های جدید

سفیر ایران در عراق نیز در این نشست قول مساعدت و همکاری همه جانبه را برای راه‌اندازی مرزهای مورد نظر استان در دولت عراق داد.

ایرج مسجدی اظهار داشت: در زمینه همکاری های مرزی، مبادلات تجاری و ترددها هر گونه اقدام و پیگیری که لازم باشد از طریق دولت عراق انجام خواهیم داد. 

وی در این دیدار با اشاره به موضوع بیماری کرونا در کشور گفت: برای پیشگیری و مقابله با این بیماری تمام مرزهای کشور با عراق بسته شده است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب