سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 42347
|
08:25 - 1398/11/27
نسخه چاپی

رابعه مدنی: «بوسیدن روی ماه» غمی مادرانه دارد/ زنها از ابتدای عالم مظلوم تر بوده‌اند!

رابعه مدنی: «بوسیدن روی ماه» غمی مادرانه دارد/ زنها از ابتدای عالم مظلوم تر بوده‌اند!
رابعه مدنی گفت: این کار بسیار احساسی و درباره غم مادرانه بود. اما از تلخی آن گرفته بودند مثلا همین که من نوشابه زرد و کباب و شله زرد می‌خوردم و سر به سر خانم یزدان بخش می‌گذاشتم. خیلی خوش گذشت و کار خوبی بود.

به گزارشايلام بيدار،  حسین کلهر و قدسیه صالحی امروز در برنامه «سلام صبح بخیر» میزبان رابعه مدنی بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت روز مادر بودند.

مدنی در ابتدا گفت: امروز یک روز بسیار زیبا برای همه مسلمین است چون تولد بانوی اول دنیا است؛ زهرا مرضیه از همه بانوان بالاتر است. از مقام، ایمان، عبادت و همه چیز. من چه قابلم که بحث حضرت زهرا (س) را بگویم.

وی افزود: این روز خوب را به خانم های ایرانی و خانم‌های مسلمان تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم گشایشی به حال ایران و ایرانیان شود.

این بازیگر در پاسخ به اینکه چه هدایایی برای روز مادر دریافت کرده، ادامه داد: همین که بچه ها می آیند در اتاق را باز می کنند خیلی خوب است. همیشه بهشان می گویم همین که می آیید خیلی خوب است و توقع کادویی ندارم. آنها جوان هست و پله های اول زندگی هستند و می خواهند بالا بروند، من که تا بالای کوه بالا رفته ام. محبت بچه ها از همه چیز برایم بالاتر است.

مدنی تاکید کرد: مادر و پدرها از نسل جوان توقع دارند. یادتان باشد خودتان بچه‌دار می‌شوید و با این دست بدهید با این دست پس می‌گیرید. در دستگاه خلقت الهی هیچ چیز گم نمی شود. نعوذبالله عدل الهی و بهشت و جهنم دروغ نیست اما همه چیز را اینجا هم پس می‌دهیم.

وی ادامه داد: پدر و مادرها هیچ توقعی ندارند از بودجه شما هم مطلعند شده یک جفت جوراب برایشان بگیرید.

کلهر هم به شوخی گفت: سطح توقع مادرها تا سطح توقع پدرها پایین آمده است! به یک جفت جوراب راضی هستند.

مدنی با بیان اینکه خوشبختانه بچه‌های خوبی دارم یادآور شد: دو پسرهایم یک سال تفاوت سنی دارند و بچه‌های خوبی بودند اما وقتی جایی می‌رفتیم و من روی دستم به اضافه می‌کشیدم می‌فهمند کاری کرده‌اند که ناراحت شده‌ام و با خودشان می‌گفتند بیچاره شدیم مادرمان علامت داد!

بازیگر نقش مامان بزرگه در «وضعیت سفید» تاکید کرد: زن باید با مرد بسازد. زندگی یک تعامل است و زن و مرد باید با هم کنار بیایند. البته زنها از ابتدای عالم مظلوم تر بوده‌اند!

وی درباره «بوسیدن روی ماه» گفت: این کار بسیار احساسی و درباره غم مادرانه بود. اما از تلخی آن گرفته بودند مثلا همین که من نوشابه زرد و کباب و شله زرد می‌خوردم و سر به سر خانم یزدان بخش می‌گذاشتم. خیلی خوش گذشت و کار خوبی بود.
مدنی درباره تفاوت مادران دیروز و امروز اظهار کرد: احساس مادرانه هیچ فرقی نمی کند. حتی حیوانات هم احساس مادرانه دارند. احساس مادری چیزی نیست که آن را کسب کنی و در ذات همه مادران هست و غریضی است. بچه من که تب می کرد تا صبح محال بود بخوابم. گریه می کردم و بچه را دور اتاق می‌چرخاندم.

مادر امیرشهاب رضویان کارگردان سینما و تلویزیون درباره فرزندان دیگرش گفت: پسر دیگرم آمریکا است و در کار مهندسی است. دخترم خانه دار است. نوه ام هم در کار سینما است تا ببینیم چه می‌شود.

وی در پایان گفت: حرمت پدر و مادرهایتان را داشته باشید، یادتان باشد شما هم یک روز پیر می‌شوید و به بچه‌ها نیاز پیدا می‌کنید. نیاز عاطفی وگرنه الهی که هیچ پدر و مادر نیاز مادی به کسی نداشته باشد.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد