سرویس: استان ایلام
کد خبر: 42165
|
16:25 - 1398/11/20
نسخه چاپی

مدیرکل بنیادشهید استان ایلام:

فعالیت های مبارزاتی حول روحانیون برنامه ریزی می شد/ برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در21 بهمن

 فعالیت های مبارزاتی حول روحانیون برنامه ریزی می شد/ برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در21 بهمن
مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان ایلام از برگزاری یادواره شهدای روحانی استان در روز روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، اسدالله تولیده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در گفتگو با ایلام بیدار ایثار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای روحانی، اظهار کرد: جامعه روحانیت معزز در دوران انقلاب به پیروی از حضرت امام خمینی (ره) پیشاپیش مردم بود و نقش زعامت مردم را برعهده داشت.

وی با بیان اینکه شیوه فعالیت مردم توسط روحانیت ترسیم می شد، تصریح کرد: فعالیت های تبلیغی و مبارزاتی پیش از انقلاب، حول علما و روحانیون برنامه ریزی و اجرا می شد، از این رو باز خورد آن نیز آشنائی مردم ایران با روحیه جهاد و ایثار بود.

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس را نیز برجسته توصیف کرد و افزود: ضرورت دفاع از کشور، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن متجاوز و همچنین ایثار و از خودگذشتگی آموزه هایی است که مردم ایران در دوران دفاع مقدس از روحانیت بر گرفته اند.

دبیر ستاد برگزاری یادواره شهدای روحانی استان ایلام تشویق و ترغیب مردم به حضور در میدان های نبرد را نیز از دیگر فعالیت های روحانیت در دوران دفاع مقدس برشمرد و ادامه داد: این قشر عزیز علاوه بر حضور پر رنگ خود در میدان نبرد، با ایجاد روحیه ایستادگی، امید و اطمینان به تحقق وعده های الهی در میان رزمندگان، نقش ارزنده و روحیه بخشی را در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

وی از روحانیون برجسته ی استان ایلام در دوران انقلاب و پس از آن در دفاع از کشور یاد کرد و گفت: مرحوم آیت الله عبدالرحمن حیدری ایلامی یکی از علمایی بود که همه زندگی خود را وقف انقلاب کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان از برگزاری یادواره مرحوم آیت الله حیدری ایلامی و یادواره شهدای روحانی بصورت همزمان خبر داد و افزود: برگزاری یادواره و گرامی داشت نام شهدا کمترین کاری است که می توان در جهت پاس‌داشت مقام والای آنان انجام داد.

وی تعداد شهدای روحانی استان را ۱۱ نفر و آمار شهدای انقلاب را ۱۰ نفر اعلام کرد و گفت: هدف از برگزاری یادواره مرحوم آیت الله حیدری ایلامی و یادواره شهدای روحانی، تجلیل از فعالیت های تربیتی علمای برجسته استان به ویژه آیت الله حیدری ایلامی و همچنین آشنایی نسل جوان با رشادت های شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس است.

اسدالله تولیده با تقدیر از دستگاه ها و ارگان هایی که در برگزاری یادواره مرحوم آیت الله حیدری ایلامی و یادواره شهدای روحانی همکاری داشته اند، گفت: با تشکیل جلسات متعدد، برنامه ریزی لازم به گونه ای انجام شده که از همه ظرفیت های استان در جهت برگزاری هرچه با شکوه تر این مراسم استفاده شود.

وی در پایان ضمن دعوت از همه آحاد و اقشار جامعه به شرکت در این یادواره، خاطر نشان ساخت: این مراسم ساعت ۱۰ روز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه، در مسجد جامع شهر ایلام برگزار می شود.

انتهای پیام/ش

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب