سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 40270
|
06:24 - 1398/09/21
نسخه چاپی

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام :

صلاحیت داوطلبان مجلس یازدهم ایلام ۲۶ آذرماه اعلام می‌شود

صلاحیت داوطلبان مجلس یازدهم ایلام ۲۶ آذرماه اعلام می‌شود
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: ۲۶ آذرماه جاری صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

به گزارشايلام بيدار"محمد نودری"، معاون سیاسی امنیتی استاندار،ایلام گفت: کار تایید صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هیات‌های اجرایی آغاز شده و تا ۲۶ آذرماه جاری صلاحیت داوطلبان را بررسی و به فرمانداران ابلاغ می‌شود.

وی اظهار کرد:یک روز پس از ابلاغ تایید یا رد صلاحیت، داوطلبان رد صلاحیت شده به مدت چهار روز فرصت دارند روز شکایت خود را به هیات نظارت برای بررسی ابلاغ کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام افزود: پس از آن هیات نظارت طی ۲۰ روز از دوم تا ۲۱ ام دی کار رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهار نظر در خصوص صلاحیت همه داوطلبان را پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت انجام داده و به فرمانداران حوزه‌های انتخابیه اعلام می‌کند.

وی تاکید کرد: پس از این مرحله در مدت ۲۰ روز از ۲۲ دی تا ۱۱ بهمن، فرمانداران حوزه‌های انتخابیه مراتب تایید یا رد صلاحیت را به داوطلبان اعلام کرده و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده را دریافت و اظهار نظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص همه داوطلبان را به وزارت کشور اعلام می‌کنند.

نوذری اضافه کرد: پس از این مرحله در مدت سه روز نیز از ۱۲ تا ۱۴ بهمن شکایت داوطلبانی که در سیر مراحل قبلی تایید شده‌اند اما شورای نگهبان نظر به رد صلاحیت آنان دارد، دریافت می‌شود.

نوذری یادآور شد: رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان و اعلام آن به وزارت کشور از ۱۵ تا ۲۱ بهمن ادامه دارد که در نهایت ۲۲ بهمن ماه اعلام قطعی اسامی نامزدها به حوزه‌های انتخابیه توسط وزارت کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنها نیز به مدت هفت روز از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و دوم اسفندماه نیز زمان برگزاری انتخابات و اخذ رای از واجدان شرایط در تمامی حوزه‌های انتخابیه است.

لازم به ذکر است، با پایان ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم(۱۶ آذر) ۱۲۹ داوطلب در استان ایلام ثبت‌نام کرده‌اند که از این میزان ۹۴ نفر در حوزه شمالی(ایلام) و ۳۵ نفر نیز در حوزه جنوبی (دهلران ) ثبت‌نام کرده‌اند.

استان ایلام دارای سه کرسی از صندلی‌های مجلس شورای اسلامی است.

 انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب