سرویس: استان ایلام
کد خبر: 40121
|
12:47 - 1398/09/17
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

خروجی دانشگاه‌ها تربیت دانشجویان بر مبنای مکتب اسلامی باشد

خروجی دانشگاه‌ها تربیت دانشجویان بر مبنای مکتب اسلامی باشد
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گفت: مقابله باسیاست‌های شوم آمریکای جنایتکار یکی از رسالت‌های خطیر دانشجویان است.

به گزارشايلام بيدار، حجت‌الاسلام "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در مجتمع رفاهی شهر ایلام، اظهار کرد: 16 آذر روز تبلور اراده ظلم‌ستیزی و بیداری انقلابی دانشجویان در برابر ظلم است.

وی بابیان اینکه مطالبه گری، نشاط و جوانی سه شاخصه مهم و از ویژگی‌های دانشجویان است، تصریح کرد: دانشجویان همواره نقش مهمی در تحولات کشور ایفا کرده‌اند و اگر مطالبه گری و نشاط دانشجویان در مسیر درست قرار گیرد موجب رشد و تعالی جامعه خواهد شد.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز دانشجویان به برکت نظام و انقلاب اسلامی باافتخار در سکوی نخست علم و دانش قرار دارند، یادآور شد: دانشجویان به‌عنوان قشر پیشگام، مطالبه گر و روشن‌فکر می‌توانند بخش عمده‌ای از جامعه را به دنبال خود بکشانند و در شرایطی قرار دارند که می‌توانند مطالبه گر باشند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار بابیان اینکه نظام سلطه و استکبار به‌شدت از پیشرفت و توسعه ایران اسلامی هراسان است، گفت: دشمن به دنبال خط دهی به دانشجویان و تعیین تکلیف برای آنان است، مقابله باسیاست‌های شوم آمریکای جنایتکار یکی از رسالت‌های خطیر دانشجویان است و دانشجویان هوشیار باشند.

وی با تأکید بر اینکه وظیفه دانشگاه‌ها و دانشجویان استقلال کشور و استقلال از وابستگی به خارج با جهاد علم و دانش است، گفت: بعد از حادثه تلخ ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ سه تن از دانشجویان قربانی اهداف آمریکایی شدند و این امر سبب شد روز دانشجو نه‌تنها برای دانشجویان بلکه برای ملت ایران به‌روزی ارزشمند تبدیل شود.

امام‌جمعه ایلام در ادامه با اشاره به اینکه دانشجویان با قدم برداشتن در مسیر علم و با توانمندی علمی و نشاط جوانی سرنوشت آینده کشور را رقم می‌زند، تصریح کرد: دانشجویان علاوه بر نقش مهم خود در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، در دوران دفاع مقدس و بعدازآن در عمران و سازندگی کشور نقش بسیار به سزایی ایفا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه خروجی دانشگاه‌های ما باید تربیت دانشجویان برم مبنای مکتب اسلامی باشد، افزود: دانشگاه مکانی است که علاوه بر فراگیری علم، نیاز کشور نیز در آن وجود دارد، دانشجو در کنار این مباحث به خودسازی و تزکیه نفس نیز خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تصرف لانه جاسوسی بعد از انقلاب اسلامی ازجمله فعالیت‌های ارزشمند نهضت دانشجویی بود که دانشجویان پیرو خط امام راحل با یک حرکت بی‌بدیل، دنیا را تکان دادند و کاری مهم انجام دادند که نقش انقلاب را در تاریخ بسیار ارزشمند کرد.

امام‌جمعه ایلام در پایان با تأکید بر لزوم بصیرت و هوشیاری دانشجویان، گفت: دشمن درصد نفوذ خود در بین دانشجویان به‌عنوان قشر متفکر، خلاق و آینده‌ساز کشور است که با تسخیر افکار آنان راه پیشرفت و توسعه کشور را سد کند.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب