سرویس: علمی و فناوری
کد خبر: 40089
|
07:41 - 1398/09/17
نسخه چاپی

6 ماهواره جدید به فضا رفت

6 ماهواره جدید به فضا رفت
چین ۶ ماهواره را از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan در استان شانشی شمالی در ساعت 4:52 بعد از ظهر (زمان پکن) به فضا فرستاد.

به گزارشايلام بيدار، چین ۶ ماهواره را از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan در استانشانشیشمالی در ساعت 4:52 بعد از ظهر (زمان پکن) به فضا فرستاد.

آنها توسط موشک(KZ-1A)) پرتاب شده و با موفقیت وارد مدار برنامه ریزی شده شده‌اند.

این دومین پرتاب از مرکز پرتاب Taiyuan در کمتر از شش ساعت پس از ارسال موشک KZ-1A که صبحامروز ماهواره Jilin-1 Gaofen 02B را به فضا فرستاد و رکورد جدیدی را برای صنعت هوا فضا چین رقم زد.

همچنین در مراکز پرتاب ماهواره‌ای تایوان در قابلیت‌های پرتاب سریع و راه اندازی اضطراری آن، موفقیتی اساسی حاصل شده است.

ماهواره‌های HEAD-2A و HEAD-2B نخستین دسته از ماهواره‌ها برای صورت فلکی Skywalker بودند که توسط شرکت HEAD Aerospace Technology Co.Ltd مستقر در پکن توسعه داده شد و با مسئولیت محدود آنها خدماتی نظیر نظارت بر محیط زیست و مواد را در اختیار کاربران جهانی قرار می‌دهند. تقویت ارتباطات و جمع آوری اطلاعات در مورد کشتی ها و هواپیماهای جهانی از دیگر خدمات این دو ماهواره است.

این ماهواره‌های جدید که Spacety-16 و Spacety-17 نام دارد ساخته شده توسط شرکت Spacety، آموزشی ویبولیتین مستقر در Changsha، استانهونان، ماهواره‌های سنجشی از راه دور میکرو نانو با وضوح متوسط ​​هستند که عمدتا برای جلوگیری از بروز بلایا، کاربردهای دریایی، سنجش از دور کشاورزی و قطبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

ماهواره های Tianqi-4A و Tianqi-4B که توسط یک شرکت فناوری پیشرفته در پکن ایجاد شده‌اند ماهواره‌هایی با مدار کم هستند؛ آنها خدماتی مانند انتقال داده جهانی اینترنت اشیاء، ارتباطات اضطراری و ردیابی مواد را ارائه می‌دهند.

«KZ-1A» یک موشک حامل سوخت جامد کم هزینه با قابلیت اطمینان بالا و یک دوره آماده سازی کوتاه است.

این موشک که توسط یک شرکت تحت مسئولیت شرکت علم و صنعتهوافضاچین ساخته شده، عمدتاً برای پرتاب میکروساتلیت‌های مدار پایین استفاده می‌شود.

انتهایپیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد