سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 40045
|
07:02 - 1398/09/16
نسخه چاپی

تک سلولی بی مغز ذهنیتش را عوض می کند

تک سلولی بی مغز ذهنیتش را عوض می کند
محققان دانشگاه هاروارد موفق به شناسایی یک ارگانیسم تک سلولی بی مغز شده اند که قادر به تغییر ذهنیت و طرز فکر خود است.

به گزارشايلام بيدار، موجوداتی که دارای میلیاردها سلول هستند به راحتی می توانند طرز فکر و ذهنیت خود را تغییر دهند، اما برای نخستین بار موجودی تک سلولی کشف شده که قادر به انجام برخی فرایندهای ذهنی پیچیده و از جمله تغییر طرز فکر است.

 

این ارگانیسم تک سلولی می تواند با بررسی برخی سلسله مراتب های تصمیم گیری، طرز فکر خود را عوض کرده و افکار جدیدی در پیش بگیرد.

موجود تک سلولی مذکور Stentor roeselii نام دارد و در آب های شیرین زندگی می کند. ظاهر این موجود شبیه به شیپور است و یک طرف بدن وی بسیار بزرگ و طرف دیگر بدن آن کوچک و باریک است. برخی موهای مژه مانند نیز در سراسر بدن این موجود وجود دارد که با چرخش های خود وضعیتی گرداب مانند را در اطراف بدن آن برای مکیده شدن مواد غذایی ایجاد می کنند.

این موجود در گذر زمان و در صورتی که تصمیمی را برای یافتن غذا یا اقدامات دیگر به نفع خود قلمداد نکند، می تواند طرز فکرش را عوض کند و برای رسیدن به هدف روش تازه ای را در پیش بگیرد. همچنین موجود یادشده قادر به تصمیم گیری سریع برای تغییر مسیر حرکت نیز هست. پژوهش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد روند تصمیم گیری در این موجود کماکان ادامه دارد.

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد