سرویس: سیاسی
کد خبر: 39891
|
23:04 - 1398/09/10
نسخه چاپی

اعلام همبستگی دانشجویان ایرانی با ملت عراق با اهدای گل به سفارت این کشور

اعلام همبستگی دانشجویان ایرانی با ملت عراق با اهدای گل به سفارت این کشور
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با حضور در مقابل سفارت عراق ضمن اهدای گل به کارکنان این سفارتخانه حمایت خود را از ملت عراق اعلام کردند.

به گزارشايلام بيدار،جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران با حضور در مقابل سفارت عراق در ایران ضمن اهدای گل به کارکنان این سفارتخانه حمایت خود را از ملت عراق اعلام کردند.

بنابراین گزارش این اقدام در پی فتنه انگیزی ایادی استکبار در عراق و حمله به  کنسولگری ایران در نجف و کربلا برای ایجاد اختلاف بین دو ملت ایران و عراق صورت گرفت.

* کسانی که سرکنسولگری ایران در نجف اشرف را به آتش کشیدند از مردم عراق نمی‌دانیم 

 سعید محمدی مسئول کمیته بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در این مراسم گفت: ما به عنوان دانشجویان دانشگاه تهران در اینجا حاضر شده ایم تا بگوییم که ملت ایران صف آشوبگران و اغتشاشگران در عراق را از صف ملت این کشور جدا می‌دانند.

وی ادامه داد: ما به هیچ وجه کسانی که سرکنسولگری ایران در نجف اشرف را به آتش کشیدند از مردم عراق نمی‌دانیم و آن‌ها را دست نشانده و ایادی آل سعود و دولت آمریکا می‌دانیم. محبت بین مردم ایران و عراق از قدیم الایام وجود داشته و در این سال‌ها هم به لطف زیارت اربعین و محبت زیادی که مردم عراق به زائران ایرانی کرده اند این محبت بیشتر هم شده است.

وی اضافه کرد: این محبت آنقدر ریشه دوانده که دشمنان ملت عراق نمی‌توانند بین این دولت ملت تفرقه افکنی کنند.
مسئول کمیته بین الملل و جهان اسلام بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دانشجویان ایرانی دوستدار ملت عراق هستند با این وجود ما آتش سوزی سرکنسولگری ایران در نجف اشرف را کار مردم عراق نمی‌دانیم.

* نمی‌گذاریم به روابط ایران و عراق خدشه وارد شود

 مفید وهاب مدیر اداری سفارت عراق نیز در جمع دانشجویان گفت: ملت عراق شیعه و دوستدار ملت ایران هستند با این وجود ما به هیچ عنوان نمی‌گذاریم به اشتراکات دو کشور خدشه وارد شود.

وی تاکید کرد: آتش سوزی سرکنسولگری ایران در نجف اشرف به هیچ وجه از جانب ملت عراق نبوده است با این وجود ما آینده بسیار خوبی را برای عراق پیش بینی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب