سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 39471
|
07:06 - 1398/08/25
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

جای خالی تعزیرات حکومتی در ملکشاهی

جای خالی تعزیرات حکومتی در ملکشاهی
با توجه به اهمیت وجود تعزیرات برای جلوگیری از تخلفات در حوزه اقتصادی، شهرستان ملکشاهی اداره تعزیرات ندارد.

به گزارشايلام بيدار، سازمان تعزیرات حکومتی وابسته به وزارت دادگستری است و این سازمان به صورت مستقل و تحت نظارت وزیر دادگستری به وظایف خود عمل می‌کند.

تعزیرات حکومتی به عنوان یک مرجع اختصاصی رسیدگی به تخلفات اقتصادی است؛ با توجه به اهمیت وجود تعزیرات برای جلوگیری از تخلفات در حوزه اقتصادی، شهرستان  ملکشاهی اداره تعزیرات ندارد.

با توجه به وظایف مهم این اداره از جمله رسيدگي به كليه تخلفات اقتصادی بخش های دولتی و غير دولتی، رسيدگی به تخلفات موضوع قانون تعزيرات حكومتي امور بهداشتي و درمانی، وجود این اداره در هر شهرستانی جهت جلوگیری از تخلفات اقتصادی لازم است.

جهت رسیدگی به اموراتی مانند عدم انطباق اجرت دريافتی با خدمات ارايه شده، عدم رعايت نظامات صنفی از سوي فرد صنفی، عدم حفظ و ارايه صورتحساب عمده فروش از سوی فروشنده، عدم درج قيمت، عدم تطبيق مشخصات كالا با نرخ اعلامی، گرانفروشی و كم فروشی، اخفا و امتناع از فروش كالا و ... نیازمند داشتن اداره تعزیرات در هر شهرستانی است که با نبود آن، مردم این شهرستان باید به مرکز استان  مراجعه کرده و با صرف وقت و هزینه پیگیر امورات خود شود و این در حالی است که وجود این اداره در شهرستان می تواند انجام این امورات را تسهیل کند.

هر از گاهی گشتهای سیار تعزیرات به این شهرستان آمده و به موضوعات اقتصادی رسیدگی می کند ولی برای یک شهرستان کافی نیست که به چشم یک بخش دیده شود.

انتظار می رود مسئولین استانی با اهمیت بیشتری به نیازهای این شهرستان محروم بپردازند تا  ملکشاهی نیز همانند دیگر شهرستانها بتواند از امکانات لازم جهت رفاه حال مردم آن بهره مند شود.

 

انتهای پیام/ش

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد